استاندار اردبیل؛

مردم از برگزاری مراسم و دورهمی پرهیز کنند

1400/12/01 - 12:48 - کد خبر: 59271 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل گفت: با توجه به سیر صعودی ابتلا به سویه امیکرون در این استان و افزایش تعداد شهرستان های با رنگ قرمز، شهوندان از برگزاری هرگونه مراسم و دروهمی جدا خودداری کنند.

به گزارش نصر، سید حامد عاملی در جلسه ویدئو کنفرانسی ستاد مقابله با کرونای استان اردبیل افزود: باید از برگزاری آئین‌های ترحیم در مساجد، جشن ها و دروهمی خوداری شود و مسئولان دستگاه‌های اجرایی نیز جلسات اداری خود را محدود کرده و تلاش کنند جلسات ضروری با حداقل افراد و با زمان کوتاه برگزار شود.
وی بیان کرد: برای جلوگیری از روند صعودی آمار بستری‌های کرونا لازم است که محدودیت‌های اجتماعی در اماکن عمومی افزایش یافته و سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بانکها ودستگاه‌های اجرایی تشدید شود و با مسئولان بی‌توجه به این مهم  بصورت جدی برخورد شود.
استاندار اردبیل اظهار کرد: با اینکه بشدت نگران آموزش حضوری دانش‌آموزان هستیم و تمایل بر بازگشایی مدارس داریم ولی با توجه به محدودیت‌های موجود بیمارستانهای استان در بحث بستری و درمان کودکان مبتلا به کرونا، هرگونه بی‌توجهی به موارد پیشگیرانه،آسیب به کودکان را در مقابل کرونا افزایش خواهد داد.
عاملی اضافه کرد: تلاش بر این است که واحدهای صنفی تعطیل نشوند ولی برای پیشگیری از شیوع گسترده کرونا اماکن عمومی  از جمله تالارها ،رستوران‌ها، نمایشگاه‌های بهاره عرضه مستقیم کالا در شهرهای قرمز با ۲۰ درصد ظرفیت و در شهرستانهای نارنجی با ۳۰ درصد ظرفیت مجاز به ادامه فعالیت هستند.
وی با بیان اهمیت تهیه و تامین بسته‌های معیشتی تهیه شده از سوی بسیج برای کمک به معیشت اقشار آسیب‌پذیر از کرونا افزود: انتظار از مجموعه دست اندرکاران و صاحبان صنایع استان و همچنین شهرداری ، خیرین و نیکوکاران کمک به تامین و توزیع کمک‌های مومنانه در بین اقشار ضعیف جامعه است.
در این جلسه سرهنگ شکر عبدی جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت:بسیج استان بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال تاکنون برای تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع آن در بین اقشار آسیب‌پذیر جامعه هزینه کرده و از مجموع بیش از ۲ میلیون دز واکسن تزریق شده به مردم این استان ۴۳۲ هزار دز توسط بسیجیان تزریق شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز گفت: براساس رنگ‌بندی جدید هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خلخال، سرعین، نیر و اصلاندوز در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های کوثر، نمین، بیله‌سوار و گرمی در وضعیت زرد قرار دارند.
علی محمدیان با بیان این‌ که آمار مراجعان سرپایی کرونا در استان کاهش یافته و میزان بستری بیماران کرونایی در استان اردبیل رو به افزایش است، افزود: تعداد بیماران  بستری در مراکز درمانی استان اردبیل به ۳۱۶ بیمار رسیده که ۲۱۶ بیمار در اردبیل و ۱۰۰ بیمار در سایر شهرستان‌ها بستری هستند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: همچنین خوشبختانه ۵۶ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته با بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان اردبیل ترخیص شدند و در حال حاضر ۴۸ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
محمدیان با اشاره به این‌که تزریق دُز سوم واکسن کرونا بسیار موثر و مهم است، بیان کرد: ۲ میلیون و ۶۹ هزار و ۲۱۳ دُز واکسن کرونا در استان اردبیل تزریق شده است که از این تعداد، ۹۳۴ هزار و ۶۲۴ دُز مربوط به مرحله اول، ۸۱۸ هزار و ۵۹۶ دُز مربوط به مرحله دوم و ۳۱۵ هزار و ۹۹۳ دُز مربوط به مرحله سوم واکسیناسیون است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر مراجعه کودکان ۵ الی ۱۲ سال استان اردبیل برای تزریق واکسن قابل قبول است و همچنان از والدین درخواست می‌کنیم جهت واکسیناسیون کودکان خود اقدام نمایند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: استفاده از ماسک باکیفیت، رعایت فاصله اجتماعی و برقراری تهویه مناسب در پیشگیری از ابتلا به اُمیکرون بسیار موثر است.
محمدیان افزود: در حال حاضر با توجه به قدرت بالای سرایت اُمیکرون، خودداری از حضور در تجمعات خیلی اهمیت دارد چرا که ممکن است فرد به ظاهر سالم ناقل بیماری بوده و چندین نفر را مبتلا کند.
وی با بیان این‌که برای اجتناب از افزایش بستری و فوتی باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، اظهار کرد: با توجه به تصمیات اتخاذ شده در جلسه امروز در بحث افزایش محدودیت‌های اجتماعی جدید کرونایی تلاش می‌کنیم تا دو هفته آینده که پیک به سمت نوک قله در حرکت است وضعیت بیماری را در استان مدیریت و کنترل کنیم.
انتهای پیام/
مردم از برگزاری مراسم و دورهمی پرهیز کنند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار