حاشیه های استیضاح عباس رنجبر در شورای شهر:

انتقاد نوین از رویکرد رنجبر: شما باید با شورای شهر تعامل می کردید!

1400/12/02 - 15:46 - کد خبر: 59338 نسخه چاپی

نصر: نوین با گلایه از شهردار برکنار شده تبریز گفت: من از آقای رنجبر گلایه دارم برای اینکه انتظار داشتم از من مشورت می خواستند تا برخی از مسایل را مجانی برایشان مطرح کنم. به آقای برگی هم چند روز پیش این موضوع را گفتم. اینکه بگوئیم چند خبیث شهرداری را مدیریت می کنند درست نیست. مدیریت این مخالفان کار سختی نبود.

 ماجرای استیضاح عباس رنجبر، که دو روز پیش در صحن علنی شورای شهر اتفاق افتاد تمامی ندارد. در همین رابطه علیرضا نوین شهردار اسبق تبریز، رویکرد عباس رنجبر شهردار برکنار شده تبریز در برخورد با شورای ششم تبریز را مورد انتقاد قرار داد و گفت: شهردار باید با شورای شهر تعامل کند!
علیرضا نوین که به همراه سبحان الهی استاندار اسبق آذربایجان شرقی و خود عباس رنجبر( شهردار برکنار شده) و در برنامه زنده «نصر» سخن می گفت با اشاره به اینکه مسایل مورد اختلاف شهردار و شورای شهر می توانست در فضایی دوستانه تر حل و فصل شود گفت: اگر بنا به ادعای آقای رنجبر، پرونده سازی ها و مخالفت ها با ایشان در همان هفته اول انتخاب شروع شده آقای رنجبر باید با رییس شورا موضوع را مطرح می کرد. سوالات و مسایل مورد ابهام و حتی مطالبات غیرقانونی برخی اعضای شورای شهر باید در جلسات دو نفری بین شهردار و رییس شورا مطرح می شد و چنانچه به نتیجه نمی رسیدند به یک جلسه سه نفره با حضور مقام بالاتر مانند استاندار و یا امام جمعه موکول می شد.
علیرضا نوین که در فاصله سال های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ شهردار تبریز بود با اشاره به برنامه ها و رویکرد خود در قبال درخواست های غیرمنطقی برخی از اعضای شورای شهر وقت یا مسئولان استانداری گفت: در زمان ما موضوعات مورد اختلاف در جلسات دو نفره مطرح می شد. حتی یادم هست که در مورد مسایل عمرانی مورد اختلاف با مرحوم آقای اشرف نیا، معاون عمرانی وقت استانداری، اعلام کردم که باید موضوع را در پیش استاندار مطرح کنیم.
وی با اشاره به یکی از موارد مورد اختلاف شورا و شهردار گفت: اگر قضیه درخواست بانک شهر از شهرداری تبریز غیرقانونی و غیرمنطقی بود باید شهردار تبریز این موضوع را در جایگاه بالاتر مانند استانداری و امام جمعه محترم مطرح می کرد و پای شورای شهر را به میان می کشید و از ظرفیت آنها استفاده می کرد.
نوین افزود: شهرداری مشکلات زیادی دارد. باید بخش خصوصی را برای اجرای پروژه های بزرگ و سرمایه گذاری دعوت و تشویق کنیم. زمان ما هزینه حقوق پرسنلی حداکثر ۱۰ میلیارد تومان بود الان به بنا به اعلام آقای مهندس رنجبر به بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان رسیده است. چاره نیست بالاخره باید حقوق را به هر نحو ممکن پرداخت کرد. بنابراین لازم است شهردار منتخب با شورای شهر تعامل کند هر چند که حکم اش را از وزیر کشور می گیرد.
وی افزود: شهردار وصله ای از شورای شهر است. قوانین محلی را شورای شهر تصویب و ابلاغ می کند اما واقعیت این است که کلانشهرها در وزارت کشور بی صاحب مانده اند و حامی ندارند. در مجلس از حقوق شهرداری ها حمایت نمی کند. شهرداری ها بیش از ۳۵ مسئولیت سنگین را عهده دار هستند . یعنی معادل وظایف و مسئولیت های چهار وزارتخانه! بنابراین شهردار برای موفقیت در کار خود نیازمند تعامل و همکاری با شورای شهر است.
نوین صدور بیانیه توسط برخی اطرافیان رنجبر را کاری پیش افتاده و غیرمنطقی دانست و گفت: تاریخ مصرف این نوع رفتارها گذشته است. هنوز تبریز خاطره تلخ شورای چهارم و بازداشت چند عضو شورای شهر را به یاد دارد. نباید کار به اینجا می کشید چون به ضرر شهر، شهروندان و شهرداری است.
نوین با گلایه از شهردار برکنار شده تبریز گفت: من از آقای رنجبر گلایه دارم برای اینکه انتظار داشتم از من مشورت می خواستند تا برخی از مسایل را مجانی برایشان مطرح کنم. به آقای برگی هم چند روز پیش این موضوع را گفتم. اینکه بگوئیم چند خبیث شهرداری را مدیریت می کنند درست نیست. مدیریت این مخالفان کار سختی نبود.
شهردار اسبق تبریز تصریح کرد: شهرداری متعلق به مردم است چه ما باشیم و چه نباشیم. شهرداران بزرگی در این شهر اقدامات بزرگی انجام داده اند از قاسم خان والی گرفته تا دکتر وارسته که پایه گذاران بلوار معروف ائل گلی و میدان چایی بودند. بنابراین باید در همه حال مصالح شهر در نظر گرفته شود.
نوین همچنین از اعضای شورای شهر گلایه و انتقاد کرد و گفت: ظاهرا مخالفان هم پیمان شده بودند که به هر طریق ممکن و به هر هزینه ای، عباس رنجبر را برکنار کنند و قسم نامه امضا کرده بودند!
وی در خاتمه شاخص های مهم شهردار آینده تبریز را ، پاکدستی، عدم باند بازی و جناح بازی، فسادستیزی، تلاش مضاعف و تخصص گرایی دانست و  گفت: شهر را باید به شهرساز سپرد.

به قلم محمد امین خوش نیت - آذرقلم

انتهای پیام/
انتقاد نوین از رویکرد رنجبر: شما باید با شورای شهر تعامل می کردید! نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار