رییس شورای اسلامی تبریز خواستار رسیدگی به ادعاهای شهردار سابق شد

1400/12/02 - 10:50 - کد خبر: 59306 نسخه چاپی

نصر: رییس شورای اسلامی تبریز در نامه‌ای به استاندار آذربایجان‌شرقی، خواستار رسیدگی بر ادعاهای مطرح شده شهردار سابق این کلانشهر در جلسه استیضاح وی شد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام رسول برگی در این نامه‌ خطاب به عابدین خرم، استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: اگر تخلفی صورت گرفته است، مستندات «رنجبر» شهردار سابق تبریز، بررسی و مرتکبین مجازات شوند و اگر تخلفی صورت نگرفته است، مراتب به‌ صورت شفاف اعلام شود.
وی در این نامه آورده است، عباس رنجبر (شهردار سابق تبریز) در جلسه استیضاح خود در ۳۰ بهمن امسال در مقام دفاع از خود در محورهای مورد استیضاح، مسائلی را به برخی از اعضای شورای اسلامی تبریز نسبت داده و برخی از اعضای شورای ششم را متهم به باج‌خواهی و عدول از وظایف قانونی محوله کرده است.
در ادامه این نامه آمده است، در جلسه مذکور هیچگونه مستندی از سوی وی در خصوص ادعاهای مطروحه ارائه نشد، اما طرح این موضوع به صورت گسترده در حضور رسانه‌ها، ممکن است موجبات تخدیش جایگاه نهاد شورا در بین آحاد جامعه و بدبینی مردم تبریز نسبت به منتخبین خدوم خود در شورای اسلامی تبریز را فراهم آورد.
در این نامه آمده است، نظر به شفافیت حاکم بر شورای اسلامی ششم تبریز و تاکید و اهتمام همه اعضای شورا بر مساله فسادستیزی، شفافیت و پیروی از قانون، از شما به عنوان ریاست هیات حل اختلاف استان تقاضا می‌شود وفق تکالیف وضع شده در مواد ۸۹ و ۹۲ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، با دعوت از رنجبر و استماع اظهارات و بررسی مستندات وی، چنانچه قصور یا تخلفی از سوی هر یک از اعضای شورا احراز شد، وفق قانون رسیدگی لازم مبنی بر مجازات عضو خاطی را بعمل آورید و در غیر این‌ صورت موضوع عدم احراز تخلف را جهت بهره‌برداری‌های بعدی به این شورا منعکس کنید.
جلسه شنبه این هفته شورای اسلامی کلان شهر تبریز برای استیضاح شهردار که به عزل وی با ۹ رای موافق از مجموع ۱۳ رای اعضا منجر شد، با حاشیه هایی همراه بود.
انتهای پیام/
رییس شورای اسلامی تبریز خواستار رسیدگی به ادعاهای شهردار سابق شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  امیر   2 سالها پیش  

به نظر من این شورای که واقعا اقلیت هست خیلی بیشتر از شوراهای دیگر دارد خودشو به آب و آتیش میزنه!؟؟؟
واقعا چه خبره؟ چه منافعی هست که اینهمه دارند همدیگر رو متهم میکنند و به هم می تازند و خودزنی میکنند
بسه دیگه به درد شهر برسید و این لابی بازی ها و مافیا بازی را ول کنید.
پژوهشیار