امام جمعه مهربان؛

درخواست امام جمعه مهربان از مسئولان برای توجه بیشتر به مشکلات جوانان

1398/08/18 - 09:55 - کد خبر: 5923 نسخه چاپی

نصر:امام جمعه مهربان از مسئولان خواست که به مسائل ازدواج ، اشتغال و مسکن جوانان توجه بیشتری داشته و نسبت به حل آنها اقدام نمایند.

به گزارش نصر  ، حجت الاسلام و المسلمین  مشهود عینلو امام جمعه مهربان در خطبه های نمازجمعه این شهر ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ، اظهار داشت: اینکه جوانان را توصیه به ازدواج کنیم کار پسنیده ای است ولی باید در نظر داشت که بیشتر جوانان به این موضوع واقف و آگاه هستند منتهی باید در نظر داشت که مسائل و مشکلات جوان در آستانه تشکیل زندگی مشترک ، صرفاً توصیه کردن و راهنمائی نمودن نیست.

امام جمعه مهربان افزود: جوانی که به سن ازدواج و تشکیل زندگی مشترک می رسد خودش هم میداند که باید ازدواج کند ولی در این میان بخشی از موضوع در دست دولتمردان است.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به اینکه مسئله وام ازدواج شاید بخشی از مشکلات  ازدواج جوانان را حل کند اظهار داشت: مشکلات دیگری نیز در این میان وجود دارد که مشکل اشتغال  بیکاری و نداشتن مسکن از جمله آن مشکلات است و مسئله وام ازدواج شاید گره گشای بخشی از مشکلات جوان در زمینه ازدواج باشد ولی در برخی موارد همین وام ازدواج به یک معضل برای جوان تازه تشکیل زندگی داده می شود که بخاطر نداشتن شغل و درآمد ، حتی قادر به پرداخت اقساط وام ازدواج خود نیز نمی شود و علاوه بر ایجاد مشکل برای خویش ، برای ضامن وام نیز باعث بروز مشکلات می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عینلو به آمار نگران کننده مهاجرت جوانان از منطقه اشاره نموده و افزود: نبود کارخانجات مهم که اشتغالزایی قابل توجهی داشته و باعث ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان شود در منطقه بسیار مشهود است و این موضوع در افزایش آمار مهاجرت جوانان اثرگذار است.

امام جمعه مهربان  افزود: بیکاری جوان می تواند اثرات مخربی در جامعه داشته باشد که اعتیاد از جمله آن است و هر مسئولی که در این زمینه عمداً کوتاهی کند در پیشگاه الهی جوابگو خواهد بود.
خطیب جمعه مهربان افزود: تمام دستگاهها باید همت نمایند و زمینه  اشتغالزایی جوانان را فراهم نمایند تا بلکه جوانان مشغول کار شوند و در این میان انتظار داریم که مسئولین مالیاتی در خصوص واحدهای تولیدی و صنعتی که باعث ایجاد اشتغال برای جوانان در منطقه می شوند ملاحظات لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عینلو به  زمین لرزه ٥.٩ ریشتری در  ساعت ٠٢:١٧ بامداد امروز جمعه 17 آبان 98  در عمق هشت کیلومتری ترک شهرستان میانه در استان آذربایجان‌شرقی که دیگر شهرستانهای استان را هم  به شدت تحت تاثیر خود قرار داد اشاره نموده و درگذشت تعدادی از هموطنان در این حادثه را تسلیت گفت و ضمن ابراز همدردی با خانواده های مصیبت دیده ، از درگاه ایزدمنان شفای مصدومین این حادثه را طلب نمود.

امام جمعه مهربان با قدردانی از حضور بموقع نیروهای  امدادی در منطقه که به یاری حادثه دیدگان شتافته اند افزود:  خوشبختانه با حضور نیروهای امدادی و کادر پزشکی و نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاههای خدمت رسان  از همان ساعات اولیه خدمت رسانی به مردم آغاز شده است. .
خطیب جمعه مهربان با اشاره به آماده باش مجموعه ستاد مدیریت بحران بخش مهربان از همان لحظه وقوع حادثه و حضور مسئولین در شهرها و روستاها برای بررسی وضعیت منطقه ، از تشکیل ستاد مدیریت در بخش مهربان و شهرستان سراب در همان ساعات وقوع حادثه تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

درخواست امام جمعه مهربان  از مسئولان برای توجه  بیشتر به مشکلات جوانان نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار