امیر سرتیپ دوم میرزایی در گفتگو با «نصر» خبر داد؛

وضعیت عادی به مناطق زلزله زده بازگشته است/ تا دقیقه آخر مدیریت حادثه در کنار مردم خواهیم بود

1398/08/17 - 20:47 - کد خبر: 5904 نسخه چاپی

نصر: فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه آذربایجان پایان با تاکید بر اینکه ارتش تا دقیقه آخر مدیریت حادثه در کنار مردم خواهد بود، گفت: تا زمانی که احساس کنیم مردم آرامش خود را به دست آورده اند، در منطقه زلزله زده حضور خواهیم داشت.

به گزارش نصر، امیر سرتیپ دوم ستاد عیسی میرزایی که از صبح امروز در مناطق زلزله زده میانه حضور یافته است، دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار «نصر» افزود: ما دقیقا از زمانی که زلزله اتفاق افتاد، به تیپ 36 میانه، تیپ 40 سراب، تیپ 321 مراغه و دیگر یگان های مستقر در مراغه و یگان های مستقر در تبریز اعلام آماده باش دادیم.

وی افزود: ما با استاندار آذربایجان شرقی و مدیرکل مدیریت بحران تماس گرفتیم و اعلام کردیم ارتش آماده انجام خدمات امداد و نجات است و یگان هوانیروز ما هم آماده است تا در صورت نیاز در منطقه حضور پیدا کند.

این مقام ارشد نظامی ادامه داد: بیمارستان های ارتش در تبریز و مراغه به سرعت آماده ارائه خدمات شدند و رئیس بیمارستان مراغه سرپرستی تیم اعزامی از این بیمارستان را به منطقه ترکمنچای بر عهده داشت. همچنین تیم های یگان بلیات تیپ 36 میانه و تیپ 40 سراب را به منطقه اعزام کردیم و بنده هم از صبح در خدمت عزیزان بودم.

امیر سرتیپ دوم میرزایی اظهار کرد: خدا را شکر که اقدامات خوبی از سوی دستگاه های مسئول انجام گرفت و الحمدلله وضعیت در مناطق زلزله زده کنترل شده و اکنون منطقه به وضعیت عادی بازگشته است.

وی تاکید کرد: یگان های ارتش در منطقه مستقر هستند تا در صورت هر گونه اعلام نیاز به سرعت وارد عمل شوند.

این مقام نظامی با بیان اینکه منطقه اکنون در شرایط متعادلی قرار گرفته است، گفت: خدمات آب، برق، گاز و مخابرات در منطقه مجددا وصل شده است.

امیر سرتیپ دوم میرزایی افزود: تیم های پزشکی عمومی، جراحان متخصص و روان پزشکان ارتش به منطقه اعزام شدند و از ساعت اولیه حادثه به انجام خدمت مشغولند و همه عزیزان دست به دست هم دادند و بحران را کنترل کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه آذربایجان در ادامه بر تاکید سلسله مراتب فرماندهی ارتش بر ضرورت امدادرسانی سریع به حادثه دیدگان، خاطرنشان کرد: امیر فرماندهی کل ارتش، امیر فرماندهی نیروی زمینی محوری و امیر فرماندهی قرارگاه شمالغرب ارتش از صبح پیگیر وضعیت منطقه بودند و فرمانده کل ارتش دستورات لازم برای تسهیل امر امدادرسانی به زلزله زدگان را صادر کرده است.

امیر سرتیپ دوم میرزایی گفت: ما آمادگی کامل داریم تا در صورت نیاز امکانات بهداشتی و درمانی در منطقه را ایجاد کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از عملکرد رسانه های استان در پوشش لحظه به لحظه اخبار زلزله شب گذشته قدردانی کرد و افزود: ما از شما و رسانه ها تشکر می کنیم که به طور ویژه در پوشش لحظه به لحظه اخبار حادثه حضور داشتند و اطلاعات دقیق را به مردم رساندند.

ارشد نظامی ارتش در آذربایجان شرقی و اردبیل بر استفاده از همه ظرفیت های ارتش در خدمات مردم یاری تاکید کرد و گفت: هر لحظه مردم عزیز ما نیاز داشته باشند تا از نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات ارتش در هر نقطه ای از کشور برای کمک به حل مشکلی استفاده شود، ارتش بدون هیچ مشکلی در خدمت مردم خواهد بود.

امیر سرتیپ دوم میرزایی افزود: در آتش سوزی اخیر بازار تاریخی تبریز و آتش سوزی ارتفاعات ارسباران عزیزان ارتش با قدرت حضور پیدا کردند و خدا را شکر می کنیم که توانستیم کمکی داشته باشیم و نزد مردم رو سفید باشیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ارتش تا دقیقه آخر مدیریت حادثه در کنار مردم خواهد بود، خاطرنشان کرد: تا زمانی که احساس کنیم مردم آرامش خود را به دست آورده اند، در منطقه زلزله زده حضور خواهیم داشت.

انتهای پیام/

وضعیت عادی به مناطق زلزله زده بازگشته است/ تا دقیقه آخر مدیریت حادثه در کنار مردم خواهیم بود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار