معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز مطرح کرد:

۳۳ پروژه بخش درمان و بهداشت در دست احداث/ ضرورت استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی

1400/11/20 - 20:39 - کد خبر: 58823 نسخه چاپی

نصر: معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در حال‌حاضر ۳۳ پروژه به متراژ ۲۹۱ هزار مترمربع درحال‌احداث است که ۱۸ پروژه مربوط به بخش بهداشت و مابقی مربوط به درمان و سایر بخش‌ها است.

به گزارش نصر، علی جنتی در نشست خبری معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی یک واحد خدماتی، درمانی و آموزشی وسیعی است و حیطه فعالیت آن بسیار گسترده است، گفت: این مرکز از کلانشهر تبریز تا دور افتاده ترین روستاهای آذربایجان شرقی باید خدمات ارائه دهد.
وی با بیان اینکه در بخش آموزش ۹ هزار دانشجو در حال تحصیل هستند، افزود: این دانشجویان در رشته های تخصصی و فوق تخصصی تحصیل می کنند و نیاز است، زیرساخت های لازم در حوزه پژوهش، مراکز تحقیقاتی، پارک های فناوری و پژوهشکده ها برای توسعه بخش آموزشی فراهم باشد.
وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مراجعه کنندگان به این مرکز  در بخش درمانی تجمیع شده اند و به صورت بستری زیر نظر این دانشگاه هستند، ادامه داد: علاوه بر بهترین و با کیفیت ترین خدمات به بیماران، باید نظارت کافی نیز بر خدمات سلامت داشته باشیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گفت: میانگین سواد این دانشگاه از تمام ارگان ها بالاتر است، در حال حاضر ۲۲ هزار نیروی انسانی مشغول به کار هساند و رده استخدامی آنها فوق لیسانس و بالاتر است.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی، سازمانی گسترده با تخصص های پیچیده است، اضافه کرد: ۷ معاونت در حیطه های متفاوت زیر نظر این ارگان هستند و وظیفه معاونت ما کمک به معاونت های دیگر است تا نیازمندی های توسعه فضای فیزیکی ، نگهداری از این فضاها را بر عهده داشته باشیم‌.
جنتی گفت: اعتقاد داریم ارزشمند ترین دارایی ما نیروی انسانی است، بنابراین توانمند سازی نیروی انسانی و ایجاد انگیزه لازم برای ارائه خدمت را وظیفه خود میدانیم، اولویت این است که بیمار با بهترین خدمات روبرو شود.
وی با بیان اینکه ظرفیت درمانی آذربایجان شرقی باید به حدی باشد که به مراجعه کنندگان  استان های همجوار هم امکان ارائه خدمات تخصصی داشته باشیم، افزود: برای ارایه خدمات تخصصی، تجهیزات فوق تخصصی نیاز است و برای تامین تمام این نیازها منابع مالی پایدار، که تامین تمام انها با منابع دولتی ممکن نیست.
وی با تاکید بر ضرورت بهروی از منابع موجود، ادامه داد: اگر بهروی نباشد، قطعا منابع تلف می شود، اگر به اقتصاد مقاوتی اعتقاد داریم باید در مسیر درست حرکت کنیم، در غیر این صورت امکان پایداری خدمت ممکن نیست.
معاون توسعه مدیریت و منابع این دانشگاه، اضافه کرد: هدف اصلی ما ارائه بهترین و با کیفیت ترین خدمات به بیماران است و نباید تحت تاثیر فشارهای سیاسی اقدام به احداث پروژه کنیم.
وی ادامه داد: تصمیمات باید مبتی بر شواهد و تحقیقات باشد نه بر اساس فشارهای سیاسی و احساسی، متاسفانه در حوزه سلامت برخی از منابع با همین فشارها هدر رفته است‌
وی با تاکید بر اینکه مدیریت منابع در نظام سلامت دشوار است، افزود: با محدود شدن منابع عمرانی دولتی، به این نتیجه رسیدیم که به روش دیگری باید پیش برویم و برای تامین منابع مالی باید از نهایت ظرفیت های موجود استفاده کنیم.
وی مولدسازی منابع موجود، استفاده از ظرفیت خیرین و سرمایه گذاران بخش خصوصی را از جمله این منابع خواهند.
جنتی با اشاره به اینکه اگر این ظرفیت باید شناسایی ،هدایت و اولویت بندی شود، گفت: در استان ما این ظرفیت بخش خصوصی نادیده گرفته شده است، برای جلب اعتماد این بخش باید بیشتر توجه کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش دیگری از این نشست خبری در خصوص بحث تجهیز امکانات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در دوران شیوع ویروس کرونا گفت: طبیعتاً بعضی از خدمات و دستگاه‌ها تا قبل از شیوع ویروس کرونا مانند دستگاه اکسیژن یا اکسیژن‌ساز، دستگاه سی‌تی‌اسکن، آزمایش‌های تشخیص ونتیلاتور و... به این اندازه مورد استفاده قرار نمی‌گرفت و وجود این تجهیزات در بیمارستان‌ها لزومی نداشت اما کرونا باعث شد نگاه ویژه‌ای داشته‌باشیم.
وی افزود: بزرگ‌ترین ضربه‌ی کرونا به بخش درمان افزایش هزینه‌های حوزه سلامت و کاهش درآمدهای بیمارستان بود که این‌موضوع فشار مضاعفی را به حوزه سلامت وارد کرد و اکنون در بخش تامین درآمد با مشکل مواجه هستیم.
وی در تشریح تعداد پروژه‌های دردست‌احداث دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز، گفت: در حال‌حاضر ۳۳ پروژه به متراژ ۲۹۱ هزار مترمربع درحال‌احداث است که ۱۸ پروژه مربوط به بخش بهداشت و مابقی مربوط به درمان و سایر بخش‌ها است.
وی ادامه داد: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به فاز اول بیمارستان ۱۰۰۰ تخته که یک مگا پروژه حوزه سلامت در کشور است، توسعه‌ی دانشکده دندانپزشکی، ساخت بیمارستان جامع سرطان توسط خیر، ساخت پژوهشگاه ربع رشیدی، ساخت بیمارستان کودکان خیر مردانیآذر و خوابگاه دانشجویی تلاش اشاره کرد، که پژوهشگاه ربع رشیدی، بیمارستان یک هزار تخته و دانشکده دندانپزشکی دارای ردیف بودجه هستند.
انتهای پیام/
۳۳ پروژه بخش درمان و بهداشت در دست احداث/ ضرورت استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار