گزارش نصر از آیین بهره برداری پارک لاله باغی تبریز؛

اولین باغ درون شهری در تبریز، افتتاح شد 

1400/11/26 - 20:00 - کد خبر: 59065 نسخه چاپی

نصر: پارک لاله باغی با اعتبار 270 میلیارد ریال، ساختمان معاونت فنی و عمرانی منطقه هغت، مسیر گشایی خیابان 16 متری شقایق لاله و ساختمان گلزار شهدای خلجان صبح دیروز با حضور شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر برگزار شد. 

به گزارش نصر، شهردار کلانشهر تبریز "عباس رنجبر" در آیین افتتاح پروژه لاله باغی گفت: هر کدام از این چهار پروژه در منطقه خود تاثیر گذار است، اما پروژه لاله باغی یک رویکرد جدید است که قبل از ما در کشور های دیگر اجرا شده است و در حقیقت از تجارب سایر کشور ها استفاده می‌کنیم.
وی افزود: امیدوارم در سال های آتی چنین پروژه ای در تمامی مناطق کلانشهر تبریز ایجاد شود. 
رنجبر به اهمییت و تاثیر این نوع پروژه ها اشاره کرد و گفت: باغ کشاورزی درون شهری در این پارک ایجاد شده است، درختانی که در این باغ کاشته شده درختان میوه و وسط این درختان فضایی گذاشته شده تا مردم بتوانند در آنجا سبزیجات بکارند.
شهردار خاطر نشان کرد: از آقای سلیمی شهردار منطقه 7 میخواهم که قرارداد و نحوه واگذاری این باغ را آماده کنند و از مردم لاله و اهالی محترم دعوت می کنم تا تشریف بیاورند و کسانی که علاقمند هستند مساحتی را بصورت اجاره ای برداشته و در آن گل یا سبزیجات کشت کنند.
وی در پایان گفت: این نمونه ای است که بتوانیم تا فضای سبز را اینگونه نگه داریم و در تمامی مناطق این باغات را داشته باشیم.

فضای سبز و زیباسازی شهر، چنگی به دل نمی زند
عضو شورای شهر تبریز نیز در آیین افتتاح این پروژه، گفت: تمام مدیران شهرداری، علی الخصوص شهرداران مناطق در حوزه فضای سبز و توسعه شهری در خط مقدم قرار دارند و ما حاضر هستیم به آنها کمک کنیم و مشاوران ما هم مدیران شهرداری هستند.
"احد صادقی" گفت: آن‌چیزی که در توسعه شهر ها مطرح است افزایش فضا های عمومی و فضای سبز است که بیشترین نیاز مردم بحساب می آیند.
وی ادامه داد: برای فضای سبز نیز نیاز به زیر ساخت هایی وجود دارد، یکی از این زیر ساخت ها شبکه آب خام است که سالیان سال برای این موضوع کار شده است و برنامه ریزی هایی در بودجه شهرداری آمده است، امیدواریم بتوانیم در این چهار سال این شبکه آبی را به مرحله ای برسانیم که به رینگ آبی شبکه خام تبریز تبدیل شود.
صادقی گفت: استفاده از پساب های شهری بصورت پایلوت از منطقه یک، یکی از اقدامات مناسبی است که از شهرداری تبریز تدبیر کرده است که امیدواریم در سال های آتی شاهد افزایش این اقدام در سایر مناطق باشیم.
وی تاکید کرد: اگر این زیر ساخت ها در فضای سبز افزایش یابد می‌توانیم به آینده فضای سبز امیدوار باشیم.
عضو شورای شهر تبریز خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات فضای سبز ما نیز در خصوص طراحی و منظر شهری است که فضای سبز و زیباسازی شهر، آنچنان که در سایر شهر ها می‌بینیم چنگی به دل نمی زند،امیدواریم این حوزه فعال تر از پیش باشد.

اولین باغ کشاورزی درون شهری  43 هزار متر مربع است 
"محمد علی سلیمی" شهردار منطقه 7 نیز در این آیین با تشکر از عوامل شهرداری و کلامی از حضرت علی (ع)، گفت: از خدا میخواهم؛ عدالت، حفاظت از بیت المال قناعت و صداقت در گفتار عمل را الگوی خویش قرار داده و در آن راه حرکت کنم، امروز چهار پروژه ای که ذکر شد تقدیم ملت شریف و زحمت کش منطقه و شهرمان می گردد.
وی تاکید کرد: پروژه اولین باغ کشاورزی درون شهری به مساحت 43 هزار متر مربع می باشد که از امروز تقدیم مردم عزیز می شود. 
وی افزود: در حال حاضر پارک های درون شهری شامل درختان بی ثمر است که احداث شده، علاوه بر اینکه هزینه احداث و هزینه بالای نگهداری را نیز دارند.
وی با اشاره به فرمایشات رهبری گفت: در پی فرمایشات مقام معظم رهبری برای استفاده از درختان مثمر ثمر و محدودیت آب، مطالعه باغات قدیم لاله با دخالت مستقیم ادارت ذیربط طراحی و اجرا شده است که تنوع و متفاوت بودن این پارک نسبت به سایر پارک ها را می‌توان نام برد.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه ضمن حفظ کاربری فضای سبز هیچ گونه هزینه نگهداری برای شهرداری نخواهد داشت.
سلیمی ادامه داد: ایجاد اشتغال برای کشاورزان منطقه، عدم تحمیل نیرو بر بدنه شهرداری، کاهش مصرف آب، بالا بردن محصولات ارگانیک و باکیفیت و عرضه مستقیم آنها، آموزش عملی کاشت به شهروندان و نگهداری آن در حیاط منازلشان.
وی در پایان گفت: علاوه بر چهار پروژه اعلامی که 330 ميليارد ريال هزینه شده است، هزینه واقعی تملک بالاتر از آن است که در سال‌های گذشته انجام شده است.
انتهای پیام/
اولین باغ درون شهری در تبریز، افتتاح شد  محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار