واکنش شهروندان تبریزی به طرح استیضاح شهردار تبریز/

استیضاح شهردار تبریز؛ شهروندان چه می گویند؟

1400/11/25 - 18:59 - کد خبر: 59059 نسخه چاپی

نصر: وصول طرح استیضاح شهردار کلان شهر تبریز در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، با واکنش های مختلف سیاسی، رسانه ای و مردمی مواجه شده است.

به گزارش نصر، به دنبال طرح سوال از شهردار کلان شهر تبریز که در جلسه پیشین شورای اسلامی شهر تبریز و قانع نشدن عضو پرسش کننده از عباس رنجبر، روز گذشته طرح استیضاح شهردار تبریز با 9 امضاء تحویل هیات رئیسه شورای شهر شد تا چالش ایجاد شده توسط برخی از اعضای ناراضی از شهردار تبریز طی هفته های اخیر به مطرح شدن طرح استیضاح عباس رنجبر منجر شود.

انتشار این خبر در رسانه ها، واکنش های مختلف گروه های سیاسی، رسانه ای و مردمی را در پی داشت، به طوری که خبر طرح استیضاح شهردار تبریز جزو پربیننده ترین و پر بازخوردترین اخبار آژانس خبری، تحلیلی نصر قرار گرفت.

«نصر» به منظور بررسی و تحلیل نظرات مردم درباره تصمیم شورای شهر تبریز برای استیضاح شهردار تبریز، با تجمیع بازخورد اخبار از سوی مخاطبان و تحلیل آن ها به نتایج جالبی دست پیدا کرده است.


 
نتایج این بررسی از بین نظرات مخاطبان پس از حذف نظرهای تکراری، منشن ها در پاسخ به نظرات دیگران و نادیده گرفتن کامنت هایی که نظر صریحی نداشتند به دست آمده است.

در بررسی های به عمل آمده 71 درصد مخاطبانی که در خروجی های مختلف رسانه نصرنیوز در خصوص طرح استیضاح شهردار تبریز اظهارنظر کرده اند، معتقد بودند حق با شهردار تبریز است و 17 درصد آن ها نیز معتقد بودند حق با طراحان استیضاح در شورای شهر است. 12 درصد مشارکت کنندگان در بحث ها نیز معتقد بودند حق با هر دو طرف است.


 
در بررسی کلیدواژه های موافقین شهردار تبریز مشخص شد، 50 درصد این افراد دلیل استیضاح زودهنگام شهردار تبریز از سوی شورای شهر را امتیاز ندادن شهردار به برخی اعضای شورای شهر می دانند، 19 درصد افراد دلیل را عدم تخصص شورا در زمینه مدیریت کلان شهر تبریز می دانند، 11 درصد مشارکت کنندگان در بحث نیز افشاگری شهردار تبریز در موضوع تخلفات بانک شهر را دلیل فشار و لابی برخی صاحبان قدرت و گروه ها برای استیضاح زودهنگام شهردار تبریز دانسته و 8 درصد افراد هم معتقدند زمان اندک سپری شده از سوی مسئولیت عباس رنجبر، طرح استیضاح وی را غیرقابل توجیه می نماید. در این بررسی همچنین مشخص شد 3 درصد مخاطبان نصر نیز معتقدند انتصابات شهردار تبریز دلیل طرح استیضاح وی است و 9 درصد مشارکت کنندگان در بحث نیز دلایل دیگر و مختلفی را مطرح کرده اند.

در بررسی آماری مشارکت کنندگان در مباحث مربوط به طرح استیضاح شهردار تبریز نیز کلیدواژه های موافقین نظر شورا و برکناری زودهنگام شهردار تبریز مشخص شد. در این بررسی 53 درصد افراد معتقد به ناکارآمدی شهردار و 47 درصد افراد نیز وضعیت غیرقابل قبول آسفالت معابر مختلف شهر را دلیل مناسبی برای استیضاح زودهنگام شهردار تبریز می دانند.


 
گزارش نصر می افزاید، شورای اسلامی شهر تبریز در حالی موضوع استیضاح شهردار را در روزهای پایانی سال مطرح کرده است که در این دوره حساس، همه شهرها برای بهار و اجرای طرح های توسعه ای آماده می شوند؛ اما به نظر می رسد با طرح استیضاح شهردار تبریز شورا و شهرداری تبریز باری دیگر وارد دور جدیدی از تنش ها و حواشی شده تا بار دیگر میدان برای حاشیه سازان و سوءاستفاده کنندگان از این فضا فراهم شود.

انتهای پیام/
استیضاح شهردار تبریز؛ شهروندان چه می گویند؟ محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 7 نظر

  هادی   2 سالها پیش  

باج ندادن به اعضای شورا همچین عواقبی هم دارد...
اینا دنبال یکی هستن که به قول خودشان اهل تعامل باشه...
امتیاز بده و امتیاز بگیر...
دهن امثال برگی رو میشد با ۱۰ میلیون پول بست
یا علی

  فرهاد   2 سالها پیش  

حق با شهردار هست چون به رانت خواران شهرداری باج نداده سازمان بازررسی کشور باید ورود کنه تو باند بازی شورای تبریز

  محمد   2 سالها پیش  

سلام مثل اینکه قرار نیست حتی برای یک بار هم که شده تبریز یک نفر شهردار کاربلد و دلسوز داشته باشد معلوم نیست این اعضای شورا که کوچکترین اطلاعات شهری را دارا نیستند چی می خوان ؟ وای به حال این شهر با اون عظمتی که داره !!!

  داود علمی   2 سالها پیش  

حق با شهردا است ،باج نداده می خواهند کنار بگذارند

  داود علمی   2 سالها پیش  

حق با شهردار است و چون باج نمی دهد می خواهند کنار بزنند

  ali   2 سالها پیش  

خب ۴ ماه از ۶ ماه شهردار شدن ایشون مصادف شده با پاییز و زمستون که مخصوصا امسال امکان فعالیت عمرانی و مخصوصا آسفالت ریزی نیست و اصولا شهر ما نیاز به کارهای زیر بنایی و با مطالعه داره و این زمانبره و در ضمن هر کسی بخواد تو این شهر کارهای شاخص انجام بده باید ااول خود این سازمان شهرداری فاسد راصلاح کنه!! تو این صورت رانت خیلی از آقایون قطع میشه!! شورا به این خاطر میخواد به شهردار فرصت نده.. در ضمن تا انتخابات شورا بدین منوال باشه هیچکس نمیتونه وضع رو عوض بکنه

  سیدحسین   2 سالها پیش  

رنجبر آدم درستی است شورا خودکشی میکند و تبریز را هم قربانی میکند
پژوهشیار