رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور:

نیروهای مسلح، شیران میدان و مردان عرصه‌ی خدمت به مردم هستند

1400/11/24 - 09:29 - کد خبر: 58953 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: نیروهای مسلح در سایه‌ی رهبر معظم انقلاب، شیران میدان و مردان عرصه‌ی خدمت به مردم در حوادثی مانند سیل و زلزله هستند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان عصر شنبه در آیین تکریم و تودیع جمعی از مسئولان قضایی آذربایجان شرقی اظهار کرد: تبریز در زمان انقلاب و تقدیم شهدای عالیقدر در راه نظام و انقلاب جز والسابقون السابقون است و نام علما، سرداران و فرماندهان شهید این خطه بر تارک تاریخ می‌درخشد که حماسه ۲۹ بهمن نیز رویدادی جاودان در تاریخ انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: تبریز همان‌قدر که شهر مردان جنگ و مبارزه است، شهر شعر، ادب و  فرهنگ نیز می‌باشد و از شمس و صائب تبریزی تا شهریار همگی در این ساحت شهیر و نامدار هستند.
وی با تأکید بر اهمیت نیروهای مسلح در جامعه افزود: امنیت هر جامعه‌ای وابسته به سلامت و اقتدار نیروهای مسلح است چراکه نیروهای مسلح پیش از انقلاب تحت پرچم طاغوت بود و نمی‌توانست در مقابل دشمنان بایستد؛ هر چند در همان نیروهای مسلح نیز افرادی مانند شهید صیاد شیرازی که به آنها اجازه عمل نمی‌داد، رشد کردند.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور بیان کرد: وجود یک دستگاه قضایی منسجم لازمه سلامت این نیروها است که دستگاه قضایی خود را جدا از نیروهای مسلح نمی‌داند و وظیفه‌ی آن خدمت به این نیروهای معظم و مقدس است که اجازه نمی‌دهد انحراف از ارزش‌ها و اصول در حوزه‌ی نیروهای مسلح رخ دهد.
حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان پیشگیری از وقوع جرم را هدف غایی مجموعه‌ی قضایی به‌ویژه در سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادستان نظامی دانست و گفت: اگر محکومیت و حکم‌های قضایی نظامی افزایش یابد یعنی ما تک به تک به وظیفه‌ی خود در میان مسئولان و فرماندهان و مجموعه‌های حفاظت اطلاعات درست عمل نکرده‌ایم اما اگر وظایف خود را در حوزه‌ی پیشگیری از جرم بین نیروهای مسلح انجام دهیم، مهمترین مؤفقیت را به دست آورده‌ایم.
وی ادامه داد: بنابه فرمایش رهبر معظم انقلاب، دستگاه قضایی نیروی مسلح بسیار مهم و اهمیت آن از دستگاه قضایی غیرنظامی و عادی به واسطه ارتباط و عملکرد آن با موضوع امنیت کشور بسیار بالاتر است و باید حکیمانه عمل کند.
وی خاطرنشان کرد: از مسئولان قضایی نظامی استان درخواست می‌کنیم اقتدار و شأن نظامی نیروهای مسلح را حفظ کنند چراکه بیش از هر چیز باید با توجه جدی به آموزش‌های مستمر از وقوع جرم در بین این نیروها پیشگیری شود.
حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان تأکید کرد: اگر بین این نیروها جرمی نیز رخ داد، باید برخورد جدی و قاطع شود چراکه نیروهای مسلح حافظ جان، مال و ناموس جامعه هستند و البته باید بین شخصیت حقیقی و حقوقی مجرمان تفاوت قائل شد تا مبادا جایگاه حقوقی فرد خاطی به واسطه‌ی جرم وی خدشه‌دار شود.
وی در پایان یادآور شد: باید شأن و جایگاه حقوقی نیروهای مسلح حفظ شود که وظیفه‌ی ما به‌عنوان دستگاه قضایی نیروهای مسلح، حمایت و دفاع از حقوق این نیروها است.
انتهای پیام/
نیروهای مسلح، شیران میدان و مردان عرصه‌ی خدمت به مردم هستند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار