در جلسه غیر علنی مجلس مطرح شد:

هشدار رئیس کل بانک مرکزی در مورد کاهش ارزش پول ملی

1400/12/01 - 21:03 - کد خبر: 59290 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تهران گفت: رئیس کل بانک مرکزی در جلسه غیرعلنی امروز اعلام کرد که کمیسیون تلفیق در جریان بررسی لایحه بودجه، رقم‌های لایحه را تغییر داده این امر موجب افزایش پایه پولی و کاهش ارزش پول ملی خواهد شد.

به گزارش نصر، در ادامه جلسه علنی نوبت عصر روز یکشنبه ۱ اسفند علی خضریان نماینده تهران با ارائه پیشنهادی در مورد کاهش میزان فروش نفت در بودجه، گفت: رئیس کل بانک مرکزی در جلسه غیرعلنی امروز اعلام کرد که کمیسیون تلفیق در جریان بررسی لایحه بودجه، رقم‌های لایحه را تغییر داده این امر موجب افزایش پایه پولی و کاهش ارزش پول ملی خواهد شد.
وی اظهار داشت: دولت موضع رسمی خود را در جلسه غیر علنی اعلام کرد.
نماینده مردم تهران ادامه داد: برای جبران کسری دولت در بودجه ۱۴۰۱ پیشنهاد ما این است قیمت فروش نفت را روی ۷۰ دلار نگه داریم اما میزان فروش نفت را کاهش دهیم.
خضریان اظهار داشت: روز گذشته به همراه مالک شریعتی نماینده تهران جلسه‌ای با مسئولان شرکت ملی نفت داشتیم، میزان فروش نفت که در گزارش کمیسیون تلفیق تعیین شده است عدد بالایی است اگر وزارت نفت نتواند این میزان نفت را بفروشد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟
وی تاکید کرد: این امر موجب می‌شود که ارزش پول ملی کاهش یابد،به بازنشستگان و فرهنگیان بگویید که پولی که در بودجه می‌خواهید تامین کنید موجب کاهش ارزش پول ملی خواهد شد.
وی اظهار داشت در پیشنهادی که بنده دارم قیمت فروش هر بشکه نفت ۷۰ دلار تعیین می‌شود اما میزان فروش نفت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد. در گزارش کمیسیون تلفیق قیمت فروش نفت و میزان فروش آن به صورت غیر واقعی افزایش یافته است.
انتهای پیام/
هشدار رئیس کل بانک مرکزی در مورد کاهش ارزش پول ملی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار