واکنش ها به اخذ عوارض آزادراه تبریز - سهند ادامه داد/

سد عوارضی آزادراه تبریز-سهند در مسیر توسعه شهرک صنعتی شهید سلیمانی

1400/12/01 - 00:11 - کد خبر: 59236 نسخه چاپی

نصر: فعالان شهرک صنعتی شهید سلیمانی می گویند علاوه بر اهالی شهر جدید سهند، روزانه بیش از 4 هزار نفر به شهرک شهید سلیمانی رفت و آمد دارند که مجبور به پرداخت این عوارض هستند.

به گزارش نصر، ده روز از زمان فعال سازی عوارض آزادراه تبریز-سهند می‌گذرد، به دنبال فعالسازی عوارضی انتقادها از این مسئله در قالب های مختلف توسط هنرمندان شهر، مسئولین و سایر نهادها مطرح می شود، «نصر» با توجه به اهمیت مسئله موضوع را بررسی می کند.

طی ده روز اخیر، رانندگان اسنپ از پذیرش مسافر از مبدا تبریز به سهند یا برعکس خودداری می‌کنند. از این اقدام، نه تنها شهروندان سهند، بلکه صاحبان صنایعی که به شهرک شهید سلیمانی رفت و آمد دارند را به دردسر انداخته و منجر به دیگر مشکلات خواهد شد که افزایش بار مسیر قدیم تبریز به سهند از جمله این مشکلات است.

تردد روزانه بیش از 4 هزار نفر به شهرک شهید سلیمانی
"علی هنرور" عضو هیئت امنای شهرک شهید سلیمانی در این رابطه به خبرنگار نصر، گفت: روزانه بیش از 4 هزار نفر به شهرک شهید سلیمانی رفت و آمد دارند که مجبور به پرداخت این عوارض هستند.

وی افزود: وانت بارها و ماشین های باری صاحبان صنایع در این شهرک روزانه چندین نوبت از این مسیر تردد می‌کنند که مجبور به پرداخت عوارض هستند.


با مشکلات بسیاری روبرو خواهیم شد
هنرور ضمن انتقاد از اخذ عوارضی از آزادراه تبریز-سهند گفت: این عوارض نوعی تحدید فضای کار و برای یک کارگر در ماه حداقل بیش از 200 هزار تومان هزینه بر است، مسلما این باعث افزایش قیمت ها و بالا بردن هزینه ها توسط صاحبان صنایع شده و نهایتاً دود این موضوع به چشم مصرف کننده خواهد رفت و با مشکلات بسیاری روبرو خواهیم شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرک شهید سلیمانی یکی از شهرک های رو به رشد تبریز است با این اقدام رشد این شهرک متوقف شده و عملا با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود در سال پشتیبانی ها و مانع زدایی ها این مشکلات حل شود.

مسئولین اجرایی بایستی راه دیگری پیدا کنند
"روح الله متفکر آزاد" نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در خصوص عوارضی آزادراه تبریز -سهند ضمن مطالبه قرارداد از مسئولین ذیربط، گفت: به عنوان نماینده مردم می خواهم بدانم در آن قرارداد چه نوشته شده است!

وی ادامه داد: حقوق سرمایه گذار بایستی حفظ و رعایت شود و محترم هست، ولی مسئولین اجرایی بایستی راهی به جز جیب مردم برای تامین آن پیشنهاد دهند.

وزارت راه باید سریعا مشکل را حل کند
"سید محمدرضا میر تاج الدینی" دیگر نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با خبرنگار نصر گفت: متن قراداد این پروژه را ندیده ام، اما در این رابطه وزارت راه باید مشکل را سریعا حل کرده و با پیمانکار توافق و او را راضی کند.

وی ادامه داد: مهم نیست متن توافق چه باشد، به هر حال اکنون این مشکل وجود دارد که وزارت راه موظف به رسیدگی و حل آن است.

میرتاج الدینی اضافه کرد: در این رابطه نماینده ارومیه از وزیر سوال کرده است و ما نیز پیگیر این موضوع هستیم، هفته آینده وزیر در مجلس به این سوال جوابگو خواهد بود.

گزارش نصر حاکی از آن است، طی روز های اخیر اخذ عوارض در این آزاد راه منجر به اعتراض اهالی اندیشه، سهند و شهرک صنعتی شهید سلیمانی شده است؛ نصر طی هفته آینده موضوع را از طریق مجلس شورای اسلامی و پیمانکار آزادراه پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/
سد عوارضی آزادراه تبریز-سهند در مسیر توسعه شهرک صنعتی شهید سلیمانی محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار