نگاهی متفاوت به جلسه استیضاح شهردار تبریز؛

تقابل روح الله ها و درس دبیری

1400/11/30 - 13:52 - کد خبر: 59214 نسخه چاپی

نصر: جلسه استیضاح عباس رنجبر شهردار تبریز صبح امروز برگزار و وی با 9 رای اعضای شورای شهر در کمتر از 5 ماه برکنار شد.

به گزارش نصر، یکی دیگر از روزهای تاریخی و پرحاشیه شورای همیشه در حاشیه شهر تبریز امروز برگزار شد گویا حاشیه در پوست و گوشت شورای شهر تبریز ریشه دوانده است.
چه آن زمان که دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا بر مسند قدرت بودند و همواره دعوای جناح ها و دو دسته گی بود چه هم اکنون که طیف انقلابی و اصولگرا بر مسند قدرت در شورا تکیه زده است.
گویا قرار نیست شورای شهر تبریز برای شهر تصمیم بگیرد و دعواهای شخصی و فردی همواره بر پارلمان شهر تبریز چتر باز کرده و به زودی هم قرار نیست چترش را ببندد تا آفتاب خدمت بر این شهر بتابد.
 
تقابل روح الله ها در شورا
شورای اسلامی شهر تبریز در این دوره پوست اندازی کرد و جوانان دهه شصتی وارد چرخه تصمیم گیری و تصمیم سازی کلانشهر تبریز شدند و این امیدها برای تحول در شهر را دو چندان کرد.
روح الله رشیدی و روح الله دهقان نژاد دو چهره رسانه ای این شورا از جمله این جوانان هستند.
اگرچه هر دو از یک جریان سیاسی وارد چرخه تصمیم گیری شهر شدند ولی در جریان استیضاح شهردار تبریز این دو عضو؛ پیشقراول دو جریان مخالف هم شدند.
رشیدی مخالف استیضاح و موافق تداوم فعالیت عباس رنجبر به عنوان شهردار تبریز و دهقان نژاد موافق استیضاح و برکناری وی از شهرداری بود.
تقابل دو عضو جوان در جمعی که با تجربه های شورا مسیر سکوت را در پیش گرفته بودند جالب توجه بود و شاید یکی از محاسن حضور جوانان در مسند تصمیم گیری نیز همین باشد؛ حال سئوال این است که آیا قرار است دو ظرفیت شورا را مشغول همدیگر کنیم تا در پس این صحنه به دنبال خواسته های خود باشیم یا اینکه قرار است دو ظرفیت جوان شورا را در یک رینگ رقابتی یکی را برنده و دیگری را بازنده کنیم.
در ابتدای جلسه امروز بحث پیرامون نحوه برگزاری جلسه استیضاح مورد چالش بود که ساعت ها در این خصوص بحث شد ولی حرکت دکتر شهرام دبیری عضو فعلی شورای اسلامی شهر تبریز و رئیس شورای اسلامی استان که سابقه سه دوره ریاست شورای شهر تبریز را نیز در کارنامه دارد ؛ در نوع خود جالب بود.
وی با وجود اینکه تجربه ریاست شورا و استیضاح و انتخاب شهردار را دارد حتی یک بار هم میکرفون اش روشن نکرد تا سخنی بگوید؛ گویا هیچ تجربه ای در این خصوص ندارد.
سیاست دکتر دبیری که قطعا نشات گرفته از تجربه وی در چنین جمع هایی است در نوع خود درسی است برای سایر اعضا!
استیضاح کنندگان تلاش کردند تا بی کفایتی شهردار را به رخ بکشند در حالی که بعد از دفاعیات شهردار تبریز خبرنگاران حاضر در جلسه وی را تشویق کردند؛ جو حاکم بر شورای اسلامی شهر تبریز امروز عادی نبود و نباید از کنار آن ساده گذشت.
بی شک این میدان برای دوستان جوان ما میدان کسب تجربه است ولی بی تردید تلاش برای انگ زدن به دیگران و تلاش برای تطهیر خود چه از سوی موافقان و چه از سوی مخالفان قابل قبول نیست؛ تبریز خادم می خواهد نه سخنران و سخنور.
طی هفته گذشته برخی جریان های مسموم در شهرداری تبریز دوباره جان گرفته اند و قطعا در روزهای آینده با تغییرات مدیران شهرداری شاهد نقش آفرینی شان خواهیم بود و آن زمانی است که دوستان جوان مان در شورا باید به جای پیشقراوالی برای حاشیه سازی مسیر خدمت را در پیش بگیرند و درک کنند در پشت پرده ها چه بود؟!
و در نهایت باید گفت عباس رنجبر با عزل و نصب های تاریخی اش در کمتر از 5 ماه برکنار شد ؛ اعضای شورای شهر تبریز در جریان باشند که تبریز مرد میدان می خواهد و بس ...
انتهای پیام/
تقابل روح الله ها و درس دبیری نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 4 نظر

  امیر امیری   2 سالها پیش  

آقای رنجبر بخاطر درستکاری به ناحق از سمتش برکنار شد، شورای شهر فاسد غیر مردمی شهر تبریز

  ک.   2 سالها پیش  

شورای اسلامی!
از اولین دوره اش که شروع به کار کرد بجز فساد وهزینه به نظام چیزی ندیدیم
بهتر است با پویش نه به شورا ی به اصطلاح اسلامی
دست مفسدین را از بیت المال قطع کنیم

  محسن   2 سالها پیش  

انقلابي شورا هر يئرده اؤز فامئل لرين ايش باشينا گئتيرماق ايستَيير. بو شورالار تبريزين نماينده لري دييل لر. هامميميز بيليريك كي يؤزدَن هشتاد، راي سالمادئلار.

  مراد   2 سالها پیش  

وقتی ۱۵ درصد اقلیت میشود شورا،نتیجه اش جز این نخواهد شد.سریع،قاطع،انقلابی یک شهردار را که زیاده خواهی را بر نمیتابد،برکنار میکنند
پژوهشیار