معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی؛

سنت چهارشنبه‌ سوری باید مایه نشاط و سرزندگی جامعه باشد

1400/11/26 - 22:03 - کد خبر: 59080 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی بر استفاده از ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای برای آشنا کردن جوانان و نوجوانان با خطرات مواد محترقه در چهارشنبه آخر سال تأکید کرد و گفت: سنت چهارشنبه‌سوری باید مایه نشاط و سرزندگی جامعه باشد و شاهد حوادث ناگوار در این روز نباشیم.

به گزارش نصر، تراب محمدی در جلسه‌ی پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال با بیان اینکه چهارشنبه‌سوری به‌عنوان یک میراث فرهنگی و خرده‌فرهنگ در جامعه ما مطرح است، اظهار کرد: در گذشته این سنت، کارکردهای مثبت اجتماعی و نشاط‌آفرینی داشت اما متاسفانه در سال‌های اخیر، محتوای آن تغییر یافته و شاهد حوادث ناگواری در این روز هستیم.
وی افزود: متولیان فرهنگی جامعه در این زمینه غفلت و کوتاهی کرده‌اند و دشمنان نیز از حوادث پیش‌آمده، سوءاستفاده می‌کنند.
محمدی با اشاره به وقوع چند انفجار ناشی از تولید غیرمجاز مواد محترقه در تبریز گفت: سودجویی برخی افراد و ناآگاهی والدین و نوجوانان و جوانان منجر به ایجاد این حوادث هولناک و دردناک شده است.
وی با تأکید بر نظارت جدی دستگاه‌های مسئول بر تولید مواد محترقه، یادآور شد: با ابزار هنر به خوبی می‌توان نوجوانان و جوانان را با خطرات این مواد آشنا کرد و لازم است در مدت باقی‌مانده تا چهارشنبه آخر سال، صداوسیما و رسانه‌ها یک حرکت جهادی و انقلابی در این زمینه انجام دهند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی در پایان بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد، بسیج و انجمن‌های اسلامی مساجد در محلات به‌ویژه مناطق حاشیه‌نشین تأکید کرد.
انتهای پیام/
سنت چهارشنبه‌ سوری باید مایه نشاط و سرزندگی جامعه باشد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار