آل هاشم:

ایران زمانی پای توافق می‌آید که تضمین محور باشد/ تعویض مهره و شوک وارد کردن به مذاکرات بازی نخ نما شده است

1400/11/29 - 13:43 - کد خبر: 59174 نسخه چاپی

نصر: امام جمعه تبریز با بیان اینکه حضور یک هیات صهیونیستی در وین حکایت از یک سناریو جدید دارد، گفت: البته مقامات آمریکا سابقه چنین حرکاتی را در توافقات اولیه داشتند ولی دیگر آمریکا و سه کشور اروپایی بدانند که اجرای نمایش‌های مختلف با تعویض مهره‌ها و‌ تغییر سناریو سودی نخواهد داشت و شوک وارد کردن به مذاکرات بازی نخ نمایی است که بارها ایران تجربه کرده است.

به گزارش نصر از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آ‌ل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی تبریز که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: راستی این روزها صهیونیست‌ها در وین چه می‌خواهند؟  مذاکرات وین با فراز و فرود و خلال‌هایی که داشت در نهایت همه به یک نکته ختم می‌شود که ایران یک بسته محتوایی و مشخص آورده است که زمانی پای توافق می‌آید که تضمین محور بوده باشد.  
 
وی با بیان اینکه حضور یک هیات صهیونیستی در وین حکایت از یک سناریو جدید دارد، گفت: القای گذاره قطعی توافق از سوی سیاست‌گذران برای شوک وارد کردن مذاکرات برای امتیاز گرفتن بیشتر است. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: البته مقامات آمریکا سابقه چنین حرکاتی را در توافقات اولیه داشتند ولی دیگر آمریکا و سه کشور اروپایی بدانند که اجرای نمایش‌های مختلف با تعویض مهره‌ها و‌ تغییر سناریو سودی نخواهد داشت و شوک وارد کردن به مذاکرات بازی نخ نمایی است که بارها ایران تجربه کرده است. 

وی متذکر شد: ایران انقلابی دست آنها را خوانده و هرگز شرایط به سال ۹۲ بر نخواهد گشت. 

۲۹ بهمن روز بیداری مردم آذربایجان است

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به ۲۹ بهمن تبریز، سخنران پیش از خطبه یکی از مبارزان ۲۹ بهمن است که چقدر زندانی کشیده‌اند و از زحمات این خادم انقلاب در طول این سال‌ها تشکر می‌کنیم. 

وی بیان کرد: ۲۹ بهمن را هیچگاه نمی‌توان فراموش کرد زیرا این روز، روز بیداری مردم آذربایجان است و چقدر این حرکت زیبا بود. 

خطیب نماز جمعه تبریز ابراز داشت: طبق فرمایش رهبری که دیروز در دیدار مجازی با مردم آذربایجان داشتند، ۲۹ بهمن استمرار حرکت ۱۹ دی قم بود و بی‌شک آذربایجان نقطه وحدت ملت ایران بود. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اگر ۲۹ بهمن نبود حرکت مردم قم در ۱۹ دی ماه فراموش شده بود و همان استمرار در  کلید واژه بیانات رهبری بود که باعث شد تا در تبریز با حمایت شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی مردم بیدار شوند و این حرکت را آغاز کنند. 

وی با اشاره بر اینکه گاها از نقش بازار کم گفته می‌شود ولی نقش بازار، روحانیت، دانشگاه در حرکات ۲۹ بهمن فراموش نشدنی است، گفت: از عمق دل از رهبر معظم انقلاب که دیروز در بیانات ارزشمند خود فرمودند که درخشش تبریز در تاریخ انقلاب فراموش نشدنی است تشکر می‌کنیم که همچنین فرمودند که ۲۹ بهمن‌ روز شکرگزاری است و موجب ثمردهی انقلاب شده است. 

آل‌هاشم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود فرمودند که تبریز و حرکت ۲۹ بهمن یک نکته در وحدت ملی است و یکی از امتیازات تبریزی‌ها ارادت بیشتر به اهل بیت است. 

نماینده ولی فقیه در استان گفت: باید دست در دست هم دهیم تا در بحث تبیین و  فرزندآوری نهضت تبیین اقتصاد پیش رویم.

وی در اعلام مناسبت‌ها به اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی اشاره کرد گفت: از همه افرادی که موجبات رشد تولید داخلی هستند، قدردانی می‌کنیم. 

آل‌هاشم با اشاره به بازدید از اعتکاف جوانان گفت: چه جوانان خالصی داریم که برکت برای کشور هستند.

وقتی مدیر و مردم فاسد شود به پایگاه دشمن خارجی تبدیل می‌شود 

وی ابراز کرد: وقتی مدیر و مردم فاسد شود به پایگاه دشمن خارجی تبدیل می‌شود و از این‌رو دشمن هم از افراد فاسد برای اهداف خود استفاده می‌کند. 

امام جمعه تبریز یادآور شد: از میزهای خدمت هر هفته جمعه تبریز با حضور مسوولان یک امر بسیار پسندیده‌ای است. 

وی در ادامه درگذشت آقای جبارزاده، استاندار اسبق آذربایجان‌شرقی و شاملی مدیرکل اسبق روابط عمومی شهرداری را تسلیت گفت.

انسان بی‌تقوا نمی تواند عاقبت بخیر شود

آل‌هاشم در بخش خطبه‌های عبادی با بیان اینکه تقوا هدیه ویژه الهی به بندگان است که با تمام وجود خود را وقف خدا کرده‌اند، گفت: انسان بی‌تقوا نمی‌تواند عاقبت بخیر شود زیرا بدون تعهد به تقوای الهی هیچ پدر و مادری نمی‌تواند فرزند خوبی تربیت کند. 

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: اساسی‌ترین نقش در شکل‌گیری تقوا در فرزندان، تقوای پدر و مادر است؛ دعوت به نماز، صبر در برابر سختی، امر به معروف و نهی از منکر با زبان عمل جزو تقوای پدر و مادران است. 

وی بیان داشت: متن  زندگی انسان توجه و تعهد به معنویت است از این‌رو کودکان را از بچگی به نماز دعوت کنند. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی متذکر شد: مبادا با دست خود زمینه بدبینی کودکان را فراهم کنیم. 

وی با اشاره به نیمه ماه رجب، گفت: پیغمبر اسلام فرموده‌اند که ماه رجب، ماه بزرگی است و تاثیرگذاری ساعت‌های این ماه به ساعت‌های دیگر زمان‌ها یکی نیست. 

آل‌هاشم افزود: ذکر شریف لا إله إلّا اللّه و ذکر استغفار برای نفس، از دو  اقدام این ماه است زیرا استغفار برای نفس عین استحمام برای جسم است و اگر استغفار نکند، بالاخره بوی تعفن خواهد داد. 

وی خاطرنشان کرد: استغفار و صدقه از جمله کارهایی است که می‌توان با انجام آن روح خود را آرام کرد و خواب‌های آشفته ندید. 

انتهایانتهای پیام/

ایران زمانی پای توافق می‌آید که تضمین محور باشد/ تعویض مهره و شوک وارد کردن به مذاکرات بازی نخ نما شده است خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار