مدیرکل کمیته امداد:

۱۲ هزار و ۴۵۹ فرصت شغلی برای مددجویان آذربایجان‌شرقی ایجاد شد

1400/11/30 - 09:55 - کد خبر: 59186 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی گفت: در ۹ ماه امسال ۱۲ هزار و ۴۵۹ فرصت شغلی به صورت مستقیم یا از طریق مراکز کاریابی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد در سطح استان ایجاد شد.

به گزارش نصر، غلامعلی ملامهدی در دیدار با فرماندار هشترود در محل فرمانداری از کسب رتبه نخست کشوری در زمینه اشتغال توسط کمیته امداد آذربایجان‌شرقی در  این مدت خبر داد و افزود: در این مدت ۱۰ هزار و ۵۲۷ فرصت شغلی توسط این نهاد ایجاد شد و یکهزار و ۹۳۲ مددجوی تحت حمایت نیز از طریق مراکز کاریابی صاحب شغل شدند. 
وی با تاکید بر اینکه ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی نیز برای کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تخصیص یافته است، اظهار داشت: فرصت‌های شغلی جدید برای مددجویان استان تا آخر سال جاری به ۱۸ هزار مورد می‌رسد.

افزایش ۵۰ میلیارد تومانی تسهیلات خوداشتغالی در هشترود
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی اضافه کرد: اعتبارات مربوط به تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد امام خمینی (ره) در این شهرستان با درخواست فرماندار به میزان ۵۰ میلیارد ریال افزایش می‌یابد.
ملامهدی بیان کرد: این میزان اعتبار تا پایان سال جاری به تسهیلات خوداشتغالی این شهرستان اضافه شده و با معرفی فرمانداری پرداخت می‌شود.
به گفته وی سرپرست خانوار بودن، فاقد بیمه بودن و غیرمددجو بودن از شرایط پرداخت این تسهیلات خواهد بود.

ظرفیت هشترود برای سرمایه‌گذاری در بخش های کشاورزی، گردشگری و معدن
فرماندار هشترود نیز در این دیدار بخش‌های کشاورزی، گردشگری و معدن را مهم ترین ظرفیت‌های شهرستان برای سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: متاسفانه این شهرستان با وجود داشتن ظرفیت‌های بالای سرمایه‌گذاری، بالاترین نرخ بیکاری آذربایجان‌شرقی را دارد.
علیرضا توری، نرخ بیکاری این شهرستان را ۲۴.۶ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: در شرایطی که مردم بسیاری از شهرستان‌های استان و کشور از کم‌آبی رنج می‌برند، آب مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان وجود دارد. 
به گفته وی علاوه بر ظرفیت معدنی شهرستان، زمین‌های بکر برای کشاورزی، آثار باستانی و گردشگری مختلف و اراضی وسیع زراعی پایاب سد سهند می‌تواند زمینه سرمایه‌گذاری و کاهش نرخ بیکاری این شهرستان را فراهم کند.
به گفته وی وجود ۵۹ معدن کشف شده مس، طلا، سنگ و آهن و همچنین وجود آثار تاریخی شامل قلعه ضحاک، غارآهکی آغ بلاغ و بقعه بایزید بسطامی در هشترود از قابلیت‌های مهم برای ایجاد اشتغال در این شهرستان است.
انتهای پیام/
۱۲ هزار و ۴۵۹ فرصت شغلی برای مددجویان آذربایجان‌شرقی ایجاد شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار