گزارش نصر از جواب شهردار به سوالات عضو شورای کلانشهر تبریز در جلسه علنی؛

پاسخ شهردار به سوالات عضو شورای شهر تبریز

1400/11/20 - 10:19 - کد خبر: 58797 نسخه چاپی

نصر: در جلسه علنی شورا، شهردار تبریز به سوالات اعضای شورای اسلامی شهر پاسخ داد.

به گزارش نصر، پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شهر تبریز 19 بهمن ماه، بعد از ظهر دیروز در ساختمان عمارت ساعت برگزار شد.
ابتدای این جلسه رییس شورای شهر تبریز ضمن توضیحاتی در مورد "رسول جوانعلی آذر" از پوستری که حاشیه داشت گفت؛ شعار این پوستر "بیز بو شاهی ایستمیرق، والسّلام" و زیر آن عکس مقام معظم رهبری بود که حین توضیحات برگی، "حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچی لر" با در دست داشتن چند مورد از این پوسترها وارد صحن علنی شورای شد و این پوسترها را مقابل سایر اعضای شورا گذاشت.
"روح اله رشیدی" در واکنش به این پوسترها گفت: ما هم کار فرهنگی انجام داده ایم، این پوستر ها واقعا چه ایرادی دارند؟
در ادامه جلسه دبیر جلسه دستور جلسه را قرائت کرد.
اولین سوال در رابطه با همسان سازی حقوق کارکنان شهرداری تبریز بود که "عباس رنجبر" توضیح داد: یکی از دغدغه های من نیز این جریان است، قبل از اینکه خانم غفوری این طرح را بدهند در جلسه ای این مورد را بررسی می کردیم.
وی اضافه کرد: این طرح باید ابتدا به تصویب شورا برسد، منابع آن در بودجه تعریف شود و بعد به ما ابلاغ گردد.
وی افزود: این در شان ما نیست که در شهرداری در یک اتاق دو همکار با حقوق متفاوت کار کنند.
وی تشریح کرد: کارگران و کارکنان رسمی بر اساس قانون حقوق می‌گیرند و ریالی نمی‌توان از حقوق آنها کم کرد؛ حقوق کارمندان شرکت تعاونی همشهری تبریز 11 میلیون تومان، پاکبانان و سبزبانان تقریبا 10 میلیون تومان، تعاونی 433 مبلغ 7 میلیون تومان، شرکت های اقماری قطار شهری 9 میلیون تومان، رانندگان استیجاری 7 میلیون و برخی تقریبا 5 میلیون تومان، مربیان تقریبا 3 میلیون تومان است.
وی تاکید کرد: حقوق کارکنان رسمی براساس اشل واریز می شود، اگر یک ریال کمتر واریز شود قطعا اعلام می‌کنند، این مبالغ بر اساس قوانین کار و سایر مولفه ها صورت می گیرد.
رنجبر گفت: در این رابطه باید از پروژه‌های عمرانی کاسته و این طرح را اجرا کنیم و برای همین منتظر ارائه راهکاری از سوی اعضای شورا هستیم.
وی در پایان این سوال گفت: رقم این موضوع سنگین است، شورا طرحی را به من بدهد تا با همکارانم رو در رو نشوم.
سوال دوم از شهردار در مورد جذب نیرو بعد از طرح انسداد جذب نیرو بود.
رنجبر در این رابطه با اشاره به قهرمان ورزشی که در روز های اخیر رسانه ای شده بود، گفت: تنها کسی که جذب کرده ایم فقط "سجاد پیرآیقرچمن" بوده است که آن هم مصوبه شورای قبلی را داشت.
وی ادامه داد: موضوع جذب یک خانم در حراست نیز انجام نشده است، شخصی در دوران سرپرستی شهرداری تبریز جذب شده و ربطی به دوره ما ندارد.
وی به غفوری گفت: اگر من نامه کسی را امضا کرده ام برای جذب، لطفا اعلام کنید تا همه بدانند.
وی در جواب این سوال گفت: اعضای شورا لطفا تکلیف را روشن کنند تا ما هم تکلیفمان را در مورد جذب های سال جاری بدانیم.
نوبت به سومین سوال رسید و رنجبر باید به سوالی درباره طرح تدوین استراتژی کلان فرهنگی شهر تبریز جواب می‌داد: رنجبر قبل از ارائه برنامه های کلان فرهنگی به تعداد نفراتی که از سازمان فرهنگی هنری حقوق می‌گیرند اشاره کرد و افزود: در این سازمان 750 نفر حقوق می‌گیرند، در حالیکه خروجی آن را در 75 نفر نمی‌توان دید!
"شهرام دبیری" عضو شورای شهر تبریز، گفت: 75 نفر حقوق می‌گیرند یا 750 نفر؟!
رنجبر نیز در پاسخ گفت: بله 750 نفر!
وی در ادامه به برنامه های کلان خود در این راستا پرداخت و عنوان کرد: برای سال آینده چشم انداز ما بهسازی فضاهای شهری است.
"حکیمه غفوری" عضو شورای شهر تبریز گفت: آیا برای سال آینده بودجه سازمان کاهش یافته است؟
شهردار پاسخ داد: خير، افزایش حقوق در این بودجه دیده شده و مشکلی وجود ندارد.
در ادامه رییس شورا با انتقاد از اینکه در برخی مناسبت ها شهرداری از لحاظ فرهنگی عملکرد خوبی نداشته است، گفت: اینکه می‌گویند بوی فاطمیه از بنر نمی آید حرف درستی نیست و توهین است، در ایام فاطمیه و دهه فجر خبری در شهر نبود.
وی ادامه داد: نمی‌گویم همه چیز را در بنر خلاصه میکردیم اما کجاست آن برنامه های فاخر فرهنگی؟ چرا شمیم یاس و مسابقات در ایام دهه فجر برگزار نشد؟ بجز جشنواره موغام چه کار دیگری انجام داده ایم؟!
"روح اله رشیدی" عضو شورای شهر تبریز، گفت: هر کدام از ما به نوعی فعال فرهنگی حساب می شویم، ما نباید کارهای تبلیغی را به نام کار فرهنگی مطرح کنیم.
وی ادامه داد: نهاد های فرهنگی در شهر ما کجا هستند؟ آیا فقط شهرداری باید کار های فرهنگی را انجام دهد؟ خیلی از نهاد های فرهنگی نشسته اند، چرا در دهه فجر امسال جلوی هیچ کدام از مساجد بنر و پرچم ایران نصب نشد؟ آیا این هم باید شهرداری انجام دهد؟
وی با انتقاد از رویه ای که قبلا در شهرداری وجود داشت، گفت: بیایید این قبیل عادت ها را که دیگران از ما می خواستند و ما انجام می دادیم تعطیل کنیم.
وی افزود: بهتر است نقش سایر سازمان های ذیربط را در این حوزه بدانیم، شهرداری وظیفه دارد از گروه های هنری و کار های فرهنگی حمایت کند.
شهردار در ادامه به سوالی درباره پرونده فرایند تبدیل وضعیت کارکنان واجد شرایط پرداخت و گفت: 14 هزار نفر در شهرداری کار می‌کنند، خود اعضای شورای شهر به این 14 هزار نفر اعتماد نداشته و از بیرون برای خود راننده و دفتردار آورده اند، خود اعضا به کارکنان شهرداری اعتماد ندارند.
وی با انتقاد از فشار ها و هجمه هایی که از اولین روز انجام می‌شود، گفت: من جلوی بانک شهر ایستادم آنها هجمه گرفتن که شما سرمایه گذار را از بانک دور می‌کنید.، بانک شهر می‌خواهد مشکل خود را از جیب مردم حل کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر امروز می‌بينيد کمتر هزینه می‌کنم به ولای علی شرایط مردم را می‌بینم، مردم پول ندارند.
وی تاکید کرد: اینکه دو نفر از دانشگاه آزاد آورده ام بخاطر این است که به آنها اعتماد دارم، اجازه بدهید تا من کار خودم را بکنم در غیراین صورت راهکار قانونی وجود دارد و اعضای محترم می‌توانند من را استیضاح کنند، شهر ما بیش از سه ماه است درگیر یک انتصاب است!
وی افزود‌: با این حال متضرر خواهیم شد چرا که اینطور نمی‌شود کار کرد و این به ضرر مردم ماست.
"روح اله دهقان‌نژاد" عضو شورای شهر تبریز گفت: آقای شهردار، چندین بار گفته ایم اگر کسانی مقابل شما هجمه می‌گیرند به ما معرفی کنید و اجازه بدهید ما با آنها درگیر شویم شما کارتان را انجام دهید، بهتر است بجای اینکه با اعضای سابق شورای شهر و دیگران جلسه داشته باشید در همین جا با اعضای فعلی جلسه بگذارید تا این مشکلات هم پیش نیاید.
رنجبر نیز بلافاصله پاسخ داد: به والله افترا است.
جلسه در پایان به درخواست "علی نوای باغبان" جهت پاره ای از توضیحات در رابطه با مسائلی که شهردار مطرح کرد به زمان دیگری موکول شد و باغبان خواست تا در جلسه ای دیگر توضیحات لازم را مطرح نماید.
انتهای پیام/
پاسخ شهردار به سوالات عضو شورای شهر تبریز محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار