رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان:

سرود «ولایت 1400» به همت حوزه هنری آذربایجان شرقی تولید شد

1400/11/27 - 14:07 - کد خبر: 59106 نسخه چاپی

نصر: رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از تولید سرود «ولایت 1400» به مناسبت دیدار سالانه مردم تبریز با رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش نصر، سیدمحمد حسین بلاغی با بیان این مطلب اظهار کرد: حوزه هنری آذربایجان شرقی همچون سال های گذشته، همزمان با دیدار مردم تبریز با مقام معظم رهبری به مناسبت قیام ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶، جهت تولید و نشر سرود ولایت اقدام کرده است.
وی افزود: امسال با توجه به اینکه دیدار مردم تبریز با مقام معظم رهبری همچون سال گذشته به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار می شود، با این حال سرود فاخری از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی تهیه و تولید شده است.
رئیس حوزه هنری استان با بیان اینکه پس از انتشار فراخوان شعر ولایت در سال جاری بیش از 40 عنوان شعر به دبیرخانه حوزه هنری استان ارسال شده است، ادامه داد: از میان این اشعار، اساتید حوزه شعر و ادبیات با همکاری آهنگسازان، تصمیم به استفاده از شعر مرتضی طوسی در این سرود نمودند.
وی در ادامه اظهار کرد: این سرود توسط گروه  18 نفره ی سرود و همنوایی حوزه هنری استان که منتخبی از گروه های سرود کل استان می باشد و همچنین برای نخستین بار گروهی متشکل از نوجوانان و بزرگسالان است، به دو زبان ترکی آذربایجانی و فارسی همخوانی می شود که آهنگسازی این سرود توسط میثم ناعمی صورت گرفته است.
بلاغی با بیان اینکه این سرود با هدف عرض ارادت به مردم آذربایجان به مقام معظم رهبری و همچنین تجدید بیعت با آرمان های امام راحل (ره) سروده شده است، ابراز داشت: محتوای سرود «ولایت 98» شامل اعلام بیعت مردم آذربایجان با مقام معظم رهبری، وحدت و انسجام ملی، اقتدار و عزت جهانی، ویژیگی های غیرتمندانه مردم آذربایجان، امید و نگاه به آینده، جبهه مقاومت و ... است.
وی همچنین در ادامه از تولید ویدیو کلیپ سرود «ولایت 1400» برای انتشار در فضای مجازی توسط حوزه هنری استان خبر داد.
گفتنی است، سرود «ولایت» همه ساله به مناسبت قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز در سال ۵۶ به همت حوزه هنری آذربایجان شرقی، توسط مردم این کلانشهر در دیدار با مقام معظم رهبری همخوانی می شود.
انتهای پیام/
سرود «ولایت 1400» به همت حوزه هنری آذربایجان شرقی تولید شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار