پیام‌های تسلیت فرماندهان ارتش در پی سانحه هوایی تبریز

1400/12/02 - 18:25 - کد خبر: 59344 نسخه چاپی

نصر: فرماندهان نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران و برخی از مقامات لشکری و کشوری طی پیام های تسلیت جداگانه ای، سانحه سقوط هواپیمای جنگنده آموزشی نیروی هوایی ارتش در تبریز را تسلیت گفتند.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌ شرقی و امام جمعه تبریز با صدور پیامی شهادت خلبانان ارتش را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خبر تلخ و ناگوار سانحه نقص فنی هواپیمای آموزشی اف_پنج پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز و شهادت حافظان آسمان شمال غرب، خلبان‌های والامقام «سرهنگ دوم صادق فلاحی» و «سروان حنیفه‌زاد» و همچنین عروج یکی از همشهریان عزیز مرحوم آقای همت‌دوست در این حادثه موجب تاثر و تالم گردید.
با ادای احترام به ساحت مقدس دلاورمردان و شهدای گلگون کفن این مرز پرگهر، شجاعت و رشادت مثال زدنی خلبان‌های عزیزمان که مانع از برخورد هواپیما به ساختمان‌های مسکونی شدند را می‌ستاییم و به روان پاک آن‌ها درود و سلام می‍فرستیم.
پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز از جمله پایگاه‌های نیروی هوایی است که نقش مهم و تاثیر گذاری در طول هشت سال دفاع مقدس داشته و بعد از آن در حفاظت از آسمان کشور عزیزمان جانفشانی می‍کند.
اینجانب این ضایعه غم بار و هجرت ملکوتی این دو خلبان شهید را به پیشگاه حضرت، ولی عصر (عج)، فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز، فرماندهان و نیرو‌های جان برکف ارتش قهرمان به‍ویژه امیر فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همکاران و حافظان امنیت آسمان در پایگاه دوم شهید فکوری، مردم شریف و عزیز استان و مردم تبریز و خانواده معظم ایشان تسلیت عرض نموده از درگاه خداوند متعال برای این دو شهید گرانقدر و آن شهروند عزیز مغفرت الهی، علو درجات و همنشینی با ائمه اطهار (ع) و برای خانواده‌های مکرم ایشان صبر و بردباری مسالت می‌نمایم.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
سید محمدعلی آل‌هاشم


امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، با صدور پیامی شهادت دو تن از خلبانان سلحشور نیروی هوایی ارتش را در سانحه هوایی به امیر سرتیپ خلبان واحدی تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی ارتش متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا
برادر ارجمند امیر سرتیپ خلبان«حمید واحدی»
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم؛
بلندایِ آسمان، جایگاه کسانی است که برای رسیدن به معبود خویش زیبا اوج می‌گیرند و عاشقانه پرواز می‌کنند و چه سعادتی دارند، شایسته‌ترین مؤمنان که در پروازشان ابدی و ماندگار می‌شوند.
اگرچه شهادت دو تن از خلبانان غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ دوم صادق فلاحی و سروان علیرضا حنیفه‌زاد برای همه ما ضایعه‌ای جبران نشدنی است، امّا در سیره‌ی عاشورایی فرزندان ستم‌ستیز ملت، به فضل الهی این خون‌های پاک، سوگند سرخِ ما برای حراست از این مرز و بوم خواهد شد، چرا که شهادت، شناسنامه شیعه است و آموزه‌های دینی به ما آموخته‌اند که شهادت در مکتب اهل بیت(ع) عین کرامت است.
این دو شهید تیزپرواز پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز با وجود اینکه می توانستند از صندلی پران استفاده کنند و جان خود را نجات دهند امّا با از جان‌گذشتگی و فداکاری بی‌بدیل خود دست از این اقدام شسته و در حرکتی مثال‌زدنی هواپیمای خود را از یک منطقه پرجمعیّت به منطقه‌ای خالی از سکنه هدایت کردند تا از وقوع فاجعه‌ای بزرگ جلوگیری شود.
اینجانب، هجرت ملکوتی این دو خلبان شهید را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، فرماندهی معظم کل قوا(مدظله‌العالی)، همرزمان شریف ایشان در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های معظم‌شان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرتیپ کیومرث حیدری


همچنین امیر سرتیپ قادر رحیم زاده فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) کشور با صدور پیامی به امیر سرتیپ واحدی، شهادت دو تن از خلبانان نیروی هوایی ارتش را تبریک و تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
من المومنين رجال صدقوا ما عاهدوا اللَّهَ عَلَيْهِ فمنهم من قضی نحبه و منهم من يَنْتَظِرُ و ما بدلوا تبدیلا
همرزم ارجمند امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی
فرمانده محترم نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
خبر شهادت دو تن از خلبانان تیزپرواز و غيور و از جان گذشته آن نیروی الهی، که در نهايت ایثار و از خودگذشتگی و در حالی که می‍توانستند با ابزار در اختیار، جان خود را نجات دهند، ولی برای جلوگیری از سقوط هواپیما در منطقه پرجمعیت و بروز فاجعه‌ای سنگین تر، جان شیرین خود را نثار دین و کشور و مردم خود کردند، موجب تألم و تأثر فراوان شد.
اينجانب شهادت عزیزان به ملکوت اعلی پیوسته، سرهنگ دوم خلبان شهید صادق فلاحی و سروان خلبان شهید علیرضا حنیفه‍زاد را به جنابعالی و همه دلاورمردان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده‍های محترم این شهیدان والامقام تبریک و تسلیت عرض می‍نمایم.
از درگاه خدای بزرگ، توفیقات همه همرزمان عزیزمان در ادامه راه شهداء و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تحت توجهات خاصه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و رهنمودهای مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا (مدظله العالی) را مسئلت می‍نمایم.
 
فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) کشور
سرتیپ ستاد قادر رحیم زاده


امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش، با صدور پیامی شهادت دو تن از خلبانان سلحشور نیروی هوایی ارتش را در سانحه هوایی به امیر سرتیپ خلبان واحدی تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ
همرزم ارجمند امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی
فرمانده محترم نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد(ص)
شهادت اوج کمال انسان، برترین ‏خوبی‏ ها و سرچشمه همه فضیلت‏ هاست؛ شهداء تجسم عینی عبودیت و نمونه‌های ماندگاري هستند كه رضاى خدا و دعوت بنده‌ى برگزيده‌اش را براي دفاع از اسلام و ثغور ميهن اجابت نموده؛ در راه اين جهاد مقدّس، از هيچ كوششي تا بذل جان دريغ نكردند.
اینجانب به نمایندگی از آحاد کارکنان دریادل نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران شهادت دو تن از خلبانان جان برکف نیروی هوایی الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سانحه سقوط دلخراش هواپیمای جنگنده F5 را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز(مدظله‌العالی)، جامعه ارتش انقلابی، جنابعالی و تمامی همرزمان شهادت طلب شما در آن نیروی مکتبی تسلیت و تعزیت عرض نموده؛ ضمن بازخوانی و یادآوری رشادت‌ و ایثار مردان و زنان بزرگی که با آمادگی، لحظه‌ای برای عملیات و تقدیم جان خویش به آستان حضرت دوست، عزت و سربلندی را برای ملت بزرگ ایران اسلامی به ارمغان آوردند؛ با قلبی آکنده از اندوه، در برابر صبر و عظمت خانواده محترم شهدای این حادثه سر تعظيم فرود آورده؛ از خداوند متعال برای بازماندگان و خانواده معزّی بهره‌مندی و فیض کامل از رحمت واسعه الهی در سایه عنایات خاصه حضرت بقیه الله الا‌عظم(ارواحنا فداه) مسئلت مي‌نمايم.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران
دریادار شهرام ایرانی


امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، با صدور پیامی، شهادت دو  تن از خلبانان نیروی هوایی الهی را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
خبر تلخ و ضایعه ناگوار سانحه هواپیمای آموزشی پایگاه شهید فکوری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و شهادت خلبان‍های والا مقام«صادق فلاحی» و « علیرضا حنیفه نژاد» موجب تاثر و اندوه فراوان شد.
اینجانب ضمن تکریم از خودگذشتگی و رشادت این خلبانان جان برکف و ایثارگر، ضایعه هجرت آسمانی این دو تیزپرواز شهید را به پیشگاه امام زمان( عج)، فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی)، فرماندهان و همرزمانم در ارتش جمهوری اسلامی ایران، مردم شریف و عزیز استان آذربایجان شرقی و خانواده معظم این دو شهید تسلیت عرض می‍نمایم.
از درگاه خداوند سبحان برای این دو عزیز علو درجات و همنشینی با ائمه اطهار (ع) و برای خانواده های مکرم ایشان صبر و بردباری مسئلت می‌نمایم.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرتیپ ستاد علیرضا صباحی فرد


امیر سرتیپ حاتمی مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور ارتش شهادت خلبانان نیروی هوایی ارتش را تبریک و تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام بدین شرح است:
بسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا
شهادت خلبانان شجاع نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سانحه نقص فنی هواپیما، موجب تاثر و تالم فراوان گردید.
نقش تیز پروازان نستوه نیروی هوایی ارتش در حفظ و حراست از حدود و ثغور ایران اسلامی همچون لوحی پر افتخار بر تارک آسمان ایران اسلامی می‍درخشد.
اینجانب شهادت پر افتخار  همرزمان شریفم در نیروی هوایی ارتش، شهید سرهنگ دوم خلبان صادق فلاحی و شهید سروان علیرضا حنیفه و جانباخته دیگر این حادثه را به محضر مبارک امام زمان(عج)، فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‍ای عزیز (مدظله العالی)، خانواده بزرگ نیروی هوایی و به خاندان معظم این دو شهید سعید و خانواده محترم درگذشته این حادثه، تبریک و تسلیت عرض می‍نمایم و علو درجات این شهیدان گرانقدر را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.
مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرتیپ ستاد امیر حاتمی


حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با صدور پیامی، شهادت دو تن از خلبانان نیروی هوایی را در سانحه هواپیمای آموزشی نیروی هوایی ارتش، تبریک و تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا(احزاب، آیه 23)
شهادت دو تن از خلبان زبده و ارزنده نیروی هوایی هرچند مایه تألم خاطر و تاثر بسیار شد، ولی فضای کشور را بار دیگر آکنده از عطر شهادت و ازخودگذشتگی کرد و موجب تداعی خاطر ایثار و رشادت رزمندگان و شهیدان در 8 سال دفاع مقدس کرد.
 شهادت همرزمان شریف و ارزنده خلبان سرهنگ دوم صادق فلاحی از بهترین استاد خلبانان پایگاه شهید فکوری تبریز و سروان علیرضا حنیفه‌زاد از خلبانان جوان و آتیه‌دار نیروی هوایی که امکان نجات جان خود را داشتند اما نجات جان هموطنان را به ادامه حیات خود برتری دادند، شهادت رشک برانگیزی است.
این که این دو همرزم شهید، تا واپسین لحظه عمر، ابتدا بر حفظ سرمایه ملی و میهنی خود پافشاری کردند تا از سقوط هواپیما ممانعت کنند و چون توفیق نیافتند، با هدایت آن به پهنه‌ای خالی از سکنه، با هدیه و بذل جان خود، زندگی بسیاری را نجات دادند و جان بر سر این تعهد شرافتمندانه دینی و میهنی خود نهادند، راه و رسم قهرمانانی است که در مکتب سید و سالار شهیدان بالیده‌اند.
همچنین در این سانحه غم‌انگیز یکی از همو‌طنان شریف جان خود را از دست داد که بسیار موجب تألم خاطر شد.
این سانحه را به خانواده این دو شهید و خانواده بزرگ نیروی هوایی و ارتش تبریک و تسلیت می‌گویم. همچنین درگذشت هموطن عزیزمان را نیز به خانواده و بازماندگان وی تسلیت عرض می‍کنم و علو درجات این سه عزیز سفرکرده و صبر برای بازماندگان از درگاه باریتعالی مسئلت می‌نمایم.
 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش
عباس محمد حسنی

انتهای پیام/
پیام‌های تسلیت فرماندهان ارتش در پی سانحه هوایی تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار