سرپرست اداره‌کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی؛

نشاط عمومی باید بر شهرهای آذربایجان شرقی حاکم شود

1400/12/03 - 13:09 - کد خبر: 59385 نسخه چاپی

نصر: سرپرست اداره‌کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به فرا رسیدن نوروز و برنامه‌ریزی برای سفرهای این ایام، گفت: بر این اساس نشاط عمومی باید بر شهرهای استان حاکم شود.

به گزارش نصر، مرتضی موحدنیا روز سه شنبه در جلسه هماهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر استان با تاکید بر اینکه حفظ سلامت جامعه میزبان و میهمان الگوی اصلی ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۱ آذربایجان شرقی است، افزود: لازم است برای جلوگیری از هرگونه پیشروی بیماری کرونا الگوسازی رفتاری گردشگری برای سفرهای پیش رو انجام پذیرد.
وی ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای تمامی صنوف فعال و مرتبط با حوزه گردشگری در تمامی شهرها و بخش های آذربایجان شرقی الزامی است و در راستای کنترل این امر کمیته‌های نظارتی به صورت مستمر از مراکز مربوطه بازدید به عمل خواهند رساند.
موحدنیا، اولویت نخست اقامت گردشگران را مراکز رسمی اقامتی استان عنوان و اضافه کرد: با توجه به اینکه رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در اقامت گردشگران الزامی است، لذا اسکان مسافران در اولویت نخست در مراکز اقامتی رسمی اعم از هتل و هتل آپارتمان‌های تحت نظارت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد.
وی با اشاره به اینکه به دلیل لزوم رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی در نوروز ۱۴۰۱ اقامت در مراکزی همچون مدارس، مهمانسراها و چادر ممنوع خواهد بود، گفت: اما با این حال ایجاد نشاط در سطح شهرهای استان برای شهروندان امری لازم است.
موحدنیا گفت: در این امر شهرداری‌ها نقش موثر و بسزایی دارند و انتظار می‌رود این نهادها برنامه‌ها و طرح‌های خلاقانه‌ای برای ایجاد نشاط و شادی در سطح شهر برای شهروندان و مسافران ایجاد کنند.
موحدنیا اظهار داشت: برای اجرای سفری ایمن در نوروز ۱۴۰۰ تعاملات هوشمند بین کنشگران صنعت گردشگری و نهادهای دولتی و خصوصی الزامی است، زیرا سهل‌انگاری و ساده‌انگاری مسائل منجر به اتفاقات غیر قابل جبران و به خطر انداختن سلامت جامعه خواهد شد، لذا از تمامی کمیته‌های فعال در ستاد اجرایی خدمات سفر استان انتظار داریم تا همکاری حداکثری با دبیرخانه ستاد خدمات استان داشته باشند.
انتهای پیام/
نشاط عمومی باید بر شهرهای آذربایجان شرقی حاکم شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار