یادداشت/

واکنش به اظهارات عباس رنجبر؛ شهردار سابق تبریز

1400/12/07 - 17:56 - کد خبر: 59299 نسخه چاپی

نصر: در راستاي تنوير افكار عمومي و رد قاطع ادعاهاي عباس رنجبر (شهردار سابق تبريز) در رابطه با مسائل سازمان مديريت پسماند مراتب ذيل با اسناد مثبته و دلايل قاطع اعلام مي گردد.

بديهي است جهت شفاف سازي موضوع، اقاي عباس رنجبر، مكلف به ارائه مستندات و اثبات ادعاهاي خود كه بلاشك در اثر فرافنكي و اعمال اغراض شخصي در زمان پاسخگويي به شوراي شهر بوده است مي باشند . (كليه مطالب ذيل بر اساس اسناد و مدارك مثبته و در دسترس بوده و در صورت لزوم قابل ارائه مي باشد) هر چند در جهت آموزه هاي ديني و روحيه مردانگي از امام و مولايمان حضرت اميرالمومنين (ع)، گذشت از اشتباه خاطي را سرلوحه وظايف ديني مان قرار داده ايم.
١- في قرارداد قبلي بازاي هر تن حمل پسماند از ايستگاه مياني  ٢٤٨٦٤٠ ريال (بدون تعديل و يا تغيير مبلغ در طول قرارداد) بود كه با احتساب فرضي روزانه ١٠٠٠ تن زباله شهر تبريز مبلغ صورت وضعيت ماهانه حدود ٧٤٦ ميليون تومان ميشد در حاليكه با قراردادي كه در زمان اقاي رنجبر منعقد شده مبلغ حمل هر تن ٤٣٠٥٠٠ ريال بازاي هر تن حمل با احتساب تعديل از اول سال ١٤٠١ كه حدود ٤٠٪؜ تخمين زده مي شود بازاي حمل هر تن پسماند بالغ بر ٦٠٠٠٠٠ ريال هزينه پرداخت خواهد شد به عبارتي مبالغ صورت وضعيت ماهانه با عدد فرضي ١٠٠٠ تن زباله در روز ، ١/٨ ميليارد تومان خواهد شد !!! 
به بيان ساده تر قبل از زمان تصدي اقاي رنجبر براي حمل زباله تبريز از ايستگاه مياني ماهانه ٧٤٦ ميليون تومان هزينه مي شد ولي از زمان تصدي اقاي رنجبر و تيم وابسته ماهانه ١/٨ ميليارد تومان هزينه خواهد شد و قرارداد هم بصورت سه ساله بسته شده است ! 
كاهش هزينه از ٨٥ هزار تومان به ٤٠ هزار تومان مطابق فرمايش اقاي رنجبر ( شهردار سابق ) در كجاي اين مطالب مشخص مي شود !!؟ 
٢- با احتساب عدد هزينه كاهش يافته اعلامي اقاي رنجبر (شهردار سابق) يعني روزانه ١٠٠ ميليون تومان ! به عبارتي سالانه ٣٦/٥ ميليارد تومان كاهش يافته است ! در حاليكه بودجه سال ١٤٠٠ سازمان مديريت پسماند ٣٧/٥ ميليارد تومان است ! 
٣- كاهش ١٢٠ تن پسماند شهر تبريز در روز، مطابق اعلام اقاي رنجبر (شهردار سابق) ادعايي است كه بايد مستندا اثبات شود ! چگونه آمار تناژ زباله ادوار پيش تر و شهرداران و مديران عامل پسماند سابق به يكباره به ميزان ١٢٠ تن در روز كاهش يافته است ! 
با چه روشي ؟ با چه منطقي ؟ آيا تا به امروز سيستم توزين مكانيزه آنلاين و بدون دخالت نيروي انساني اشتباه مي كرده !!؟؟
مطابق مدارك موجود و مستندا به اسناد مثبته
به شرح اجمالي : 
ميانگين تناژ ماه هاي مهر تا دي سال ١٣٩٩ به ميزان ٩٧٤ تن بوده و ميانگين تناژ ماه هاي مشابه در سال ١٤٠٠ به ميزان ٩١٦ تن بوده است.
ضمنا چنانچه واقفين به حوزه تخصصي مديريت پسماند كاملا مشرف به اين موضوع مي باشند مقايسه تناژ در بازه هاي مشابه سال هاي متفاوت ، متاثر از شرايط مختلف در زمان خود اعم از شرايط اقتصادي ، اجتماعي ، آب و هوايي و ساير شرايط مي باشد.
با اين اوصاف چگونه تناژ زباله روزانه ١٢٠ تن كاهش يافته است!؟ 
لذا از اقاي رنجبر مي خواهيم دلايل ادعاي واهي مطروحه خود را با رعايت تقوا و عدالت و در چهارچوب منش و سيره ديني و انصاف و انسانيت با اسناد مثبته اعلام نمايند!! 
لازم به ذكر است كه عملكرد سازمان بصورت مستمر توسط دستگاه ها و نهادهاي نظارتي كنترل شده و شهر تبريز علاوه بر حفظ عنوان افتخار آميز تميزترين شهر كشور در سه سال پياپي ، افتخار تاييد و قدرداني عملكرد از سوي نهادهاي نظارتي را نيز در سوابق مديريتي خود و قبل از تصدي مديريت  اقاي رنجبر دارد.

علیرضا اصغری - مدیر عامل اسبق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز
انتهای پیام/
واکنش به اظهارات عباس رنجبر؛ شهردار سابق تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار