رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

تمامی مراکز درمانی برای پذیرش بیماران کرونایی درآمادگی کامل هستند

1400/11/20 - 14:02 - کد خبر: 58812 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به افزایش تعداد بستری‌های کرونایی در آذربایجان‌شرقی گفت: تمامی مراکز درمانی برای پذیرش بیماران کرونایی در آمادگی کامل هستند.

به گزارش نصر، بهمن نقی پور در جلسه ستاد فرماندهی مدیریت مقابله با کرونای آذربایجان شرقی، افزود: هرچند تمامی مراکز درمانی استان برای پذیرش بیماران کرونایی در آمادگی کامل به سر می‌برند، اما باید توجه داشت که قبول این بیماران نباید در یک مرکز بیش از حد توان و در مرکزی دیگر، تعدادی از تخت‌ها خالی باشد.
وی با تاکید بر لزوم انجام هماهنگی‌های بین بخشی برای مقابله با پیک جدید کرونا در استان، اظهار داشت: ضروری است هماهنگی لازم در توزیع عادلانه بستری بیماران کرونایی در مراکز دانشگاهی، دولتی غیردانشگاهی و بخش خصوصی با مدیریت و پیگیری معاونت درمان به درستی اجرا و انجام شود.
نقی پور به وظایف، الزامات و فرآیندهای اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در آذربایجان شرقی، اشاره و بر ضرورت اجرای دقیق این طرح در واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد.
وی ادامه داد: باید توجه داشت که اجرای دقیق مدیریت هوشمند با همکاری مسئولین حراست، بازرسی و مدیران واحدهای تابعه دانشگاهی با تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون پرسنل باید به جد مورد توجه قرار بگیرد.
نقی پور شیوع سریع سویه امیکرون در شهرها و بخش‌های آذربایجان شرقی را مورد اشاره قرار داد و گفت: انتظار می‌رود در بخش‌های بهداشتی و درمانی مراقبت‌های بهداشتی بیش از پیش رعایت شود و در این رابطه مسئولین واحدها به خصوص مراکز آموزشی و درمانی، دولتی غیردانشگاهی و خصوصی موظف به پیگیری و رعایت نکات بهداشتی هستند.
وی تلاش شبانه روزی پرسنل بهداشت و درمان برای مقابله با سویه امیکرون را قابل قدردانی دانست و افزود: تمامی همکاران ما در بخش‌های مختلف تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا با کمترین مشکل این پیک را پشت سر بگذاریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده مستمر از ماسک و تزریق واکسن را سه عامل مهم و اثرگذار در کاهش تلفات ناشی از شیوع ویروس کرونا برشمرد و اعلام کرد: مراکز تجمیعی و بهداشتی استان در تمامی شهرها، بخش‌ها و روستاها آماده ارائه خدمات به مردم استان جهت تزریق دزهای اول، دوم و سوم هستند.
انتهای پیام/
 تمامی مراکز درمانی برای پذیرش بیماران کرونایی درآمادگی کامل هستند خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار