سفیر ایران در جمهوری آذربایجان؛

مراودات اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان افزایش می یابد

1400/11/25 - 15:05 - کد خبر: 59051 نسخه چاپی

نصر: سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: سطح مراودات تهران و باکو به خاطر شیوع کرونا بویژه در مناطق مرزی آسیب دیده اما مقام‌های دو کشور مصمم به ارتقا و افزایش آن در کوتاه مدت هستند.

به گزارش نصر، سید عباس موسوی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از گمرک و پایانه مرزی بیله‌سوار مغان در نشستی با مسئولان این شهرستان افزود: حجم مبادلات تجاری دو کشور در سطح  ۴۰۰میلیون دلار است ولی  پیش‌بینی می شود با تسهیل روند تجاری بین دو کشور این رقم در دو سال آینده به یک میلیارد دلار برسد.
وی با اشاره به اینکه افزایش سهم مبادلات مرزی با جمهوری آذربایجان در دستور کار است، عنوان کرد: استان اردبیل و شهرستان بیله‌سوار نقش موثری در این  گسترش ارتباطات سیاسی و اقتصادی بین دو کشور دارند.
موسوی با بیان اینکه کرونا تردد مرزی بین مرزنشینان دو کشور در بیله‌سوار مغان را متوقف کرده است، بیان کرد: در جلسه آتی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور از سرگیری ترددهای مرزی از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان مطرح شده و در باره آن تصمیم‌گیری خواهد شد.
وی تاکید کرد که فعالتر شدن مراودات تجاری و مسافری از شهرستان بیله‌سوار مغان به جد پیگیری می‌شود.
سفیر ایران در جمهوری آذربایجان  در سفر به بیله‌سوار از گمرگ و پایانه مرزی این شهرستان بازدید و درجریان ارایه خدمات در مرز قرار گرفت.
انتهای پیام/
مراودات اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان افزایش می یابد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار