خبر/

هوا تبریز برای گروه‌ های حساس نا سالم

1400/12/03 - 10:47 - کد خبر: 59372 نسخه چاپی

نصر:  مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: شاخص کیفیت هوای تبریز، امروز سه شنبه، سوم اسفندماه، در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به گزارش نصر، داود قاسم زاده در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح کیفیت هوا امروز تبریز اظهار کرد: میانگین ۲۴ ساعت گذشته شاخص آلودگی هوای تبریز امروز، سه شنبه، سوم اسفند ماه براساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۱۲۲ بوده که در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
وی افزود: در وضعیتی که هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است، توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.
وی، صرفه جویی در مصرف انرژی، پرهیز از ترددهای غیرضروری درون شهری، مدیریت زمانی و مکانی سفرهای درون شهری، استفاده از حمل‌ونقل عمومی و عمل به توصیه‌های زیست محیطی را از راه‌های موثر در کاهش آلودگی هوا عنوان کرد.
گفتنی است؛ شاخص آلودگی از ۰ تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ هوای سالم، از ۱۰۰ الی ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و هم‌چنین از ۱۵۰ الی ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و شاخص آلودگی بیش از ۲۰۰ نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/
هوا تبریز برای گروه‌ های حساس نا سالم خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار