معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی خبر داد:

آغاز پیمایش ملی رصد آسیب های اجتماعی در آذربایجان شرقی

1400/11/25 - 08:05 - کد خبر: 59007 نسخه چاپی

نصر: معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از متولیان اصلی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، در سال های اخیر اقدام به اجرای طرح ملی "پیمایش آسیب های اجتماعی " در سطح کشور نموده است.

به گزارش نصر، "سوسن محسنی" در آیین شروع فاز اجرایی پیمایش ملی رصد آسیب های اجتماعی که با حضور رییس حراست و کارشناسان بهزیستی استان و شهرستان ها برگزار شد، اظهار کرد: سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی کشور (سراج) یکی از طرح‌های مهمی است که به همت دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور و با هدف سنجش وضعیت آسیب‌های اجتماعی اجرا می ‌شود.
وی افزود: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از متولیان اصلی  کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، در راستای سیاست گذاری های کلان و با ضرورت تحلیل، پشتیبانی و مداخلات تجربی متکی به پشتوانه علمی با هدف رصد مسائل اجتماعی، به منظور شناخت دقیق، موشکافانه و اصولی آسیب های اولویت دار و تعیین کننده های آن که زیر بنای برنامه ریزی ها و مداخلات تاثیر گذار می باشند، در سال های اخیر اقدام به اجرای طرح ملی "پیمایش آسیب های اجتماعی " در سطح کشور نموده است.
محسنی اذعان کرد: بهزیستی استان در همین راستا اقدام به تشکیل کارگروه های استانی و شهرستانی متشکل از مدیران و کارشناسان پیشگیری از آسیب های اجتماعی با بهره گیری از پتانسیل های تخصصی خارج از مجموعه سازمانی کرده است.
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان ابراز کرد: این کارگروه بر اساس داده های جمع آوری شده وضعیت آسیب های اجتماعی کشور را رصد، تحلیل و گزارش خواهد کرد و انتظار می‌رود نتایج برنامه رصد آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها و عوامل تعیین‌کننده آن مبنای تمام برنامه‌ریزی‌ها قرار بگیرد.
وی گفت: همزمان با کل کشور اجرای طرح فوق؛ از شنبه  به تاریخ 23/11/1400 در سطح استان آغاز و به مدت دو ماه تا ۲۳ فروردین ماه 1401 ادامه خواهد داشت و در مجموع 10850 نفر شهروند داوطلب در 21 شهرستان پاسخگوی سوالات پرسشنامه مربوط به پیمایش خواهند بود و هفت مفهوم ماخوذ از نظر کارشناسان و مردم که  به عنوان مشکل اجتماعی مطرح هستند در این پیمایش مورد سنجش قرار خواهد گرفت.
محسنی در پایان ضمن دعوت از هم استانی ها جهت مشارکت در این پیمایش ملی، پاسخگویی داوطلبانه، اعتماد به پرسشگران  دارای کارت شناسایی و دقت در تکمیل  پرسشنامه را نمادی از مسیولیت اجتماعی و شرکت مردم در مدیریت مسایل مربوط به جامعه برشمرد.
انتهای پیام/
آغاز پیمایش ملی رصد آسیب های اجتماعی در آذربایجان شرقی سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار