نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

وزارت آموزش و پرورش نقش چشمگیری در زمینه نماز دارد

1400/12/05 - 13:51 - کد خبر: 59496 نسخه چاپی

نصر:  نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: وزارت آموزش و پرورش در ترویج و گسترش حوزه‌ی نماز اقدامات بسیاری را انجام داده است.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در آیین اختتامیه اجلاس سراسری نماز دانش آموزی اظهار کرد: نماز، راه درست و روش مناسب زندگی ایده‌آل را به انسان‌ها آموزش می‌دهد.
وی افزود: برترین و بارزترین شکل مسلمانی، برگزاری نمازهای یومیه و انجام دادن تکالیف الهی است که در آن، بندگی به خدا 70 بار تبلیغ می‌شود. 
 آل هاشم یادآور شد: نماز موجب پیشرفت همه جانبه، توسعه پایدار و اصلاح سبک زندگی می‌شود که یک نیاز در جوامع است.
به گزارش ایسنا، وی در پایان تاکید کرد: نماز آگاهانه، برای سلامتی جسم و اصلاح فردی یک نیاز بی‌بدیل است که سلامت همه جانبه جامعه را در پی دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، عملکرد موفق و چشمگیری در برگزاری اجلاس سراسری نماز دانش آموزی داشته است.
جعفر پاشایی اظهار کرد: تبریز سرافراز، دارالتربیه ایران اسلامی است که امروز شاهد برگزاری اجلاس سراسری نماز در این استان هستیم.
وی ادامه داد: ترویج نهضت نمازخانه سازی در مدارس، تجهیز کتابخانه‌های استان، برگزاری نشست‌های بصیرتی، برگزاری رویدادهای هنری و فرهنگی و چندین مورد دیگر به سرعت در مراکز آموزشی استان شروع شد که کارهای مربوطه را به نحو احسنت پیش می‌روند. 
پاشایی افزود: پنج ماه کار مداوم شبانه روزی در ۱۱ گروه و کمیته تخصصی با برگزاری بیش از ۷۵۰ اجلاس پیش استانی نماز با ۲۰۰۰ نشست دانش آموزی باعث شده است تا عملکرد خوبی در این زمینه داشته باشیم.
به گزارش ایسنا، وی در پایان تاکید کرد: در اجلاس نماز آذربایجان شرقی، بیش از ۳۳ هزار اثر ارسال شده است که ۲۰ هزار از این آثار، مربوط به دانش آموزان خود استان است که بعد از داوری ۶۵ اثر به مرحله‌ی پایانی راه یافتند.
انتهای پیام/
 وزارت آموزش و پرورش نقش چشمگیری در زمینه نماز دارد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار