مدیرکل میراث‌ فرهنگی آذربایجان شرقی؛

اراضی بازارچه صنایع دستی روستای تاریخی کندوان سنددار شد

1400/11/25 - 16:02 - کد خبر: 59053 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی از اخذ سند مالکیت اراضی بازارچه صنایع‌ دستی و پارکینگ روستای تاریخی کندوان خبر داد.

به گزارش نصر احمد حمزه زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: این اراضی به مساحت ۱۲ هزار و ۵۹۹ مترمربع در ورودی روستای کندوان قرار دارد و طبق برنامه‌ریزی‌های پیش رو توسط میراث فرهنگی استان طراحی لازم برای ایجاد بازارچه صنایع‌ دستی و پارکینگ ورودی اجرا خواهد شد.
وی اظهار داشت: به دنبال تلاش‌های مستمر پایگاه ملی روستای کندوان و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در راستای اخذ مالکیت اراضی مربوط به بازارچه صنایع‌ دستی و پارکینگ ورودی، این مهم طی روزهای اخیر محقق شد.
حمزه زاده ادامه داد: با اجرای طرح بازارچه صنایع‌ دستی و پارکینگ ورودی روستای تاریخی کندوان، فرصت رونق بازار صنایع‌دستی هنرمندان این روستا و همین‌طور ارائه خدمات بهتر برای گردشگران فراهم خواهد شد که در این راستا تمامی تلاش‌های خود را اتخاذ خواهیم کرد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن این هدف را محقق سازیم.
به گزارش ایرنا، روستای تاریخی و زیبای کندوان در فاصله ۶۰ کیلومتری تبریز و ۱۸ کیلومتری شهر اسکو، دارای ۱۵۱ خانوار و ۴۵۰ نفر جمعیت است که اغلب آنها به کار کشاورزی و دامداری و صنایع دستی اشتغال دارند.
این روستا که در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۷۶ با شماره ۱۸۵۷ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده ‌است، به عنوان یکی از عجایب گردشگری ایران با آب هوای دلپذیر جزو آثاری است که پرونده آن از چند سال گذشته در نوبت ارسال برای ثبت جهانی قرار دارد.
روستای صخره ای کندوان با قدمت بیش از هفت هزار سال در میان دره‌ ای باصفا و کنار رودخانه پرآبی به همین نام واقع شده و ظرفیت های فراوانی برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی دارد؛  این مکان جزو یکی از سه روستای شگفت انگیز جهان است که فقط ۲ نمونه از آن در آمریکای شمالی و کاپادوکیای ترکیه وجود دارد.
انتهای پیام/
اراضی بازارچه صنایع دستی روستای تاریخی کندوان سنددار شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار