از سوی قضات شعبه اول دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی صادر شد/  

یک سال حبس، مجازات خواهری که برادرش را به قتل رساند 

1400/11/23 - 11:15 - کد خبر: 58762 نسخه چاپی

نصر: دختر ۱۶ ساله ای که آذر ماه سال گذشته، برادر ۱۲ ساله خود را در شهرستان مراغه به قتل رسانده بود، به دلیل رضایت اولیای دم و نیز زیر ۱۸ ساله بودن قاتل، از جنبه عمومی جرم، از سوی قضات شعبه اول دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی به یک سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم شد. 

به گزارش نصر، آذرماه سال ۱۳۹۹ بود که رسیدگی به پرونده قتل پسربچه ۱۲ ساله ای در شهرستان مراغه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت. 
 
راز قتل هولناک برادر به دست خواهرش 
عصر ۱۹ آذرماه سال گذشته بود که گزارش مرگ مشکوک پسر ۱۲ ساله ای به کارآگاهان پلیس آگاهی گزارش می شود. 
با گزارش این قتل، کارآگاهان سریع تحقیقات گسترده را برای روشن شدن تمام ابعاد ماجرا آغاز می کنند. 
کارآگاهان در همان مراحل اولیه تحقیقات خود سراغ خواهر مقتول که با وی در منزل تنها بوده است، می روند. 
خواهر مقتول در اظهارات اولیه خود بیان می کند:" من و برادرم در خانه تنها بودیم که دو  نفر با حمله به منزل، شیشه ها را شکسته و تکه های آن را در شکم  برادرم فرو کردند". 
با اظهارات این دختر ۱۶ ساله تحقیقات برای بررسی صحت ادعاهای دختر نوجوان آغاز شد؛ اما کارآگاهان در همان مراحل ابتدایی تحقیقات، پی به صحنه سازی جرم و اظهارات دروغین خواهر مقتول می برند. و با بازجویی هایی که از دختر خانواده به عمل می آید، راز قتل هولناک برادر به دست خواهر خود آشکار می شود. 
 
از دو ماه پیش نقشه قتل در سر داشتم 
متهم به قتل وقتی مقابل بازپرس پرونده حاضر می شود، پرده از راز قتل برادر خود بر می دارد و اظهار می کند، من از دو ماه پیش نقشه سر به نیست کردن برادرم را کشیده بودم، چرا که همیشه از دست کارهایش عصبانی می شدم و همچنین پدر و مادرم بین من و برادرم تبعیض قائل می شدند؛ من هم دیگر نمی توانستم تحمل کنم و تصمیم داشتم وی را به قتل برسانم. 
روز حادثه نیز، با تمام عصبانیت وی را خفه و بعد از بیهوش شدنش، با چاقو ضربات متعددی به شکمش وارد کردم. و برای این که ردی از خود در این جنایت به جا نگذارم، شیشه های اتاق را شکستم تا طوری وانمود شود که شخص سومی مرتکب قتل برادرم شده است. 
این گزارش می افزاید، همچنین پلیس فتا با بررسی تلفن همراه متهم اعلام کرد، متهم قبلا در اینترنت در خصوص نحوه ارتکاب قتل جستجو نموده است. 
 
گذشت اولیای دم 
بعد از گذشت یک سال از وقوع این قتل دلخراش، جلسه رسیدگی به اتهام دختر نوجوان، روز چهارشنبه، دهم آذرماه سال جاری در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان به ریاست قاضی "جعفر محمدپور" برگزار شد. 
در ابتدای جلسه رسیدگی، قاضی محمدپور از اولیای دم مقتول خواست شکایت خود را مطرح کنند، که ولی دم رضایت خود را مطرح و گذشت از قصاص را از دادگاه خواستار شد. 
 
از قتل برادرم پشیمانم 
به منظور شنیدن اظهارات متهم، ریاست دادگاه از متهم خواست در جایگاه دفاع قرار گیرد و دفاعیات خود را به دادگاه مطرح کند. 
متهم به قتل رو به قاضی گفت: "وقتی با برادرم دعوا کردم آن قدر عصبانی شدم که کنترل خود را از دست داده و با دستانم وی را خفه کردم و با چاقو ضربات متعددی را که دقیق یادم نیست چند ضربه است، به شکم وی وارد کردم. 
و به منظور این که کسی کوچکترین شکی به من نداشته باشد اقدام به صحنه سازی جرم کردم. شیشه های اتاق را شکسته و طوری وانمود کردم که انگار شخص سومی مرتکب قتل برادرم شده است. 
اما الان به شدت پشیمان هستم. ای کاش در آن لحظه بر اعصاب خود بیشتر مسلط بودم، در آن صورت الان برادرم زنده بود." 
بعد از اظهارات متهم، قاضی از  مشاور اطفال که در جلسه دادگاه حضور داشت؛ خواست تا اظهارات خود را به دادگاه ارائه کند. 
در پایان جلسه، قاضی محمد پور از متهم خواست آخرین دفاعیات خود را در رابطه با اتهام وارده به وی، قتل عمد، به دادگاه ارائه کند که متهم تنها به گفتن جمله "من به شدت پشیمان هستم" اکتفا کرد. 
بعد از شنیدن اظهارات متهم و ولی دم، قاضی محمدپور دستور ختم جلسه را صادر کرد. 
گزارش نصر حاکی است، قضات دادگاه شعبه اول کیفری یک آذربایجان شرقی به دلیل رضایت اولیای دم و نیز زیر ۱۸ ساله بودن قاتل، دختر نوجوان را از جنبه عمومی جرم به یک سال نگه داری در کانون اصلاح و تربیت محکوم کردند. 
انتهای پیام/
یک سال حبس، مجازات خواهری که برادرش را به قتل رساند  فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار