دادستان آذربایجان‌شرقی عنوان کرد:

حبس و جزای نقدی در انتظار فعالان غیر مجاز مواد محترقه و منفجره

1400/12/05 - 09:53 - کد خبر: 59454 نسخه چاپی

نصر: دادستان آذربایجان‌شرقی، به فعالان غیر مجاز در زمینه مواد منفجره، محترقه و ناریه هشدار جدی داد. 

به گزارش نصر، محبوب علیلو ضمن اشاره به مواد قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز گفت: بر اساس قانون هر کس که به طور غیر مجاز اقلام مواد محترقه یا مواد ناریه یا منفجره نظامی و غیرنظامی، خریداری، نگهداری، مونتاژ، یا حمل نماید و یا به توزیع یا فروش آنها اقدام کند و یا هر گونه معامله دیگری با آنها انجام دهد، به حبس و جزای نقدی به میزان و ترتیبی که در قانون مشخص شده محکوم می شود.
وی با اشاره به موارد پیش آمده و تجارب سال های گذشته و نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال گفت: متاسفانه در مواردی مشاهده می شود، که بر اثر انفجار مواد منفجره و محترقه، خسارتهای جانی و مالی هم به خود این اشخاص و هم به کسانی که اساساَ در این مورد دخالتی نداشته‌اند وارد می گردد ، در این صورت علاوه بر اینکه این موضوع از نظر قانون جرم تلقی می شود، احیانا اگر بر اثر این اقدام صدمات بدنی یا مالی به اشخاص واصل شود، در صورت مطالبه شخص مصدوم یا متضرر از جرم، مرتکب علاوه بر مجازاتهایی که از جنبه عمومی در قانون مشخص و پیش بینی گردیده است، از جنبه خصوصی نیز برای پرداخت دیه یا ضرر و زیان ناشی از جرم و خسارتهایی که وارد گردیده است، محکوم خواهند شد.
محبوب علیلو ضمن تاکید بر لزوم آگاه سازی و روشنگری رسانه ها در این زمینه از مردم خواست که آموزشهای لازم را به فرزندان خود داده و از بروز حوادث احتمالی و تبعات حقوقی و قضایی بعد از آن جلوگیری نمایند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی نسبت به سود جویان و فرصت طلبان بیان داشت: با افرادی که  آسایش و آرامش مردم را در روزهای پایانی سال به مخاطره بیاندازند، برخورد می شود. وی افزود: ایجاد صداهای مهیب انفجاری و ایجاد رعب و وحشت در مردم، مصداق بارز اخلال در نظم، آسایش و آرامش عمومی بوده و دارای وصف مجرمانه می باشد و قابلیت تعقیب کیفری دارد.
وی با اشاره به اهمیت و تاثیر گذاری همکاری و مشارکت مردم در راستای پیشگیری از هر گونه حوادث ناگوار منجر به صدمات جانی و خسارات مالی، بیان کرد: موجب امتنان خواهد بود شهروندان عزیز در صورت مشاهده یا اطلاع از فعالیت غیر مجاز در امر نگهداری، حمل، خرید، فروش، توزیع یا ساخت مواد محترقه و منفجره یا سایر تحرکات مشکوک در هر محلی اعم از اماکن مسکونی، صنفی، خدماتی و ... موضوع را به پلیس 110 و یا به هریک از کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی مربوطه اعلام کنند.
انتهای پیام/
حبس و جزای نقدی در انتظار فعالان غیر مجاز مواد محترقه و منفجره فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار