مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان؛

پنج هزار فرصت شغلی جدید در کشت و صنعت مغان ایجاد می‌شود

1400/11/30 - 12:32 - کد خبر: 59204 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: در صورت اخذ تسهیلات لازم پنج هزار شغل جدید در این شرکت ایجاد می‌شود.

به گزارش نصر، اسدالله محسن زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار  افزود: برای شکوفایی بیشتر شرکت، برنامه توسعه ۲۳ هزار میلیارد تومانی آماده و جهت پیگیری به وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده است که در صورت اخذ تسهیلات لازم می توان برای پنج هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرد.
وی ادامه داد: با توجه به اقدامات صورت گرفته وضعیت شرکت رو به بهبود است و برای بالندگی آن برنامه پنج ساله توسعه تدوین شده است.
محسن زاده با اشاره به افزایش میزان تولیدات دامی در کشت و صنعت مغان گفت: در یک سال گذشته تعداد دام شرکت از ۱۷ هزار و ۳۰۰ راس به ۲۰ هزار و ۶۰۰ راس افزایش یافته و با تامین به‌موقع نهاده‌های دامی، بهبود کیفیت جیره غذایی و بهداشتی‌تر کردن محیط نگهداری دام‌ها حدود پنج کیلوگرم میزان استحصال شیر خام را به ازای هر راس دام افزایش داده‌ایم.
وی اظهارکرد: با توجه به اقدامات انجام شده میزان تولید شیر خام در مجتمع دامپروری شرکت از بدو تاسیس تاکنون رکورد زده و به مقدار ۲۳۰ تن در روز رسیده است.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ادامه داد:با وجود کاهش سه هزار هکتار از اراضی شرکت ناشی از واگذاری آن به عشایر میزان تولیدات شرکت افزایش یافته است.
محسن زاده با بیان اینکه ۵۰۰ هکتار از اراضی کشت و صنعت مغان آبیاری مدرن می‌شود، افزود: برای آبیاری ۵۰۰ هکتار از اراضی در آینده به روش تیپ که همان آبیاری مدرن است، برنامه ریزی و اقدامات لازم انجام شده است.
وی با اشاره به افتتاح اخیر طرح‌ها در این مجتمع افزود: احداث ۱۰ جایگاه گاو خشک به مساحت ۲۵ هزار مترمربع، تسطیح اراضی غیرقابل کشت شرکت جهت کشت صنوبر واقع در بخش ۹ به مساحت هشت هکتار، احداث پمپاژ و فیلتراسیون طرح ۹۲ هکتاری انگور و زیتون، سیلوی خندقی ۱۷ هزار تنی واقع در مجتمع دامپروری، پروژه زهکشی اراضی بخش ۶ به مساحت ۲۰ هکتار، تبدیل اراضی بایر به دایر (تسطیح اراضی) بخش ۶ و تکمیل و راه اندازی گلخانه یک هکتاری جهت نگهداری گلدان های درختچه میوه بصورت قرنطینه از جمله طرح هایی است که با تخصیص اعتبار از محل منابع داخلی افتتاح و به مرحله بهره‌برداری رسید.
شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.
این شرکت در اجرای قانون خصوصی‌سازی در سال ۱۳۸۸ در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت و بعد از چهار فقره آگهی درسال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد.
این واگذاری با توجه به اعتراض‌هایی که بدنبال داشت در شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۹ با پنج رای موافق و یک رای مخالف هیات داوری ابطال شد.
انتهای پیام/
پنج هزار فرصت شغلی جدید در کشت و صنعت مغان ایجاد می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار