احتمال درخشش سهام دلاری در هفته آینده/

بهراد موسوی: روند صعودی سهام ریالی ادامه دارد

1400/11/30 - 22:10 - کد خبر: 59234 نسخه چاپی

نصر: بهراد موسوی، کارشناس بازار سرمایه در پیش بینی وضعیت بورس طی اسفندماه، گفت: روند صعودی سهام ریالی ادامه خواهد داشت.

به گزارش نصر، بهراد موسوی درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: با توجه به اخبار هماهنگی که طی روزهای گذشته از مذاکرات برجام منتشر می شود و مواضع مقامات کشور، بازار سرمایه نیز واکنش مثبت نشان داده و سهام ریالی با افزایش تقاضا و حجم معاملات مواجه شده اند.
وی افزود: قیمت دلار نقطه ثبات خود را شناسایی کرده و نزدیک شدن نرخ دلار نیمایی به نرخ دلار آزاد دیگر نکته حائز اهمیت به حساب می آید. در حال حاضر، نرخ ارز نیما با نرخ دلار آزاد کم ترین اختلاف را دارد.
این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که «بورس در اسفندماه چه خواهد شد؟»، گفت: پیش بینی می شود در روزهای آتی، ارزش معاملات روند مناسبی داشته و نقدشوندگی بازار تا پایان هفته حفظ شود. از انتهای هفته و اواسط هفته آینده، سهامداران سهام ریالی احتمالاً به سمت شناسایی سود خواهند رفت تا توجه بازار به سمت سهام دلاری سوق پیدا کند.
بهراد موسوی ادامه داد: بر این اساس، دور از ذهن نیست که بازار پس از حدود یک و نیم هفته از سهام ریالی فاصله گرفته و به سمت سهام دلاری برود. در روزهای آینده، سهامداران سهام ریالی می توانند بازدهی مناسبی را کسب کنند.
وی با اشاره به کاهش نرخ دلار در روزهای گذشته، خاطرنشان کرد: مفروضاتی که تحلیلگران بنیادی برای ارزندگی سهام از آن استفاده می کنند، دلار نیمایی است. سهامی که پیش از این ارزنده بودند، همچنان از نظر بنیادی ارزنده خواهند بود و تحلیلگران نرخ دلار نیما را معیار خود قرار می دهند.
این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: وضعیت نرخ دلار نیمایی، گویای آینده نرخ این ارز است. به نظر می رسد نرخ سامانه نیما یک کف برای قیمت دلار به حساب می آید که بر این اساس، محدوده 26 و 25 هزار تومان به عنوان کف قیمتی دلار به حساب می آیند.
انتهای پیام/
 بهراد موسوی: روند صعودی سهام ریالی ادامه دارد آژانس خبری تحلیلی شهر بورس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار