نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

پیشگامی نیروی هوایی در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی

1400/11/19 - 23:11 - کد خبر: 58791 نسخه چاپی

نصر: مراسم گرامیداشت ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در  آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در این مراسم با اشاره به پیشگامی نیروی هوایی در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی گفت: اولین گروهی که در فرودگاه مهرآباد در استقبال امام حاضر شدند و دست امام را گرفتند کارکنان نیروی هوایی بودند و همانان اولین حمله به خاک عراق را در اولین روز جنگ تحمیلی انجام دادند.

وی با بیان اینکه نیروی هوایی خدمات ارزنده ای را در عرصه های مختلف به ویژه دوران دفاع مقدس برای کشور انجام داده است، اظهار کرد: عملیات های ارزشمندی همچون کمان 99، حمله به پایگاه الولید، عکسبرداری هوایی از مناطق نظامی دشمن، قطع صدور نفت عراق با بمباران پالایشگاه ها و انبارهای نفت، پشتیبانی از عملیات های بزرگی همچون فتح المبین، بیت المقدس، آزادسازی خرمشهر والفجر ۸، جلوگیری از برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در بغداد از جمله این اقدامات ارزشمند نیروی هوایی ارتش در دوران جنگ تحمیلی است.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی هوایی گفت: نیروی هوایی در زمانی که شهید ستاری فرماندهی پدافند هوایی آن را بر عهده داشت تنها در عملیات والفجر ۸ بیش از ۷۰ فروند جنگنده دشمن بعثی را ساقط کردند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی همچنین با قدردانی از حضور نیروی هوایی در عرصه مردم یاری گفت: نیروی هوایی در کمک رسانی به مردم آسیب دیده در زمان زلزله، سیل و طوفان همیشه با پروازهای ویژه به مردم آسیب دیده کمک کرده است.

امام جمعه تبریز در ادامه با تاکید بر وحدت نیروهای مسلح اظهار امیدواری کرد، با تداوم این اتحاد و همدلی اقتدار و توانایی کشورمان بیش از بیش به اوج برسد.

آل هاشم اظهار کرد: ضرورت دارد در ارتباط با جهاد تبیین که مقام معظم رهبری فرموده اند همه ما احساس تکلیف کنیم و می توان در خصوص مواردی مانند ایثارگری نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس، سیره شهدا که موجب اقتدار کشور عزیزمان هستند و پیشکسوتان عزیزی  همچون مرحوم محققی که رشادت های زیادی را انجام داده است  و نیز جایگاه مادران و همسران شهدا که ام البنین های عصر ما هستند، تبیین و روشنگری کرد.

همچنین در این مراسم امیر سرتیپ دوم خلبان رضا یوسفی فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز با گرامیداشت ۱۹ بهمن ماه روز نیروی هوایی گزارشی از اقدامات نیروی هوایی در عرصه های مختلف رزمی، علمی پژوهشی و مردم یاری ارائه کرد.

اجرای گروه سرود، رونمایی از کتاب "بال پروازم" که شامل نامه ها و نقاشی فرزندان کارکنان پایگاه به پدران شان هست و همچنین تقدیر از خانواده های شهدا و ایثارگران، جانبازان، پیشکسوتان  و کارکنان نمونه از  بخش های دیگر ویژه برنامه شکوه غیرت و حماسه آیین گرامیداشت نوزدهم بهمن ماه روز نیروی هوایی در پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز بود.

انتهای پیام/
پیشگامی نیروی هوایی در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار