شهردار کلانشهر تبریز مطرح کرد:

برای مبارزه با فساد باید تاوان داد/ مقابله با فساد عرصه مبارزه است

1400/11/30 - 12:24 - کد خبر: 59205 نسخه چاپی

نصر: شهردار کلانشهر تبریز گفت: من از دهه هفتاد و آغاز فعالیت هایم با فساد مبارزه می کنم، با سی سال سابقه به میدان آمدم؛ در مقطعی که هنوز هیچ عملکردی نشان نداده بودم اما برخی بر علیه من پرونده سازی کردند و بلافاصله بعد از یک هفته اولین انتصاب پرونده سازی ها و سوال از بنده شروع شد.

به گزارش نصر، "عباس رنجبر" در جلسه استیضاح خود در شورای شهر کلانشهر تبریز، گفت: به هیچ کدام از فرایند های مطرح شده اعتراضی ندارم، اعتقاد دارم باید در هر صورت نتیجه بگیریم.
وی ادامه داد: آقای باغبان فرمودند بررسی عملکرد شهرداری منجر به استیضاح شده است، اگر بررسی عملکرد به اینجا رسیده است، پرونده سازی ها در رابطه با چه چیزهایی بود.
وی تاکید کرد: من از دهه هفتاد و آغاز فعالیت های خود با فساد مبارزه می کنم، با سی سال سابقه به میدان آمدم؛ در مقطعی که هنوز هیچ عملکردی نشان نداده بودم اما برخی بر علیه من پرونده سازی کردند بلافاصله بعد از یک هفته اولین انتصاب پرونده سازی ها و سوال از بنده شروع شد.
وی اضافه کرد: ساعت یک شب مدیر عامل سازمانی به من پیام داد باید شبانه 30 میلیون بابت جریانی هزینه پرداخت کنید گفتم نمی‌شود پول بیت المال است.
رنجبر گفت‌: فرایند مبارزه با فساد بحث امروز نیست و باید تاوان پس داد و بنده آماده ام، هفته گذشته از موضوع بانک شهر صحبت کردم و گفتم که باید این رقم به شهر برگردد و بازمی‌گردد.
وی ادامه داد: موضوع شهرک طلاییه را قبل از آقای باغبان دستور داده ام و بعد آقای باغبان سوال کردند.
رنجبر تصریح کرد: رو راست بگوییم اعضای محترم شورا نباید به عزل و نصب دخالت کند و بعد از 29 روز سوال طرح شود و بستر استیضاح آماده شود، خانم غفوری به من اعتراض می‌کرد که فلانی را به این سمت منصوب کن.
وی اضافه کرد: رور است بگوییم که فلانی از توخوشمان نمی آید! همه می‌دانند که تبریز در نیم دوم سال فصل کار نیست، از 546 میلیارد تنها 246 میلیارد هزینه شده است.
رنجبر گفت: معتقد هستم باید با مردم روراست باشیم و مسائل را درست به مردم انتقال دهیم. فرایند پرونده حقوقی در 4 ماه طی نمی‌شود، چرا میخواهید مسایل را لجن مال کنید؟
وی با اشاره به برخی حرف هایی که در رابطه با ملاک انقلابی بودن مطرح می شود، خطاب به دهقان نژاد گفت: شما گفتید پدرم انقلابی بود و نام مرا روح اله گذاشت، افترا زدید به من اما عذرخواهی نکردید، انقلابی بودن به نام نیست باید عملکرد هم نشان دهد، کسی که بر علیه ما حرف هایی می‌زند اما کسانی را فشار می‌آورد تا وارد شهرداری کنم که اگر آنها را به سازمان فرهنگی منصوب میکردم این حرف ها جمع می شد.
وی ادامه داد: در حوزه پسماند یک مدیر عامل عوض کردیم هر روز 100 میلیون تومان از هزینه های ما کمتر شده است. این یعنی چه؟ قبلا این پول ها چه می شد؟
وی افزود: حاج آقای برگی از شما انتظار نداشتم حرف های خصوصی مرا بگویید، کجا گفته فرزندانم از مردم به من مهم تر هستند؟
وی در رابطه با بخشی از عملکرد خود گفت: 20 اتوبوس خریداری کرده ایم که ماه آینده می آیند در چهار سال گذشته 12 اتوبوس نتوانستند خریداری کنند، بانک شهر می‌خواهد پروژه های خود را به شهرداری بفروشد، اگر بخواهیم پول را در پنج سال آینده پرداخت کنیم باید دو هزار میلیارد تومان از جیب مردم تبریز به بانک شهر بدهیم. چرا باید این خسارت را قبول می‌کردم؟ این سرمایه‌گذاری نیست.
رنجبر گفت: بودجه مستقیما به تعرفه و شهر واریز می‌شود اما وقتی بانک شهر می‌خواست از جیب مردم پول بردارد از آنها به اسم سرمایه‌گذاری دفاع کردید؟ محور دو کمال را به دست مشاوران دادم، افتتاح باغ های درون شهری، لایحه هایی را نیز داده ام.
وی ادامه داد: در حوزه سرمایه‌گذاری گفتیم اول زیرسازی کنیم و سرفصل تعیین کنیم.
رنجبر گفت: درآمد پایدار 50 سال است که در این مملکت مطرح است، طرح جدید پارک باغشمال در این راستا است.
شهردار سابق کلانشهر تبریز گفت: 27 میلیارد برای آسفالت ریزی هزینه کرده ایم با اینکه می‌دانیم از بین می‌رود در حالی که ریالی برای آسفالت نداشتیم اما با متمم و سایر جا ها پیدا کردیم. 
وی ادامه داد: در بحث فرهنگی نا انصافی نکنید، جام پرچم و چندین برنامه فرهنگی را برگزار کردیم، کدام یک از اعضای شورا آمدند؟ اگر انتظار دارید یک شبه کار کنم نه نمی‌توانم، اما با برنامه بلی.
وی در رابطه با شورا محوری گفت: اینکه می‌گویید شورا محور نیستم شما چرا این سیاست را اجرا نمی‌کنید؟ شما که داخل شهرداری نفر داشتید چرا کسی از شهرداری را به دفتر های خود نیاوردید؟ من مانع توسعه شهر نیستم حاضر هستم فدا شده و شهر را جلو ببرم، بخاطر همین هفته گذشته گفتم که اگر می‌خواهید، استیضاح کنید، خانم غفوری گفتند اگر زمان هم بدهیم باز وضعیت همین است.
ی در پایان گفت: همیشه افتخار کرده ام که تبریزی بوده و در تبریز زندگی کرده ام. 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: مقابله با فساد یک مبارزه است، من بعنوان خادم مردم تبریز برای اصلاح وضعیت شهرداری به عنوان بخش از جامعه مبارزه را شروع کردم و نمی‌خواهم نام ببرم که چه کسانی از من چه خواستند، مقابل زیاده خواهی ها ایستادم.
وی تاکید کرد: بعنوان شیعه علی بن ابی طالب از حق و حقوق مردم دفاع خواهم کرد و هر چه نتیجه این جلسه باشد برایم آنچنان مهم نیست و آرزوی تبریزی توسعه یافته و پیشرفته دارم.
شهردار بعد از سخنان خود جلسه را ترک کرد. 
انتهای پیام/
برای مبارزه با فساد باید تاوان داد/ مقابله با فساد عرصه مبارزه است محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  محمد   2 سالها پیش  

درود بر شرف این مرد توانمند ، معلوم بود اینگونه می شود مگر اعضای شورای تبریز چه کسانی هستند نه سواد شهرسازی دارن و نه خود شان شهری هستن تبریز همیشه از شهردار خوب محروم بوده و بازهم خواهد بود عمری همین گونه عمل شده است حیف از تبریز واقعاً .
پژوهشیار