خبر/

سامانه بارشی جدیدی از پنجشنبه وارد آذربایجان‌شرقی می‌شود

1400/12/04 - 20:26 - کد خبر: 59461 نسخه چاپی

نصر: رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از اواخر روز پنجشنبه با نفوذ سامانه جدید بارشی، باران و برف این استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش نصر،محمد امیدفر، روز چهارشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه این سامانه تا روز یکشنبه هفته آینده به فعالیت خود در استان ادامه می دهد، افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی، فعالیت این سامانه موجب ابرناکی، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و بروز مه در استان می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به شدت بارش ها در مناطق گرمسیر استان، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و در مناطق سردسیر، اختلال تردد، لغزندگی و مه گرفتگی جاده ای و کاهش دید افقی به ویژه در راه های مرتفع و کوهستانی دور از انتظار نیست.
رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از رانندگان خواست، برای تردد در جاده های استان به ویژه مناطق کوهستانی سرعت مطمئن را رعایت کرده و زنجیرچرخ و وسایل گرمایشی با خود به همراه داشته باشند.
امیدفر، ادامه داد: بررسی نقشه های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره ای نشاندهنده جوی پایدار تا اواخر فردا (پنجشنبه) در استان بوده و در برخی نواحی با مه یا غبار محلی همراه است.
وی یادآوری کرد: با توجه به پایداری هوا تا اواخر روز پنجشنبه و افزایش غلظت آلاینده های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان به ویژه تبریز ادامه خواهد داشت ولی با ورود سامانه جدید بارشی از میزان این آلاینده ها کاسته می شود.
امیدفر، اعلام کرد: از روز یکشنبه هفته آینده به تدریج جوی پایدار در استان حاکم می شود.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/
سامانه بارشی جدیدی از پنجشنبه وارد آذربایجان‌شرقی می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار