شهردار تبریز:

توسعه حمل‌ونقل عمومی در گرو پرداخت سهم دولت است

1400/11/19 - 12:07 - کد خبر: 58747 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز گفت: سهم دولت در حمل‌ونقل عمومی در هشت سال گذشته تقریبا پرداخت نشده است و شهرداری‌ها مجبور به تأمین آن از بودجه شهر هستند.

به گزارش نصر، عباس رنجبر با اشاره به عدم پرداخت حق آلایندگی واحدهای صنعتی بزرگ اظهار کرد: عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی بزرگ گاهی با همکاری سایر سازمان‌های دولتی به شهرداری‌ها پرداخت نمی‌شود که سازمان امور مالیاتی کشور موظف به دریافت این عوارض و پرداخت آن در وجه شهرداری‌های کشور است.
وی همراهی سازمان‌های دولتی مخصوصا راه و شهرسازی با شهرداری‌ها را نیازمند تأکید و تنظیم ضوابط دانست و افزود: برخی زمین‌ها که می‌تواند منابع مناسبی برای توسعه شهر باشد، در دست راه و شهرسازی است و در اختیار شهرداری‌ها قرار نمی‌دهند.
شهردار تبریز اضافه کرد: حتی از لحاظ قانونی جایی که کاربری آن فضای سبز است اگر توسط شهرداری کاشت شود، سند آن باید به شهرداری داده شود که اینگونه عمل نشده است.
رنجبر بیان کرد: امروز شهرداری‌ها به سمت خودگردانی صددرصدی می‌روند و دولت وظایف و حوزه‌ی مسئولیتی جدیدی را به لحاظ شرایط موجود و به فراخور وسعت و درآمدی که دارند، برای شهرها تعریف می‌کند در حالی که شهرداری‌ها وارث مشکلاتی هستند که از دوره‌های قبل مانده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل شهرداری‌ها بحث جمعیتی کشور است که دو اتفاق در این حوزه افتاد است؛ یکی افزایش جمعیت است و دیگری تغییر رویکرد شهرنشینی و زندگی است که اول انقلاب ۳۲ درصد شهرنشینی داشتیم و ۶۵ درصد روستانشین بودند و امروز این عدد تبدیل به ۷۲ درصد است. 
انتهای پیام/
توسعه حمل‌ونقل عمومی در گرو پرداخت سهم دولت است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار