کاهش نرخ بهره؛ بزرگ‌ترین سیگنال برای بازار سرمایه/

نیما میرزایی: بورس در انتهای مسیر نزولی قرار دارد

1400/11/24 - 10:06 - کد خبر: 58957 نسخه چاپی

نصر: نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه، بورس را در انتهای مسیر نزولی خود دانسته و بر اهمیت کاهش نرخ بهره بین بانکی تاکید کرد.

به گزارش نصر، نیما میرزایی درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: بورس همچنان وضعیتی نوسانی و تا حدودی ریزشی دارد، اما تا انتهای این مسیر، زمان زیادی باقی نمانده است.
وی افزود: احتمالاً پس از نهایی شدن برجام و عبور از ترس و شوکی که بازار منتظر آن است، بتوان به سمت صعود حرکت کرد و به نظر می‌رسد در انتهای مسیر نزولی هستیم.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به لزوم کاهش نرخ بهره بین‌بانکی و تأثیر غیر قابل‌ انکار آن بر روی بورس، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین سیگنال حمایتی سیاست‌گذار از بورس، کاهش نرخ بهره است که می‌تواند تقویت بازار را در پی داشته باشد.
میرزایی ادامه داد: اگر نرخ بهره به کمتر از 20 درصد برسد، بازار به‌طور خودکار، اعتماد به نفس لازم را پیدا می‌کند و خریداران نیز برمی‌گردند. با توجه به اخبار مثبت برجامی و سیگنال‌هایی که از اظهارات مسئولان دریافت می‌شود، شاید در هفته‌های آینده کاهش نرخ بهره اتفاق بیفتد.
وی در پاسخ به این سؤال که «در صورت احیای برجام، کدام صنایع می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند؟»، گفت: در صورتی که سناریوی توافق را در نظر بگیریم، صنایع ریالی با محوریت بانکی‌ها می‌توانند موفق ظاهر شوند. با این حال، وضعیت صنایع دلاری نیز نسبتاً مناسب ارزیابی می‌شود.
این کارشناس بازار سرمایه تأکید کرد: این تحلیل، مشروط بر این است که تصمیم احتمالی که انتظار داریم از سوی دولت گرفته شود و زمزمه‌های آن نیز شنیده می‌شود که افت شدیدی در نرخ دلار نخواهیم داشت.
نیما میرزایی در مورد تأثیر قیمت‌های جهانی بر روی بورس، عنوان کرد: با قیمت‌های جهانی کنونی، بورس شرایط رشد را دارد و باید قیمت‌های جهانی نیز رصد شوند. تصمیمات اتخاذ شده از سوی عوامل خارجی و مخصوصاً فدرال رزرو، می‌تواند منجر به افت قیمت کامودیتی ها شود که هیجان منفی به بازار اضافه می‌کند.
انتهای پیام/
نیما میرزایی: بورس در انتهای مسیر نزولی قرار دارد آژانس خبری تحلیلی شهر بورس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار