خبر/

واگذاری ۱۲۳ قطعه زمین در شهرک صنعتی بعثت آذربایجان‌شرقی آغاز شد

1400/11/22 - 13:43 - کد خبر: 58875 نسخه چاپی

نصر: بهره‌برداری از ۳۸۰ پروژه صنعتی و تولیدی بخش خصوصی و ۳۷ پروژه عمرانی و زیرساختی شهرک‌های صنعتی استان با حضور استاندار آذربایجان شرقی در شهرک صنعتی بعثت آغاز شد.

به گزارش نصر، عابدین خرّم در ادامه افتتاح پروژه‌های دهه فجر، با افتتاح نمادین دو واحد صنعتی در شهرک صنعتی بعثت، بهره برداری از ۳۸۰ پروژه صنعتی و تولیدی بخش خصوصی را در استان کلید زد.
با افتتاح این واحدها که در بخش‌های صنایع غذایی، سلولزی، بهداشتی، شیمیایی، کفش، نساجی، لوازم خانگی، مقاطع فولادی، قطعات خودرو، دارویی و ریخته‌گری اجرا شده‌اند، بالغ بر ۴۳۳۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و با بهره‌برداری از آنها برای ۶۰۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.
واحد تولیدی فیلتر اکسونیک با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۶۰ نفر و واحد تولید سازه فلزی و ورق‌های صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۹۰ نفر واحدهای بودند که امروز با حضور استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شدند.
همزمان با افتتاح پروژه‌های بخش خصوصی استان، ۳۷ پروژه عمرانی و زیرساختی شهرک‌های صنعتی استان ازقبیل پروژه‌های آبرسانی و برق‌رسانی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
پروژه خط انتقال و شبکه توزیع آب در شهرک صنعتی بعثت یکی از این پروژه‌ها بود که آب مورد نیاز ۵۰۰ واحد تولیدی را تأمین خواهد کرد.
همچنین با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی واگذاری ۱۲۳ قطعه زمین در فاز توسعه ۴۰۰ هکتاری شهرک صنعتی بعثت آغاز شد.
با احداث واحدهای صنعتی و تولیدی در این قطعات بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و برای ۳۵۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.
استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین در جریان حضور خود در شهرک صنعتی بعثت، به صورت مستقیم با برخی از صنعتگران و تولیدکنندگان این شهرک گفت‌وگو کرد و به مسائل و مشکلات آنها گوش فرا داد.
عابدین خرّم با بیان اینکه عرصه تولید، جبهه اصلی جنگ اقتصادی است، گفت: اقتصاد، صنعت و تولید مهم‌ترین کارویژه جمهوری اسلامی تلقی می‌شود و باید در حوزه اقتصاد نیز مانند عرصه‌ی دفاعی بدرخشیم.
وی افزود: صنعتگران و اهالی تولید، سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند و تحقق این مهم جز با مجاهدت آنها میسر نیست.
خرّم با بیان اینکه حمایت ما از تولید شعاری نیست، افزود: امروز دولت سیزدهم اراده کرده است تا موانع تولید را از سر راه بردارد.
وی با بیان اینکه دولت برای تکمیل ظرفیت‌های ترانزیتی و زیرساختی شهرک صنعتی بعثت تلاش خواهد کرد، گفت: صنعتگران هم باید در این راستا کمک کنند و به عنوان مثال واحدهای بزرگ حداقل برای تولید پنج مگاوات برق به بالا باید همت کنند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی تاکید کرد: ظرفیت نیروی انسانی در حوزه صنعت برای استان مایه امیدواری است و این حرکت و روند رو به رشد روز به روز ادامه پیدا خواهد کرد.
انتهای پیام/
واگذاری ۱۲۳ قطعه زمین در شهرک صنعتی بعثت آذربایجان‌شرقی آغاز شد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار