رئیس پلیس راهور آذربایجان‌شرقی مطرح کرد:

از شایعه تا واقعیت عدم پلاک‌گذاری تراکتور/ پلاک‌گذاری 19 هزار تراکتور صفر کیلومتر

1400/12/05 - 10:56 - کد خبر: 59479 نسخه چاپی

نصر: رئیس پلیس راهور آذربایجان‌شرقی به دل نگرانی‌های اخیر کشاورزان در خصوص اخبار انتشار یافته در فضای مجازی مبنی بر عدم پلاک‌گذاری تراکتورهای تولیدی گفت: پلاک‌گذاری تراکتورهای تولیدی در تراکتورسازی ایران همانند سنوات قبل، طبق روال و بدون هیچ وقفه‌ای انجام و به مقاصد مشتریان ارسال می‌شود.

به گزارش نصر، اخیراً اخباری مبنی بر عدم پلاک‌گذاری تراکتورها در کشور منتشر و باعث نه تنها دل‌نگرانی کشاورزان بلکه ملتهب شدن بازار خرید و فروش تراکتور و بهره‌برداری دلالان و واسطه‌گران این بازار شده است.
رئیس پلیس راهور استان آذربایجان‌شرقی که تراکتورهای تولیدی در تراکتور سازی ایران در حوزه مدیریت وی پلاک‌گذاری و به سطح کشور ارسال می‌شوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به دل‌نگرانی‌های اخیر کشاورزان در خصوص اخبار انتشار  یافته در فضای مجازی مبنی بر عدم پلاک‌گذاری تراکتورهای تولیدی اظهار داشت: پلاک‌گذاری تراکتورهای تولیدی در تراکتورسازی ایران همانند سنوات قبل، طبق روال و بدون هیچ وقفه‌ای انجام و به مقاصد مشتریان ارسال می‌شود.
یونس منفرد در تشریح فعالیت همکارانش در این مورد آماری ارائه و افزود: از آغاز امسال و تاکنون بیش از ۱۹ هزار دستگاه انواع تراکتور در تبریز پلاک‌گذاری و به اقصی نقاط کشور ارسال شده است.
وی آمار روزانه پلاک‌گذاری در تبریز را ۸۰ مورد اعلام و اضافه کرد: روزانه در تبریز به طور متوسط ۸۰ دستگاه تراکتور صفر در کارخانه بازدید و پلاک‌گذاری می‌شود.
منفرد ضمن تاکید بر پلاک‌گذاری تراکتورهای فاقد پلاک در سطح استان نیز اذعان داشت: طی یک سال گذشته ۴۰ هزار تراکتور و سایر ماشین‌آلات بخش کشاورزی فاقد پلاک در آذربایجان‌شرقی بازدید و مراحل لازم برای پلاک‌گذاری آنها از سوی راهور طی شده است.
رئیس پلیس راهور استان آذربایجان‌شرقی، تاکید کرد: از این تعداد تاکنون مالکان ۲۱ هزار تراکتور و کمباین مراحل قانونی دریافت لاک را طی کرده و شماره‌گذاری شده‌اند اما هنوز ۱۸  هزار مالک برای دریافت پلاک‌های خود و طی مراحل قانونی به مرکز تعویض پلاک مراجعه نکرده‌اند.
منفرد از مالکانی که تاکنون برای دریافت پلاک مراجعه نکرده‌اند خواست، برای دادن وجاهت قانونی به دستگاه‌های تحت مالکیت خود باید هر چه سریع‌تر برای دریافت پلاک به راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند.
وی تاکید کرد: پلاک صادره صرفاً به شخص مالک تحویل داده می‌شود و مطمئنا مرکز پلاک‌گذاری قادر نخواهند بود پلاک را در اختیار افرادی غیر از مالک قرار دهد.
گفتنی است، این آمار صرفاً مربوط به تراکتورهای تولید در خود تبریز و گروه صنعتی تراکتورسازی ایران می‌شود که به این تعداد باید آمار تولیدی در دو خط تولید خارج از استان این گروه در ارومیه و کردستان را نیز اضافه کرد.
انتهای پیام/
از شایعه تا واقعیت عدم پلاک‌گذاری تراکتور/ پلاک‌گذاری 19 هزار تراکتور صفر کیلومتر خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار