خبر/

جاده‌های زنجان برفی است/ رانندگان تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند

1400/12/01 - 11:08 - کد خبر: 59257 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بارش برف و باران در آزادراه ها و سایر جاده های زنجان جریان دارد، رانندگان تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

به گزارش نصر، عبدالحسین علی اکبری روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: در زمان حاضر آزادراه های زنجان - تبریز، زنجان - قزوین و جاده های ترانزیت زنجان به میانه، زنجان به خرم دره - ابهر برفی است.
هم اکنون تردد در همه جاده های کوهستانی استان ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ امکانپذیر است.
مدیرکل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه بارش برف و وقوع کولاک موجب مسدود شدن مسیر قرایی در جاده دندی شده است، اظهار داشت: هم اکنون بارش برف در همه جاده های اصلی و فرعی استان جریان دارد و سطح جاده ها لغزنده است.
علی اکبری از هموطنان خواست، از تردد غیرضروری در جاده های استان خودداری کنند.
علی اکبری ادامه داد: رانندگان در صورت ضرورت برای تردد، از وضعیت جاده های کشور مطلع شده، از سالم بودن خودرو و پر بودن باک آن اطمینان داشته باشند و خودروها را به تجهیزات زمستانی اعم از تجهیزات گرمایشی، پتو، مواد غذایی خشک و فاسد نشدنی و زنجیر چرخ مجهز کنند.
وی یادآوری کرد: رانندگان و مسافران هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند تا در ادامه مسیر گرفتار مشکلات ناشی از شرایط جوی نشوند. 
مدیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در حال حاضر اکیپ راهداری در ۳۲ گردنه کوهستانی و صعب العبور به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می‌دهند.
علی اکبری ادامه داد: رانندگانی که قصد تردد دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.
۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/
جاده‌های زنجان برفی است/ رانندگان تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار