رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی عنوان کرد:

درج قیمت تولیدکننده تمام کالاهای مشمول تا پایان امسال

1400/11/25 - 09:24 - کد خبر: 59014 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، از اجرای کامل طرح ثبت قیمت تولیدکننده تمام کالاهای مشمول تا پایان امسال خبر داد و گفت: حذف واسطه‌ها و عوامل گران‌ساز اقلام اساسی از مهم‌ترین اهداف طرح درج قیمت تمام شده است.

به گزارش نصر، صابر پرنیان  امروز در جلسه تنظیم بازار استان  با بیان اینکه طرح درج قیمت تولیدکننده یکی از محوری‌ترین برنامه‌های وزارت صمت در سال‌جاری است، اظهار داشت: این طرح از ۲۷ آذرماه کلید خورده و اجرای آن در چهار مرحله در گروه‌ کالاهای مختلف با جدیت دنبال می‌شود و براساس تمهیدات پیش‌بینی شده تا پایان امسال همه کالاهای مشمول طرح ثبت قیمت تمام شده را اجرا خواهند کرد.
وی، ایجاد شفافیت در نظام توزیع، ایجاد رقابت در بازار، تعدیل قیمت‌ها و خودکنترلی بازار را از دیگر اهداف اجرای طرح درج قیمت تمام شده کالاها در کشور دانست.
رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی با اشاره به تاکیدات و پیگیری هفتگی وزیر صمت در تحقق کامل این طرح، افزود: دغدغه‌های تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در اجرای این طرح در نظر گرفته شده و هر دو بخش از مزایای اجرای طرح منتفع خواهند شد.
وی، حذف واسطه‌ها و عوامل گران‌ساز کالاها به‌ویژه اقلام اساسی و پرمصرف مورد نیاز شهروندان را مهم‌ترین هدف اجرای درج قیمت تمام شده عنوان کرد و گفت: سه گزارش کامل در جلسات متعددی که با حضور انجمن‌ها، صنعتگران و تولیدکنندگان حوزه‌های مختلف اعم از صنایع غذایی، لوازم یدکی خودرو و لوازم خانگی بزرگ و کوچک برگزار شده تهیه و نقطه نظرات صاحبان صنایع احصاء شده و مشکلات احتمالی به دقت مورد رصد، بررسی و اصلاح قرار می‌گیرد.
پرنیان در ادامه با اشاره به ۳ هزار و ۵۰۰ قلم کالای مشمول ثبت قیمت تمام شده محصول نهایی در کشور تصریح کرد : در ۲ هزار و ۵۰۰ قلم کالا از تعداد یاد شده، کاهش و تثبیت قیمت محسوس بوده است و تلاش می‌کنیم با رفع عملی موانع تولید و تامین به موقع مواد اولیه واحدهای صنعتی افزایش قیمتی در سایر اقلام نداشته و شاهد ثبات قیمتی و آرامش در بازار باشیم.
وی با تشریح روند قیمت‌گذاری کالاها با اجرای طرح، یادآور شد: در حوزه صنایع غذایی و لوازم یدکی به ترتیب ۶۲ و ۵۲ واحد صنعتی در استان شناسایی شده‌اند که با پیگیری‌های به عمل آمده تا هفته‌های آتی طرح درج قیمت تمام شده کاملا محقق خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: حداکثر هزینه توزیع کالاهای مصرفی از درب کارخانه تا زمانی که به دست مصرف‌کننده نهایی برسد، ۳۰ درصد است و با اجرای این طرح، شفافیت به وجود می‌آید و خود مردم از قیمت واقعی مطلع می‌شوند.
پرنیان با قدردانی از توجه ویژه نماینده ولی فقیه در استان به مسائل بازار و معیشت مردم، متذکر شد: بلافاصله در جلسات مشترکی با حضور دستگاه‌های متولی به‌خصوص سازمان جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی استان موضوع تشدید و تداوم نظارت‌ها بر فرآیند تولید، تامین و توزیع کالاها به‌ویژه در بخش اقلام اساسی و مایحتاج عمومی مورد نیاز مردم در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: طرح درج قیمت تولیدکننده ( قیمت تمام شده محصول نهایی ) در استان همزمان با سراسر کشور از نیمه دوم آذر ماه امسال در ۴ مرحله آغاز شده و در مرحله اول شامل ۸ قلم کالا نظیر آب معدنی، انواع آب میوه، ماء‌الشعیر، نوشابه‌های گازدار، غذاساز، نوشیدنی‌ها و مایکروویو بوده و با پیگیری جدی در استان، در ۱۰۰ درصد واحدهای تولیدی فعال در این حوزه‌ها، اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده عملیاتی شده است.
گزارش فارس حاکی است،  اجرای طرح درج قیمت تمام شده علاوه بر مرحله نخست در مراحل 2 ، 3 و 4 به ترتیب از 4 دی‌ماه شامل پودر لباسشویی، دستمال کاغذی، پوشک بچه، یخچال فریزر، تلویزیون، از 19 دی ماه شامل انواع لنت ترمز، فیلتر روغن، روغن موتور، محصولات شوینده، محصولات سلولزی، سس، رب، کنسروها، ترشیجات و ماکارونی و از 23 بهمن ماه در مرحله چهارم شامل انواع حبوبات، ادویه، چای، غلات، دمنوش، قهوه، آجیل، خشکبار به صورت بسته‌بندی شده، فرآورده‌های پروتئینی، انواع غذاهای آماده و نیمه آماده، انواع کیک، کلوچه، بیسکویت، چیپس، پفک و لوازم صوتی و تصویری تداوم داشته است.
انتهای پیام/
درج قیمت تولیدکننده تمام کالاهای مشمول تا پایان امسال خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار