نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

انقلاب اسلامی قرآن را از کنج خانه‌ها به عرصه جهانی آورد

1400/11/20 - 16:08 - کد خبر: 58816 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه باید اصول زندگی را از قرآن کریم اقتباس کنیم، گفت: انقلاب اسلامی قرآن را از کنج خانه‌ها به عرصه جهانی آورد.

به نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، در محفل انس با قرآن در تبریز با بیان اینکه محافل قرآنی یکی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی است، گفت: اغلب مبارزان قبل از انقلاب ما در جلسات قرآنی تربیت یافته و رشد کردند و جزو سالم‌ترین افرادی هستند که بعد از انقلاب سلامت خود را از حیث دینداری حفظ کردند.
وی افزود: این محفل‌ها و جلسات در رویش‌های انقلاب نقش بسیار ممتازی داشتند، همه ما در جلسات قرآنی شرکت داشته و رشد کردیم و به همراه تاریخ انقلاب عمرمان را سپری کردیم و می‌توان گفت بسیاری در این راه پایدار ماندند و رشد کردند. برخی از این افراد به فن قرائت روی آوردند و برخی معلم و برخی هم به گرایش‌های تفسیر و مفهوم قرآن روی آوردند.
آل‌هاشم با بیان اینکه هدف از برگزاری محافل قرآنی تعمیق و تفکر در آموزه‌های قرآن کریم و اهل بیت (ع) است، افزود: این محافل مجالسی هستند که برای ادامه مسیر نورانی شهدا و آرمان‌های بلند امام و شهدا که جان خود را فدای انقلاب کردند. به امید آنکه همه ما در زندگی خود از رفتار و گفتار شهدا سرمشق گرفته و این رفتار و کردار و گفتار شهدایمان را در زندگی خود بکار ببریم.
امام جمعه تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه فضای مجازی را دست کم نگیریم ادامه داد: اکنون فضای مجازی این فرصت را به ما می‌دهد تا این محافل را از یک مکان به همه فضاها راه پیدا کند. اساتید قرآنی باید برای بحث فضای مجازی برنامه داشته باشند تا این محافل را به منازل ببرند چرا که قرآن در تمامی زمینه‌های زندگی بشر راهکار و برنامه مدوّن دارد که عنایت به آیات الهی می‌تواند ما را به راه سعادت رهنمون سازد. برگزاری این محافل موجب رشد معنوی در انسان شده و سپری در برابر دسیسه‌های شیطان خواهد بود، محفل انس با قرآن جامعه را نورانی و روحانی می‌کند و باعث ترویج سبک زندگی اسلامی می‌شود
وی با بیان اینکه باید اصول زندگی را از قرآن کریم اقتباس کنیم، بیان کرد: انقلاب اسلامی قرآن را از حاشیه و مجالس ختم به عرصه زندگی و از ساحت فردی به ساحت اجتماعی کشاند. انقلاب اسلامی قرآن را از کنج خانه‌ها به عرصه جهانی آورد.
آل‌هاشم، با بیان اینکه فلسفه انقلاب اسلامی پیوند پیام قرآن کریم با ملت ایران است، اظهار کرد: ما در خارج از کشور هم در بحث فعالیت‌های قرآنی حرف داریم. به برکت انقلاب اسلامی مسابقات بین المللی قرآن در ایران تأسیس و به بزرگترین رویداد قرآنی جهان تبدیل شد.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی یادآور شد: امروز این حکومت اسلامی با خون شهدا و هدایت‌های امام راحل تشکیل شده و اینک به اینجا رسیده، اما هر کسی قدمی در راستای تضعیف نظام بردارد مدیون مجاهدت‌های تمامی شهدا از اول اسلام تا امروز است چرا که این نظام مقدمه ساز حکومت امام زمان (عج) خواهد بود.
انتهای پیام/
انقلاب اسلامی قرآن را از کنج خانه‌ها به عرصه جهانی آورد خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار