رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران:

۳.۵ درصد رشد اقتصادی کشور در سال آینده باید با بهره‌وری محقق شود

1400/11/27 - 17:17 - کد خبر: 59117 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت : ۳.۵ درصد از رشد هشت درصدی که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دولت پیش بینی شده است ، باید از محل افزایش بهره‌وری عوامل تولید محقق شود.

به گزارش نصر، میرسامان پیشوایی روز چهارشنبه در نشست بهره‌وری استان مازندران در ساری بر ضرورت برنامه‌ریزی اصولی در استان ها و شهرستان ها برای افزایش بهره وری تاکید کرد و افزود که سازمان ملی بهره وری نیز در این زمینه برنامه هایی را در دست پیگیری دارد.
وی یکی از برنامه های این سازمان را افزایش بهره وری نیروی انسانی در دستگاه های دولتی برشمرد و گفت که برای این منظور باید پرداختی هایی چون اضافه کاری ، امور رفاهی و یا کارانه بر اساس میزان بهره وری به کارکنان پرداخت شود.
پیشوایی با اظهار این که تنظیم پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان دولت برمبنای میزان بهره‌وری و عملکرد در دستگاه‌های اجرایی به عنوان مطالبه مردمی در دست پیگیری است ، افزود : بر اساس نظرسنجی که از سوی سازمان ملی بهره‌وری ایران انجام شد، ۶۰ درصد مردم خواستار تغییر رویه کنونی پرداخت حقوق و دستمزد به کارکنان دولت هستند.
وی تطبیق پرداختی ها به کارکنان دولت با میزان بهره وری را موضوعی قابل قبول برای همگان دانست و  ادامه داد : اگر مبنای پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان تغییر نکند به این معنا است که عدالت در پرداختی‌ها محقق نشده است .
رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت : بهره‌وری و استفاده بهینه از نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی یک مطالبه جدی از سوی مسوولان ارشد کشور و همچنین مردم به عنوان خدمات گیرندگان است و قطعا با بازنگری در قوانین پرداختی‌ها به طور حتم کیفیت در ارایه خدمات در ادارات دولتی افزایش خواهد یافت.
وی با بیان این که برای توسعه اقتصادی کشور دو رویکرد اصلی و اساسی وجود دارد که یکی افزایش سرمایه گذاری‌های خارجی و دیگری استفاده بهینه از منابع موجود است ، افزود : با توجه به این که به دلیل فشارهای خارجی امکان ورود ارز و سرمایه‌گذار به کشور حداقل در کوتاه مدت وجود ندارد، بنا بر این باید برای رونق کسب و کار بر روی استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود حساب ویژه‌ای باز کنیم.
پیشوایی خواستار تشکیل کمیته‌ بهره‌وری در استان‌ها به صورت جدی شد و گفت : افزایش ارایه خدمات هوشمند و تحقق دقیق دولت الکترونیک از راهکارهای موثر برای افزایش بهره‌وری در کشور است و نباید مسیر توسعه کشور با کاغذبازی‌های اداری اجرا نشدن دولت الکترونیک متوقف شود.
رییس سازمان ملی بهره وری همچنین با ابراز تاسف از منفی بودن شاخص بهره‌وری و استفاده بهینه از نیروی انسانی در دستگاه‌های دولتی کشور طی دو سال گذشته خبر داد و افزود: البته بخشی از این آمار منفی مربوط به شیوع کرونا است که با تغییر ساز و کارها درصدد بهبود این اعداد و ارقام هستیم.
انتهای پیام/
۳.۵ درصد رشد اقتصادی کشور در سال آینده باید با بهره‌وری محقق شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار