مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان:

12 میلیون یورو سرمایه خارجی امسال در آذربایجان‌شرقی جذب شد

1400/11/25 - 15:07 - کد خبر: 59052 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: در مدت سپری شده از امسال حدود ۱۲ میلیون یورو سرمایه خارجی در قالب هفت طرح، جذب و ۳۵ طرح جدید سرمایه گذاری نیز در استان شناسایی شده است.

به گزارش ایرنا، علی اصغر عباس زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مدت یاد شده، تعداد ۲۴۵ طرح با ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و با پیش بینی اشتغالزایی ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در زمینه های کشاورزی، صنعت، گردشگری، صنایع دستی، حمل و نقل در آذربایجان شرقی تصویب شده است.  
وی گفت: طبق پایش و ارزیابی اتاق ایران در سه ماهه سوم امسال و در بین ۳۱ استان در حوزه کسب و کار، رتبه چهار را داریم.
عباس زاده در خصوص سامانه ثبت اموال غیرمنقول دولتی (سادا) نیز بیان کرد: ۱۹۶ دستگاه اجرایی آذربایجان شرقی، اطلاعات املاک و اموال غیر منقول خود را در آن سامانه ثبت کرده‏ اند که به طور متوسط شامل ۸۸ درصد می‏ باشد، یعنی از تعداد ۲۷ هزار و ۹ ملک، ۲۳ هزار و ۶۹۸ ملک و از تعداد کل ۳۰ هزار و ۸۸ سند تعداد ۲۶ هزار و ۹۴۰ سند ثبت نهایی شده است.
وی ادامه داد: با هماهنگی و همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان از تعداد حدود ۱۳ هزار سند مالکیت دولتی تا امروز حدود ۱۲ هزار سند تک برگی شده و این اقدام آذربایجان شرقی را جزو برترین استان ها قرار داده است. 
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی در خصوص اعتبارات تملک دارایی های استان افزود: حدود ۵۲ درصد از این اعتبارات در ۱۰ ماهه امسال تخصیص داده شده که نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته و درآمدهای دولت هم در همین مدت نسبت به رقم مصوب ۱۱۲ درصد محقق شده که نسبت به سال گذشته ۶۹ درصد رشد نشان می‏ دهد.
عباس زاده با اشاره به اینکه وزارت اقتصاد یکی از مهم ترین برنامه های خود را در قالب اقتصاد هوشمند به جد پیگیری می کند، اظهار کرد: تعداد چهار سامانه کاربردی این وزارتخانه به بهره برداری رسیده و توسط وزیر محترم اقتصاد رونمایی شده که شامل مدیریت بدهی ها و اوراق بازار پول و سرمایه، سامانه سفته و برات الکترونیکی، سامانه رصد تسهیلات تبصره ۱۸، سامانه خزانه داری و نظارت مالی است، که با هدف هوشمندسازی اقتصاد انجام شده است. 
 انتهای پیام/
12 میلیون یورو سرمایه خارجی امسال در آذربایجان‌شرقی جذب شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار