خبر/

جزئیات تغییر دفترچه‌های کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد

1400/11/27 - 10:28 - کد خبر: 59090 نسخه چاپی

نصر: سازمان سنجش، جزئیات تغییر در دفترچه‌های کنکور ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

به گزارش نصر، طبق اعلام سازمان سنجش کشور در کنکور ۱۴۰۱ در سه گروه آزمایشی ریاضی، تجربی و علوم انسانی تعداد دفترچه‌ها بیشتر می‌شود؛ با این روند کار سازمان سنجش سخت‌تر، اما کار داوطلبان راحت‌تر خواهد شد.
یک دفترچه عمومی با پاسخنامه مجزا با ۱۰۰ سوال و ۷۵ دقیقه وقت در نظر گرفته شده است. این دفترچه‌ها شخصی‌سازی شده و مختص هر داوطلب است.
در آزمون اختصاصی گروه ریاضی دو دفترچه در نظر گرفته شده است. دفترچه شماره ۲ شامل درس‌های ریاضیات با ۵۰ سوال و ۸۰ دقیقه زمان و دفترچه شماره ۳ شامل درس فیزیک با ۴۰ سوال و ۵۰ دقیقه زمان، شیمی با ۳۰ سوال و ۳۰ دقیقه زمان در سه پاکت و در سه نوبت به داوطلبان داده می‌شود.
در گروه تجربی نیز ۲ دفترچه اختصاصی در نظر گرفته شده است. دفترچه شماره ۲ شامل ریاضی و زیست‌شناسی است. ریاضی ۳۰ سوال با ۵۰ دقیقه، زیست شناسی ۵۰ سوال با ۴۰ دقیقه و در مجموع ۸۰ سوال با ۹۰ دقیقه در نظر گرفته شده است.
دفترچه سوم این گروه شامل فیزیک، شیمی و زمین‌شناسی است. فیزیک ۳۰ سوال با ۳۷ دقیقه، شیمی ۳۵ سوال با ۳۷ دقیقه، زمین‌شناسی ۲۰ سوال با ۱۶ دقیقه و در مجموع ۸۵ سوال با ۹۰ دقیقه در نظر گرفته شده است.
بهیاران نیز دفترچه اختصاصی دارند که شامل ۳۵ سوال با ۲۰ دقیقه زمان است. این گروه دو دفترچه اختصاصی دارند؛ دفترچه شماره ۲ شامل درس ریاضی با ۲۰ سوال و ۲۵ دقیقه زمان، اقتصاد ۱۵ سوال با ۱۰ دقیقه، زبان فارسی ۳۰ سوال با ۳۰ دقیقه زمان، علوم اجتماعی ۲۰ سوال با ۱۵ دقیقه زمان و در مجموع ۸۵ سوال با ۸۰ دقیقه زمان در نظر گرفته شده است.
دفترچه شماره ۳ این گروه شامل زبان عربی ۲۰ سوال با ۱۵ دقیقه، تاریخ و جغرافیا ۳۰ سوال با ۲۵ دقیقه. فلسفه و منطق ۲۰ سوال با ۲۰ دقیقه، روانشناسی ۲۰ سوال با ۱۵ دقیقه و در مجموع ۹۰ سوال با ۸۰ دقیقه در نظر گرفته شده است.
گروه هنر یک دفترچه اختصاصی با ۱۶۵ سوال و ۱۶۰ دقیقه زمان و گروه زبان با ۷۰ سوال و ۱۰۵ دقیقه زمان خواهند داشت.
انتهای پیام/ 
جزئیات تغییر دفترچه‌های کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار