مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان؛

۸۵ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی سنددار شد

1400/11/25 - 16:37 - کد خبر: 59054 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح کاداستر ( قانون جامع حدنگار) از سال ۱۳۹۴ گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان حدنگاری شده و سند مالکیت بیش از ۸۵ درصد این اراضی صادر شده است.

به گزارش نصر، محمد افخمی روز دوشنبه در آیین معارفه رییس جدید ثبت اسناد و املاک شهرستان میانه؛ اتمام ۱۵ درصد بقیه تا پایان سال جاری را مهمترین اولویت ثبت اسناد و املاک استان دانست.
وی با بیان اینکه در استان آذربایجان‌شرقی ۲۰ هزار برگ سند مالکیت برای املاک و اراضی دولتی صادر شده است، اضافه کرد: اتمام این کار در ۶ ماه آتی در دستور کار قرار دارد تا به نام دولت ملکی بدون سند مالکیت نداشته باشیم.
افخمی؛ سنددار کردن یک میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را اولویت بعدی سازمان ثبت اسناد و املاک استان عنوان کرد و افزود: این کار در حال حاضر برای ۱۰ شهرستان از هر منطقه شروع شده است و درخواست متقاضی محور کشاورزان بدون هیچ هزینه ای در اداره ثبت اسناد و املاک ثبت و برای آنها سند صادر خواهد شد.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان گفت: در سال جاری برای ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی نقشه تهیه شده و در آینده ای نزدیک سند مالکیت رسمی برای این اراضی صادر می شود که با این اقدام نزدیک به چهار میلیون هکتار از کل منابع طبیعی؛ اراضی ملی و کشاورزی استان سنددار شده است و تا پایان سال جاری بیش از ۹۰ درصد کاداستر در استان اجرایی می شود.
افخمی سنددار شدن اراضی کشاورزی شهرستان میانه را اولویت سال ۱۴۰۱ دانست و گفت: با اجرای کاداستر اراضی کشاورزی تثبیت موقعیت و مالکیت شده و املاک آنها دارای مختصات جهانی شده و اختلافات اراضی از بین می رود.
وی در پایان اضافه کرد: اگر سیل؛ زلزله یا هر حادثه دیگری اتفاق بیفتد با توجه به مختصات جهانی این زمینها قابل احیا و مالکیت شخصی افراد حفظ شده و در کل  کمک بزرگی به مردم؛ حاکمیت و دستگاه قضایی می شود.
فرماندار ویژه شهرستان میانه نیز در این آیین با بیان اینکه شهرستان میانه بیش از هر شهرستان دیگری درگیر مباحث عرصه و اعیان در زمینهای دولتی و شخصی در بین جمعیت عشایر و روستایی است، گفت: گستردگی شهرستان و میزان درخواستها به میزان اهمیت کار ثبت اسناد و املاک در شهرستان افزوده است.
مسعود سعادتی در ادامه؛ تسهیل امور و ارائه خدمات با کیفیت به مردم را وظیفه اصلی همه مسوولین عنوان کردد.
در پایان جلسه از زحمات فرج زاده رییس سابق اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان قدردانی شده و ترکیان به عنوان رییس جدید این اداره منصوب شد.
انتهای پیام/
۸۵ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی سنددار شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار