هشدار رئیس هیات فوتبال آذربایجان‌شرقی به مالک جدید ماشین‌سازی

1400/11/28 - 10:10 - کد خبر: 59134 نسخه چاپی

نصر: رییس هیات فوتبال آذربایجان‌شرقی با اشاره به انتقال مالکیت باشگاه ماشین‌سازی به سازمان مردم نهاد «خانه سرباز صلح ایران» گفت: اگر مالک جدید این تیم نتواند پنجره نقل و انتقالات را در روز مقرر باز کند، انتقال متوقف خواهد شد.

به گزارش نصر، «جواد ششگلانی» در نشست با اصحاب رسانه در خصوص شفاف سازی مراحل انتقال مالکیت تیم های تراکتور و ماشین سازی بیان کرد: ابتدای فصل جاری فوتبال، زمزمه های عدم حمایت و تمایل به تیم داری مالک  باشگاه تراکتور به گوش رسید و با توجه به نگرانی های هواداران پرشور این تیم، جلسات متعددی برای برون رفت از این مشکل برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه خروجی جلسات فوق الذکر با مالک باشگاه تراکتور و مسوولان استانی، ادامه فعالیت این باشگاه بود، اضافه کرد: قرار بر این شد تیم که در آستانه ورود به مرحله دوم مسابقات جام باشگاه های آسیا بود، همچنان با مدیریت قبلی اداره شود و آبرومندانه در این بازی ها حضور داشته باشد.
رییس هیات فوتبال آذربایجانشرقی با بیان اینکه تیم تراکتور به رغم ارایه بازی قابل قبول با نتیجه یک بر صفر با مسابقات جام باشگاه های آسیا خداحافظی کرد، خاطرنشان کرد: بعد از بازگشت تیم تراکتور از مسابقات آسیایی و کسب نتایج ضعیف در لیگ، اعتراض هواداران پرشور آن دوباره به گوش رسید.
ششگلانی، بسته بودن پنجره نقل و انتقالات به خاطر بدهی کلان باشگاه به بازیکنان خارجی را یکی دیگر از مشکلات باشگاه تراکتور عنوان کرد و یادآور شد: دوباره صحبت هایی مبنی بر علاقه مند نبودن مالک این باشگاه به تیم داری مطرح شد و  نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی استان را بر آن داشت تا راهکاری برای خروج دوباره باشگاه از این مشکل ریشه ای پیدا کنند شود که با همراهی استاندار آذربایجان شرقی پیشنهاد انتقال مالکیت باشگاه تراکتور به صنایع ملی مس ایران داده شد و در نهایت تصمیم بر ایجاد شرکتی به نام شرکت مس آذربایجان گرفته شد تا پس از آن فرآیند این انتقال عملیاتی شود.
وی اضافه کرد: در این مدت برای اینکه مشکل پنجره نقل و انتقالاتی تیم تراکتور حل و فصل شود، مبلغی به تیم تراکتور کمک شد و چهار بازیکن متشکل از محمد بلبلی، مهدی کیانی، نادر محمدی و محمد آقاجانپور به این تیم جذب شدند.
ششگلانی عنوان داشت: فعلا تا تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان و انتقال مالکیت تیم تراکتور به آن، همچنان مدیریت باشگاه با قدرت تیمداری کرده و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
مالک جدید باشگاه ماشین سازی تاکنون موفق به باز کردن پنجره نقل و انتقال تیم نشده است
رییس هیات فوتبال آذربایجان شرقی در مورد وضعیت دیگر نماینده فوتبال استان یعنی تیم ماشین سازی در لیگ دسته یک فوتبال نیز گفت: تیم ماشین سازی که فصل گذشته در لیگ برتر فوتبال حضور داشت و تحت مالکیت محمد رضا زنوزی بود، با مشکلات عدیده ای روبرو شد و وی یک روز با اعلام این موضوع که دیگر برای تیم ماشین سازی هزینه نخواهیم کرد، همه ورزش دوستات استان را شوکه کرد.
ششگلانی با اشاره به خواسته زنوزی که تیم ماشین سازی را به هیات فوتبال استان تحویل می دهیم، بیان کرد: هوادارن این تیم ریشه دار تبریزی از این موضوع نگران شده و با تجمعاتی مقابل ساختمان هیات فوتبال استان خواستار رسیدگی و حل و فصل این مشکل شدند.
وی با اعلام اینکه هیات فوتبال قانوناً نمی تواند تیم داری کند و این کار جزو وظایف ذاتی هیات نیست، افزود: ولی به خاطر ادامه حیات این تیم تصمیماتی برای بهبود وضعیت آن گرفته شد تا مالک جدیدی برای این تیم پیدا شود.
ششگلانی با اشاره به توافق اولیه بین محمد رضا زنوزی و یونس قربانی، اظهار کرد: همچنین مبایعه نامه ای نیز تنظیم شده بود و هیات فوتبال بدلیل نبود زمان کافی برای بررسی اهلیت متقاضی مالکیت تیم و جلوگیری از کسر امتیاز از تیم ماشین سازی در صورت عدم حضور در ادامه بازی ها و سقوط به لیگ دسته ۲ با این انتقال موافقت کرد و حتی در مواقعی به کمک این تیم شتافت.
وی با بیان اینکه یونس قربانی با علم به موضوع انتقال و مشکلات تیم ماشین سازی زیر تعهدات این انتقال رفت، عنوان داشت: ایشان قرار بود نصف بدهی تیم ماشین سازی را پرداخت کند که به دلیل کوتاهی و طرح ادعاهای غیر قابل قبول نتوانست تا موعد مقرر به تعهدات خود عمل کند و با مشکلات جدیدی روبرو شد.
رییس هیات فوتبال آذربایجان شرقی یادآور شد: با گذر زمان و عدم موفقیت های فوتبالی و حقوقی، مالک جدید باشگاه، قربانی نیز اعلام کرد دیگر نمی تواند تیم را مدیریت کند، لذا هیات فوتبال استان دوباره با درخواست تغییر مالکیت به سازمان مردم نهاد «خانه سرباز صلح ایران» موافقت کرد با این شرط که مشکل پنجره نقل و انتقالاتی این تیم را تا سوم اسفند حل و فصل کند.
وی اظهار کرد: متاسفانه تا به امروز خانه سرباز صلح ایران مالکیت جدید باشگاه، نتوانسته در باز کردن پنجره نقل و انتقالاتی تیم ماشین سازی به تعهدات خود عمل کند.
ششگلانی به این سوال که آیا بررسی اهلیت متقاضی تیم جزو وظایف هیات می باشد، پاسخ مثبت داد و گفت: ولی نبود زمان کافی برای این موضوع و مهم تر از آن ادامه حیات باشگاه، هیات فوتبال را مجبور به موافقت با این خواسته کرد که می توان این موضوع را بر هیات فوتبال استان خرده گرفت.
رییس هیات فوتبال آذربایجان شرقی در خصوص زمان برگزاری مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان نیز گفت: چون چند استان دیگر نیز قبل از استان ما اتمام دوره چهار ساله داشتند، فدراسیون فوتبال با زمان بندی خاص خود این مجمع را برگزار خواهد کرد.
ششگلانی درباره اینکه آیا باز در این مجمع به عنوان نامزد حضور خواهد داشت یا خیر، جواب داد: بلی. بنده فعلا خود را نا توان و بی علاقه نمی بینم که کناره گیری کنم و این موضوع روز انتخابات و پای صندوق آرای آزاد معلوم می شود و طبق گزارش های فدراسیون فوتبال استان آذربایجان شرقی هر ساله جزو استان های برتر در حوزه فوتبال پایه انتخاب می شود.
انتهای پیام/
هشدار رئیس هیات فوتبال آذربایجان‌شرقی به مالک جدید ماشین‌سازی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار