مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

بررسی مجدد روند واگذاری معدن طلای اندریان/ از حقوق مردم و بیت المال بدون تعارف صیانت می کنیم

1400/12/04 - 17:53 - کد خبر: 59460 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان شرقی در خصوص تخلفات واگذاری معدن طلای اندریان به بهره بردار خارجی، گفت: یک کارگروه از ماه گذشته با حضور ارگان های اطلاعاتی و نظارتی و دستگاه های اجرایی مربوطه آذربایجان شرقی تشکیل شده تا این موضوع را به صورت دقیق بررسی شود و در این کارگروه مسائل مربوط به چند معدن مهم استان علاوه بر معدن طلای اندریان که مشکلات زیست محیطی هم ایجاد کرده اند مجدداً مورد بررسی و تصمیم گیری قرار خواهند گرفت.

به گزارش نصر، محمدرضا کردلو صبح امروز در اولین نشست خود با نمایندگان رسانه های آذربایجان شرقی پس از تصدی مسئولیت در استان، نقش رسانه ها در پیشگیری از فساد و آسیب ها در دستگاه های دولتی را مهم خواند و افزود: معتقدیم دیوان محاسبات باید در حوزه اطلاع رسانی عمومی و ارتباط با رسانه ها بیشتر تلاش کند تا مردم از ماموریت ها و عملکردهای خادمان خود در دیوان محاسبات کشور و استان اطلاع دقیقی داشته باشند.

وی توجه به جهاد تبیین یکی از اولویت های اصلی دیوان محاسبات آذربایجان شرقی در دوره جدید مدیریتی است شمرد و اظهار داشت: ما به وسیله تبیین تلاش می کنیم ضمن عمل به وظایف ذاتی، قانونی و شرعی خودمان، در مورد ارائه گزارش شفاف عملکرد دیوان محاسبات استان به مردم اقدام کنیم.

مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان شرقی به اختیارات وسیع قانونی این دیوان برای سالم سازی و پیشگیری از فساد در سیستم های اداری اشاره کرد و گفت: قانون ما را مکلف به پاسداری از بیت المال و حقوق مردم کرده است و در این رابطه ذره ای کوتاهی نخواهیم کرد.

کردلو همکاری نزدیک با رسانه ها، دانشگاهیان و مدیران اجرایی را جزو اولویت های دیوان محاسبات آذربایجان شرقی اعلام کرد و افزود: پیشگیری در همه حوزه ها از درمان و برخوردهای قانونی بعدی بهتر است و ما با همکاری دستگاه ها برای سالم سازی محیط های اداری و پیشگیری از فساد و هر گونه تخلف و تضییع حقوق بیت المال اقدام می کنیم.

وی ادامه داد: شفافیت مبنای کار همه دستگاه ها باید باشد و در این صورت کمترین آسیب ها و فسادهای اداری را در دستگاه های اداری استان شاهد خواهیم بود.

مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان شرقی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار نصر در خصوص تخلفات واگذاری معدن طلای اندریان به بهره بردار خارجی، گفت: یک کارگروه از ماه گذشته با حضور ارگان های اطلاعاتی و نظارتی و دستگاه های اجرایی مربوطه آذربایجان شرقی تشکیل شده تا این موضوع را به صورت دقیق بررسی شود و در این کارگروه مسائل مربوط به چند معدن مهم استان علاوه بر معدن طلای اندریان که مشکلات زیست محیطی هم ایجاد کرده اند مجدداً مورد بررسی و تصمیم گیری قرار خواهند گرفت.

کردلو ادامه داد: ما پس از پایان یافتن بررسی ها در خصوص موارد مطرح شده در این کارگروه، در مورد نتایج تصمیم گیری ها به رسانه ها و مردم عزیز اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی در پایان تاکید کرد: هر جا احساس کنیم بیت المال و منافع مردم در معرض تهدید قرار گرفته است، بدون تعارف با هیچ سازمان و کسی با قدرت و توان قانونی خود از حقوق مردم صیانت خواهیم کرد، چرا که ما خود را نماینده ۸۰ میلیون مردم کشور می دانیم و باید از حقوق آنها دفاع کنیم. خوشبختانه طی سال های اخیر نیز ثابت شده است هر کجا دیوان محاسبات کشور به مسائل و مشکلات ورود پیدا کرده، منجر به حاکمیت سلامت اداری و حفظ منافع مردم و بیت المال شده است.

انتهای پیام/
 
بررسی مجدد روند واگذاری معدن طلای اندریان/ از حقوق مردم و بیت المال بدون تعارف صیانت می کنیم نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار