فاتحه فوتبال آذربایجان را باید خواند

1400/12/01 - 00:06 - کد خبر: 59208 نسخه چاپی

نصر: پس از درگیری های متعدد مالکان باشگاه های تراکتور و ماشین سازی با رئیس هیات فوتبال و مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان و ناتوانی این دو آنها در سازماندهی مشکلات، باید فاتحه فوتبال استان را خواند.

به گزارش نصر، نزدیک دو سال است که درگیری های میان مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان و رئیس هیات فوتبال با مالکان باشگاه ها و مصاحبه های متعدد علیه هم باعث شد تا هم تیم ماشین سازی از دست برود و هم تراکتور به روزی بیافتد که به جای قهرمانی برای بقا در لیگ بجنگد.
ماجرای مالکیت تراکتور که تبدیل به سرگرمی میان مسئولین شده و هر چند ماه یک بار با تجمع هواداران برای آرام کردن اوضاع برخی قول های واهی می دهند و ماشین سازی هم تکلیفش مشخص است و نه تنها به احتمال قوی سقوط خواهد کرد بلکه با  این شرایط احتمال منحل شدن این تیم  بسیار زیاد است. با این وجود روز چهارشنبه این هفته هیات فوتبال استان با دعوت گزینشی از میان برخی خبرنگاران که سعی در بهتر جلوه دادن شرایط وخیم فوتبال را داشت و عدم پاسخگویی مسئولان و مدیران تیم در خصوص شرایط موجود باید گفت کار فوتبال دیگر از این کارها گذشته است.
چند روز پیش جواد ششگلانی، رئیس هیات فوتبال استان در گفتگوی تلوزیونی با اشاره به وضعیت وخیم باشگاه ماشین سازی تبریز گفت: حدودا نزدیک به 16 سال است که تیم ماشین سازی تبریز از کارخانه جدا شده است و آن زمان هم خیلی تلاش شد تا این تیم از کارخانه جدا نشود ولی چون کارخانه ماشین سازی توان نگه داشتن این تیم را نداشت، نتوانستند این تیم را نگه دارند و مشکلات مالی مانع از تیم داری کارخانه شد. البته پیشنهاد دادیم تا این تیم در ماشین سازی بماند و مشکلاتش در کنار هزاران مشکل دیگر این کارخانه قرار گیرد تا بعدا بتوانند آن ها را حل کنند که این اتفاق نیافتاد.
وی در ادامه افزود: پس از این واگذاری در سال اول اداره کل ورزش وجوانان استان مسئولیت این تیم را برعهده گرفتند و هزینه های آن از طریق هیات فوتبال تامین می شد.
ششگلانی در خصوص خانه سرباز صلح ایران و برعهده گرفتن مسئولیت تیم ماشین سازی خاطرنشان کرد: خانه سرباز صلح ایران یک سازمان مردم نهاد است و کار آنها تیم داری نیست. در شرایط حاضرهم ما تمام تمرکزمان را بر روی این گذاشتیم تا ماشین سازی از این وضعیت خارج شود و به همین خاطر سعی می کنیم هر مجموعه ای بتواند ماشین سازی را نجات دهد، تیم را به آنها واگذار کنیم و تا زمانی که پنجره های نقل و انتقالاتی این تیم باز نشود، وضعیت همان خواهد بود و هیچ مالکی نمی تواند کاری برایش انجام دهد. البته این سازمان مردم نهاد ادعا کرده بود که این مشکل را برطرف خواهد کرد و ما فرصتی به آن ها دادیم تا این اتفاق شرخ دهد.
رئیس هیات فوتبال همچنین در مورد اینکه این سازمان مردم نهاد هیچگونه سابقه تیم داری نداشته است و دلیل واگذاری تیم به آنها چه بوده است، گفت: ما دنبال هیچگونه نشانه و سوابقی نیستیم وهدف ما واگذاری است و می خواهیم تیم را احیا کنیم ولی با این وضعیت ما چیزی جزء زمان از دست نداده ایم. مالک قبلی هم دیگر مسئولیت تیم را بر عهده نگرفت و چند بازی آخر هم تیم را ول کرده بود.
ششگلانی در پایان هم در خصوص آخرین وضعیت انتقال تیم ها به مس سونگون گفت: ما همچین پیگیر وضعیت واگذاری تیم ها به مس سونگون هستیم و همانطور که کمک هایی از سوی مس سونگون به تیم تراکتور می شود، سعی داریم این  مساعدت ها شامل حال ماشین سازی هم شود. البته خانه سرباز صلح ایران هم تلاش های خود را انجام داد و در چند روز آینده فرصت دارند بتوانند این مشکل را بر طرف کنند.
پس از این گفتگوی تلوزیونی رئیس هیات فوتبال استان و اظهار امیدواری از حل مشکلات تیم ماشین سازی تبریز توسط سازمان مردم نهاد خانه سرباز صلح ایران، روز پنجشنبه طی نامه ای به یونس قربانی، مالک تیم ماشین سازی از سوی این سازمان مردم نهاد، مشخص شد این سازمان نتوانست مشکل تیم را برطرف کند و قرارداد را فسخ کرد.
در این نامه آمده است: با توجه به عدم انجام تعهدات قراردادی از تاریخ انعقاد، متاسفانه باعث ایجاد اخلال در امور باشگاه داری شده است و این مجموعه ضمن فسخ قرارداد، حقوق مکتسبه خود را از طریق مراجع ذی مدخل پیشگری و مطالبه خواهد نمود.
یونس قربانی، مالک باشگاه ماشین ساز هم چند روز پیش در گفتگو با فارس با بیان اینکه بدون حضور من باشگاه را به  خانه سرباز صلح ایران واگذار کردند، گفت: فردی به اسم سرهنگ رحیمی به من پیام داد و اعلام کرد تمایل دارد باشگاه را بخرد  پس از تماس با ایشان به من اعلام کردند در حضور جواد ششگلانی هستند و قراردادی تنظیم کرده و امضا می کنند و آنرا برایم می فرستند. پس  از آنهم اعلام کردند ما فکر می کردیم هزینه های این تیم خیلی زیاد باشد و مدعی شدند 25 میلیارد تومان می توانند اعتبار تامین کنند. این سازمان هم توسط بهتاج، مدیرکل ورزش و جوانان استان معرفی شده و کسانی که مجبور به امضای این تفاهم نامه کردند باید پاسخگو باشند.
البته متاسفانه مشکلات فقط مربوط به ماشین سازی نیست و تیم تراکتور هم هفته گذشته بازی را مقابل تیم صنعت نفت ابادان واگذار کرد تا روز به روز به قعر جدول نزدیک تر شود و شرایطی که ماشین سازی فصل گذشته تجربه کرده بود را تراکتور هم تجربه کند.
با این حال باید گفت به احتمال زیاد با درگیری های مثلث هیات فوتبال، مالک باشگاه و مدیرکل ورزش و جوانان استان بعید به نظر می رسد کار این تیم ها به جایی برسد و فاتحه فوتبال آذربایجان را باید خواند.
 
حمیدرضا سامبرانی
 انتهای پیام/
فاتحه فوتبال آذربایجان را باید خواند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار