امام جمعه تبریز:

جهاد تبیین، بهترین راه مقابله با جنگ شناختی و ادراکی دشمن است

1400/11/22 - 14:50 - کد خبر: 58882 نسخه چاپی

نصر: امام جمعه تبریز گفت: بهترین راه مقابله با جنگ شناختی و ادراکی دشمن، توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه‌ی جهاد تبیین است که دقیق و درست با تمامی ویژگی‌ها، راه‌های مقابله با دشمن، تشخیص و ایستادگی در برابر آن را تبیین کرده‌اند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز ضمن تبریک ۲۲ بهمن ماه اظهار کرد: برای حفظ انقلاب اسلامی ایران راه‌های مختلفی وجود دارد که از جمله می‌توان به اطاعت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تداوم راه امام خمینی(ره)، پافشاری برای انجام اصول دینی، معنوی و ارزش‌های الهی، حفظ و تقویت ارتباط با خدا و اخلاق در عمل، افزایش وحدت و انسجام ملی، تقویت دشمن شناسی و استکبارستیزی و تداوم مبارزه با دشمن اشاره کرد.
وی ادامه داد: افزایش و حفظ آمادگی دفاعی، ایستاگی تا رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی، سرگرم نشدن با زرق و برق دنیا و شیرینی‌های آن، تلاش برای سازندگی، ایجاد عدالت اجتماعی، از بین بردن اختلاف میان طبقات اجتماعی و انجام اقدامات لازم در راستای طرد کامل فرهنگ غرب نیز از دیگر راه‌های حفظ انقلاب اسلامی ایران است.
وی همچنین بیان کرد: یکی از مهمترین قشرها، افراد حاضر در کمیته‌های زمان انقلاب بودند که برای حفظ انضباط در جامعه بسیار تلاش کردند اما امروز این کمیته ادغام شده و نیروی انتظامی تشکیل شده است که خدمات آن بسیار چشمگیر و قابل تقدیر است. 
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: در چهل‌وسومین جشن انقلاب اسلامی ایران از دستاوردها گفته می‌شود و نکته حائز اهمیت این است که بدانیم دستاوردها تنها مادی نیستند و در بخش‌های بسیاری به پیشرفت‌های فوق انتظاری رسیدیم اما در بخش‌هایی نیز عقب ماندگی وجود دارد.
وی افزود: دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی ایران را نباید از قلم بیندازیم چراکه در خط درگیری و جنگ ترکیبی و هوشمند، دشمن با تمام امکانات و قابلیت‌ها در تمامی عرصه‌ها با هدف کنترل و مهار انقلاب و تبدیل کردن مانایی انقلاب به براندازی آن، تلاش می‌کند اما تاکنون توفیقی نداشته است.
وی همچنین در رابطه با دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران از دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر امسال نیز گفت: با شکست‌های پی‌درپی آمریکا در دوره‌ی ریاست جمهوری ترامپ و روی کار آمدن حزب دموکرات و به کارگیری رویه‌ی سنتی در مقابله با مخالفین خود، راهبرد آنها به فشار حداکثری با مهار حداکثری تغییر یافت و طراحی این راهبرد به گونه‌ای انجام شد که جمهوری اسلامی ایران در چند حوزه دچار چالش شود.
امام جمعه تبریز یادآور شد: تلاش برای بر سر کار آمدن دولتی که آنها می‌خواستند، راه اندازی جنگ مذهبی در افغانستان و وارد کردن ایران در این جنگ و معرکه، سرمایه‌گذاری صهیونیست‌ها در غرب کشور بر روی کموله و دموکرات و ضربه زدن به نظام اسلامی ایران و شعله ور ساختن آتش اختلافات قومیتی در مسئله درگیری ارمنستان و آذربایجان تا شکل‌گیری تقابل بین ایران و آذربایجان نمونه‌ای از این چالش‌ها است.
وی ادامه داد: التهاب آفرینی در بازار ارز و طلا و بر هم زدن امنیت داخلی ایران توسط صهیونیست‌ها و حملات بزرگ و پی‌درپی سایبری به تاسیسات و مراکز حساس ایران اسلامی نیز از دیگر چالش‌های کشور ما طی این یک سال بود.
وی همچنین متذکر شد: در سال منتهی به دهه فجر ۱۴۰۰ دشمن تمام تلاش خود را برای سرگرم سازی کشور به حوادث و مسائل مختلف داخلی و خارجی به کار بست که فضاسازی انجام شده در میدان مذاکرات وین نمونه‌ای از آن می‌باشد که با جنگ هراسی و مقصر سازی ایران در حال انجام است، اما از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی، خداوند همراه با این نظام بوده است بنابراین به پیروزی نهایی خواهیم رسید.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در پایان از مردم تبریز و آذربایجان و ملت قهرمان ایران اسلامی که در راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ به شکل زیبا حضور یافتند، تشکر و قدردانی کرد.
انتهای پیام/
 جهاد تبیین، بهترین راه مقابله با جنگ شناختی و ادراکی دشمن است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار