عضو مجلس خبرگان:

امت اسلامی اجازه خضوع مقابل دشمنان را نمی دهد

1400/11/22 - 17:34 - کد خبر: 58889 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امت اسلامی به هیچ عنوان اجازه خضوع در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب را نخواهد داد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی روز جمعه در اجتماع یوم الله ۲۲ بهمن مردم تبریز، با بیان اینکه آمریکا به دلیل خوی ددمنشانه و استکباری، خود را کدخدای جهان دنیا می‌داند، از اینکه عده ای در داخل کشور این فرضیه را قول می کنند، ابراز تاسف کرد و افزود: اما امت حزب اللهی ایران اسلامی هرگز اجازه نمی‌دهد از اهداف والای انقلاب دست کشیده و در برابر دشمن خاضع شد. 
وی اظهار داشت: ۴۳ سال قبل کشورهای زیادی در اقصی نقاط جهان همزمان با انقلاب اسلامی مردم ایران در تلاش برای ایجاد انقلاب شدند،اما موفق نشدند، که یکی از دلایل اصلی آن نبود رهبری حکیمانه و مدبرانه مثل امام راحل بود.
ملکوتی با اشاره به اینکه طی ۴۳ سال گذشته انواع دسیسه و شیطنت ها از سوی دشمنان علیه کشور به انجام رسیده است، گفت: این توطئه ها برای ما درس بزرگی است و باید توجه داشت که این دسیسه‌ها تمام شدنی نیست، بنابراین  حفظ وحدت، یکپارچگی و تبعیت از رهبری تنها چراغ راه ما خواهد بود. 
وی  جشن ۲۲ بهمن را رزمایش وحدت، عقلانیت و عزت ایرانیان دانست و ادامه داد: گذشته درخشان این مرز و بوم و استحکام، پایداری و ایمان مردم نشانگر این است که این نظام یک الگو برای همه جهان می‌باشد و  زمانی دشمن با ما محاربه و مخالفت نمی‌کند که حس کند، ما وجود نداریم و در بی‌راهه هستیم، پس اگر دشمن، دسیسه کرده و تحریم را افزایش می‌دهد به منزله این است که ما قوی هستیم. 
وی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی تضعیف نهادهای مستحکم نظام، شایعه‌سازی، تضعیف روحیه رزمنده‌ها همیشه سرلوحه دشمنان بوده است، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران یک سلطنت ۲۵۰۰ ساله را قلع و قمع کرد و در هشت سال دفاع مقدس اجازه تجاوز به یک وجب از خاکش را نداد و ملت ما در سایه تبعیت از رهبری سرنوشت منطقه را تغییر داد چراکه کل دنیا خواستار تغییر در سوریه شد و این جمهوری اسلامی ایران بود که نقشه آنها را نقش بر آب کرد. 
ملکوتی با اشاره به اینکه انقلاب مشروطه به منظور رهایی کشور از استبداد بود تا به موجب آن مجلس شکل گیرد، گفت: اما نفوذ جریانات انحرافی در مدت بسیار کم ، مشروطه ای که مردم بنابه خواست علما و روحانیون مطالبه کرده بودند را به انحراف کشاندند.
وی ادامه داد: این باعث شد زمام امور به جریان روشنفکری سپرده شده و نظام نو پدیدار دچار انحراف و انحطاط شود، استبداد به شیوه جدید تحت امر دشمنان داخلی و خارجی قرار بگیرد و سپس کودتا شده و سید ضیا الدین طباطبایی ها بر سر کار آیند تا به موجب آن پهلوی بر سلطنت بنشیند. 
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مردم در سال های قبل از انقلاب خواستار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بودند، یادآور شد: مردم اسلام می‌خواستند و از تجربه تلخ مشروطه درس های بزرگی آموخته بودند تا انقلاب اسلامی به نتیجه برسد.
انتهای پیام/
امت اسلامی اجازه خضوع مقابل دشمنان را نمی دهد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار