خبر/

هنر گلیم‌بافی در اسکو احیا می‌شود

1400/11/23 - 17:17 - کد خبر: 58940 نسخه چاپی

نصر: رییس اداره‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اسکو گفت: هنر گلیم‌بافی در این شهرستان احیا و اقدامات لازم برای رونق بخشی این هنر صنعت انجام می‌شود.

به گزارش نصر، امیر جدایی، روز شنبه در بازدید از نمایشگاه گلیم های بافته شده زنان روستای آق گنبد شهرستان اسکو، افزود: این شهرستان دارای هنرمندان روستایی فعال صنایع‌ دستی بسیاری است که در رشته‌های مختلف در حال فعالیت‌ هستند و تلاش می شود با ارایه امکانات لازم، زمینه فعالیت مداوم آن‌ها فراهم شود.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه در راستای توانمندسازی و مهارت افزایی جوانان و بانوان این روستا برپا شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه ایجاد اشتغال، کارآفرینی و ارتقای بهره‌مندی و رونق بازار فروش و احیای این رشته هنری از مهم‌ترین اهداف این اداره با همکاری بسیج سازندگی، شورای اسلامی شهر و دهیاری است، تمامی تلاش‌ها در راستای تحقق این موضوع انجام می شود.
رییس اداره‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اسکو گفت: ارایه پروانه فعالیت، کارت شناسایی انفرادی، برگزاری دوره های آموزشی رایگان و بهره مندی از بازار فروش سایت صنایع دستی سارای و مراکز عرضه صنایع دستی کندوان از جمله اقداماتی است که توسط این اداره‌ برای هنرمندان صنایع‌دستی ارایه می‌شود.
جدایی، ادامه داد: در این راستا هنرمندان فعال در رشته گلیم‌بافی نیز می توانند از این فرصت برای عرضه تولیدات خود استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، اسکو از شهرستان‌های آذربایجان شرقی در ۲۵ کیلومتری جنوب تبریز واقع شده و از قطب‌های مهم صنایع دستی و گردشگری در استان است.
انتهای پیام/
هنر گلیم‌بافی در اسکو احیا می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار